Karamel: tip en vraag

09-03-2012 13:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: als je karamel aan het maken bent, loop dan niet, ik herhaal: NIET nog gauwgauw even naar de kamer om iets anders te doen.

Mijn vraag: stel nou dat ik me niet helemaal aan mijn eigen tip heb gehouden. Weet iemand dan hoe ik het beste die centimeterdikke laag zwarte suikersmurrie uit mn favoriete pan krijg?
Geen idee.. Heet water misschien? Zodat de caramel weer wat vloeibaarder is.

Zou mij ook kunnen overkomen dit. :D succes!
Tja... ik ben bang dat het toch tijd wordt voor de aanschaf van een nieuwe favoriete pan, want die centimeter dikke laag verbrande suiker is helemaal in je pan gebrand.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Natuurlijk: Pak de pan, loop daarmee naar de afvalcontainer, afvalcontainer open doen, pan erin gooien en afvalcontainer weer dicht doen
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Pan weggooien, nieuwe kopen en je voortaan aan je eigen tip houden.
Heet water in laten lopen en steeds wegspoelen en nieuw heet water in doen. Dan zie je wel of je pan is beschadigd of niet.
Laag heet water (uit waterkoker) en soda. Zo heb ik mijn pan gered!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Heb ik voorgehad met melk. Het is nooit goedgekomen met die pan.

Overigens heb ik mijn hele huis voorzien van een dikke zwarte rook nadat ik broodjes probeerde af te bakken. Snel alle ramen opengegooid en hopen dat de buren de brandweer niet zouden bellen...
Zo, das snel! Dank voor de tips! Plan van aanpak: heet water, soda, go! De afvaltip vind ik ook aardig briljant. Dat noemen we voorlopig nog even 'plan B'. En go!
@flinkie89 Ik voorzie een nieuw topic... materiaal genoeg!
voor de OP. Sorry, geen tips.
I'm just getting warmed up! :p
Bij mij gaat dus ook wel eens wat mis, omdat ik net even een tweede ding tegelijk wilde doen.

Ik heb tot nu toe de pannen weten te redden door er soda met water in te doen en het aan de kook te brengen en dan even laten pruttelen en dan te laten staan.
Mooie op! Maarre, heb geen idee.. Hoop dat de soda gaat werken!
En de gouden afwaskwast gaat naar..... Mali30! Mag ik een daverend applaus voor deze kiene dame? Ik zie overigens dat je de prijs inmiddels met wat collegae moet delen, maar mijn vreugde is er niet minder om. Er staat een blinkend pannetje in de keuken te glimlachen. Hij had het even zwaar hoor, met zn kont in t vuur en dan vol met zwarte smurrie en een pond (ja, een pond, ik dacht: geen halve maatregelen!) soda in z'n kadaver. Beetje sissen, beetje borrelen, daarna me enorm op m uitgeleefd met de achterkant van een afwaskwast en een schuurspons voor de zekerheid, maar taraaaa: klaar voor een nieuwe laag karamel hoor!

Dank!
Haha that's the spirit: gewoon weer proberen B)
En nu niet meer weglopen bij je karamel he :-)
@angel_ Leid me nou niet af!! :p
Ohhhhhh........warme karamel. Heeeeeerlijk. Maar hoe maak je dat eigenlijk :-)
Wanneer mogen wij komen proeven
mooie OP.

wat maak je en hoe?
of stoor ik nu en kan je weer opnieuw beginnen?
Ik leid je niet af... Probeer je aan de tip te houden :P
Heb in met mijn CRAFOND pannetjes nou lekker hellemaal geen last van. Bij de demonstratie lieten ze juist suiker en melk in de pan aanbranden, maar dat veeg je er zo weer uit. Mijn advies: gewoon eens een goede pan kopen.
Heb ik met mijn CRAFOND pannetjes nou lekker helemaal geen last van. Bij de demonstratie lieten ze juist suiker en melk in de pan aanbranden, maar dat veeg je er zo weer uit. Mijn advies: gewoon eens een goede pan kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven