kersttoetje

11-12-2009 14:07 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_85357 wijzigde dit bericht op 06-05-2011 16:47
Reden: .
% gewijzigd
Het water loopt mij in de mond als ik deze recepten zo lees!

Weet iemand ook HET recept voor banoffie pie? Ik kan er wel honderden recepten van vinden maar ik ben op zoek naar eigen gefabriceerde recepten, waarvan jij zeker weet dat het lekker, yam, smullen wordt.

Ik wil dit gaan serveren als kerst toetje namelijk

Iemand?

TNX.
quote:gerbera77 schreef op 22 december 2009 @ 21:43:

[...]

Klinkt goed en gezien vele succes reacties van anderen ga ik deze geloof ik ook maar proberen!

Een vraagje (misschien een blonde vraag?....) maar moet je die schaal nog weer omkiepen zodat de cake bovenop komt liggen of schep je het er gewoon uit?

Je zou het dan ook alvast per schaaltje klaar kunnen maken? Dan ziet het er wat mooier uit, anders is het zo'n 'homp' in een schaaltje...

Iemand dit geprobeerd met bv. perzik? of een anders soort fruit?

en ik kan het een paar uur van tevoren klaarmaken? (misschien staat het wel ergens....??)

Nee niet omkieperen hoor.

Je kan het gewoon in kleinere bakjes of glazen maken, zoals hier;

Of een grotere schaal en dan eruit scheppen;

Ja je kan het wel van te voren maken. Ik vind zelf dat je het niet een dag ervoor kan maken, dan wordt de bodem zompig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik twijfel nog... ik maak dit toetje voor 6 personen, maar heb niet van die hoge glazen. Weet eigenlijk niet of ik die er speciaal voor wil kopen, alhoewel het inderdaad wel veel mooier is dan wanneer je het in één schaal maakt. Zijn dat speciale ijsglazen ofzo?
Dit waren gewone rode wijn glazen. Deze zijn van de ah. Maar bij de Xenos heb je ook grote wijnglazen die geschikt zijn voor toetjes.

Oja en ik heb van die speciale lange dessertlepels. Bij zo'n eurowinkel gekocht, 4 stuks voor 1 euro.
Is het ook te combineren met ijs? ik heb plastic bekertjes gekocht...klinkt te simpel voor woorden..hihi...ik bedoel van die doorzichtige, ik wil eigenlijk verschillende laagjes gaan maken die je echt van elkaar kunt onderscheiden en wat er dus mooi uit ziet..

een laagje koekbodem ofzo, een schepje van die trifle (of hoe het ook maar heet...) een laagje fruit en slagroom er bovenop?

(nu ik het typ en me bedenk welke laagjes ik al heb, dan past het waarschijnlijk niet eens meer om ijs toe te voegen...)

maar past er ijs bij? als ik het los zou serveren? of is dit overbodig?

en zou het lekker zijn met een bastognekruimelbodem?
Hmm...vanmiddag even bij Xenos neuzen. Ik heb ook nog cakemix in huis dus misschien (als ik er aan toe kom) gebruik ik voor de bodem wel zelfgebakken cake. Alhoewel ik me afvraag of dat heeeel veel lekker zal zijn dan kantenklare cake.
Ik ga die trifle ook maken haha!

En een eigengebakken cake klinkt dan ook wel lekker...
Moest vanmiddag in de stad zijn. Bij xenos en bij blokker heb ik even voor je gekeken Marriss en daar hebben ze mooie grote en niet te dure glazen. Bij xenos iets van 1,79.

En die dessertlepels heb ik vandaag nog iets bij gekocht bij die eurowinkel. 1 euro voor 3 of 4 lepels.

Gerbera, denk dat het ijs te veel is. Het is vreselijk machtig omdat er chocolade in zit en slagroom en cake. Aardbeien erbij extra is wel lekker fris. Ik zou geen ijs doen. en het ene is heel romig en zelf zou ik ijs daar niet zo bij vinden passen.

Maar er zijn er meer die het al gemaakt hebben, misschien zeggen die wel doen.
Wat lief MV Ik ben zelf ook geslaagd vanmiddag bij Xenos. Alle ingredienten in huis, kheb dr zin in
Sluit me bij Mylene aan, het toetje is erg machtig, geen ijs erbij doen maar gewoon aardbeien. Het is lekker zoet en fris, precies goed.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:jasmine schreef op 24 december 2009 @ 01:07:

Sluit me bij Mylene aan, het toetje is erg machtig, geen ijs erbij doen maar gewoon aardbeien. Het is lekker zoet en fris, precies goed.ga ik inderdaad ook niet meer doen, dan wordt het teveel. maare, wat denken jullie? lekker met verkruimelde bastongekoekjes op de bodem? (beetje boter erdoor en dus een beetje hard laten worden)
Ik lust geen koek dus ik zeg nee hihihi. En ik hou niet van die harde bodems. Maar in een grote schaal lijkt het mij een troep worden met koekjes bodem. En straks is het keihard, ook niet lekker.

Oh aan mij heb je ook niets hahahahah.
Ik zou gewoon voor cake gaan Gerbera!

Ik heb net een zelfgebakken boerencake uit de oven gehaald, hij ruikt in ieder geval heerlijk!

Ik ga denk ik iets meer laagjes maken met de trifle: cake, (zelfgemaakte dus!) aardbeien, chocomousse, cake, aardbeien, chocomousse, aardbeien. Ter decoratie heb ik hazelnoten en zo'n waaierkoekje met chocola. volgens mij wordt het zaaalig
Ik zeg ook nee tegen de verkruimelde bastognekoekjes, alhoewel ik die heerlijk vind maar wat betreft smaak is cake volgens mij echt beter.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik heb net alvast de Cranberry cheesecake gemaakt voor morgen. Hij ruikt alvast heerlijk....
Klinkt ook goed Iris!

Hier staat de trifle in de koelkast. Volgens mij is ie zaalig
Cheesecake was echt erg lekker! Ik heb er verse slagroom bij gedaan, het viel erg in de smaak.

Hoe was de trifle?Ziet er ook smakelijk uit namelijk.
De trifle was ook zeker een succes!
Vanavond mijn peer-vijgencrumble geserveerd, met een bolletje slagroomijs erbij, het viel erg in de smaak en was superlekker.
toetje is geslaagd!

Het was dus de aardbeientrifle geworden. Niet zo mooi als op het plaatje maar wel goed genoeg als kerstdessert. Familie was erg verrast, moeder liep de hele tijd "haar" keuken in en uit om te kijken of het goed ging, ik voelde me weer 10

Zelf vond ik het trouwens wel erg zoet! Familie kauwde alles gelukkig rustig weg, gingen zelfs voor tweede portie.

Dus nogmaals bedankt voor alle tips!
Ik ga de aardbeientrifle dit weekend maken. Kan ik hiervoor ook aardbeien uit de diepvries gebruiken? Ik weet niet hoe goed verse aardbeien op moment beschikbaar zijn..
Ik heb het nog nooit gemaakt met diepvriesaardbeien. Zelfs nog nooit gegeten dus ik weet niet hoe ze smaken.

In de supermarkten hier zijn verse aardbeien volop te koop. Maar nogmaals, ik weet niet hoe die diepvries smaken.
Ik heb de aardeientrifle vandaag ook gemaakt - met cake. Echt superlekker! Had gister nog grote wijnglazen bij de Xenos gehaald ervoor.

Alleen het ging een beetje mis bij de chocola. Iemand had de chocola niet goed teruggelegd (daar heb ik zo'n hekel aan!), dus ik had 1 gewone witte chocola, maar 1 met crisp. En toen ik het ging smelten, lette ik niet op, en kwam er water in. Toen heb ik er maar een scheut witte wijn doorheen gegooid. Maar het was alsnog goed gelukt en die crisp was eigenlijk wel lekker erdoorheen.

Voor herhaling vatbaar dus.
Liever elitair dan een pauper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven