Karamel: tip en vraag

09-03-2012 13:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip: als je karamel aan het maken bent, loop dan niet, ik herhaal: NIET nog gauwgauw even naar de kamer om iets anders te doen.

Mijn vraag: stel nou dat ik me niet helemaal aan mijn eigen tip heb gehouden. Weet iemand dan hoe ik het beste die centimeterdikke laag zwarte suikersmurrie uit mn favoriete pan krijg?
3 berichten hier, waarvan 2 over deze pannen... Heb je aandelen?
quote:registreerjenu schreef op 09 maart 2012 @ 14:53:

Ohhhhhh........warme karamel. Heeeeeerlijk. Maar hoe maak je dat eigenlijk :-)Nou, dat zou ik niet aan TO hier vragen....
Was het maar waar

Ik snap alleen niet dat je gaat carameliseren in een pan die daar niet echt voor geschikt is.
Was ik weer! Geen paniek, er is nog niks verbrand. Ook nog niks gemaakt, want duizend dingen gedaan, en karamel maken staat nu voor morgen op het program. Nog even in antwoord op jullie (aan)brandende vragen (whoehaaaaa, wat een slechte grap van mij!!):

@limelight: ja hoor, je mag proeven, maar ik vrees dat t op is (of weggegooid in het ongunstigste geval) voor je hier bent...

@Pucker: het plan is: shortbread met chocolade en caramel.

@papouck: mijn pan is prima geschikt hoor! De zwakke schakel in het geheel was de kok...

@tindin: Hahahaha!!
Die zwakke schakel ben ik ook vaak hoor. Soms haal ik een een pan uit de oven met een gecremeerd niet meer te herkennen voedselbestanddeel. Moet dan echt even nadenken wat ik erin had gezet.
quote:papouck schreef op 09 maart 2012 @ 16:18:

Die zwakke schakel ben ik ook vaak hoor. Soms haal ik een een pan uit de oven met een gecremeerd niet meer te herkennen voedselbestanddeel. Moet dan echt even nadenken wat ik erin had gezet.En je crafondpannetje kan niet in de oven?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Happy end voor dit topic: hij is gelukt! Wel met een halfzijdige verlamming van het roeren (ERBIJ BLIJVEN ERBIJ BLIJVEN), maar hij is gelukt! En hij ligt als een brok schokbeton op je maag... beetje veel caramel.... Maar kindjelief vond m heerlijk. En zij was jarig tenslotte. Zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven