Kikkers en muizen

31-07-2011 18:24 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent ze niet; de kikkers en muizen met die gore fondantvulling die altijd rond Sinterklaas in de winkels liggen. Die dingen zijn toch niet te vreten?
quote:itsme26 schreef op 31 juli 2011 @ 18:47:

Blij toe dat ze niet lekker zijn, de hele tijd mensen die in je billen bijten is echt niet fijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Die dingen vind ik zó lekker!

Its
Ik vind ze ook niet te (vr)eten. *Gruwel*
Er zijn 2 varianten en ik lust maar 1 soort. Dat is die met de echt witte vulling. Er is er nl ook 1 met een licht doorzichtig/witte vulling. Die kikkertjes zijn ook veel platter en kleiner - beetje sneu eigenlijk.

Ik vind lekkere muizen en kikkers heel lekker

Daarentegen vind ik marsepein heel vies en kan ik ook kruidnoten en pepernoten de aankomende 10 jaar makkelijk overslaan.

Maar kikkers en muizen...... jammie!
quote:elninjoo schreef op 31 juli 2011 @ 19:02:

enige kans dat ik deze week al ergens kruidnoten kan scoren? Ik ben in april nog bij Jamin geweest om te vragen of ze misschien kikkers en muizen hadden. Ja dus... achter in het magazijn Misschien hebben ze ook nog wel zakjes kruidnoten liggen.
Als we het dan toch over sinterklaassnoep hebben... hebben de chocoladekruidnoten misschien meer fans dan de k&m'en??
quote:siesa schreef op 31 juli 2011 @ 19:18:

Als we het dan toch over sinterklaassnoep hebben... hebben de chocoladekruidnoten misschien meer fans dan de k&m'en??Kruidnoten moeten gewoon kruidnoten zijn, niet met chocola eromheen. Taaitaai vind ik wél lekker, alleen je kaken blokkeren dan.
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 19:21:

[...]

Kruidnoten moeten gewoon kruidnoten zijn, niet met chocola eromheen. Taaitaai vind ik wél lekker, alleen je kaken blokkeren dan.

Niet met je eens. Een pinda is toch ook veel lekkerder met chocola erom heen?

*gaat zometeen het hangslot van de snoepla afslopen*
quote:siesa schreef op 31 juli 2011 @ 19:26:

[...]

Niet met je eens. Een pinda is toch ook veel lekkerder met chocola erom heen?

*gaat zometeen het hangslot van de snoepla afslopen*Nee, bah. Haha, heb ik je lekker gemaakt?
Van al het Sinterklaassnoep vind ik borstplaat en de kikkers en muizen het lekkerst :-)
quote:robo schreef op 31 juli 2011 @ 19:28:

Van al het Sinterklaassnoep vind ik borstplaat en de kikkers en muizen het lekkerst :-)Ik ook! Marsepein lust ik niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Marsepein, heerlijk!
Wat is borstplaat? Zijn dat die fondantrondjes?
quote:Lizzl schreef op 31 juli 2011 @ 19:16:

[...]

Ik ben in april nog bij Jamin geweest om te vragen of ze misschien kikkers en muizen hadden. Ja dus... achter in het magazijn Misschien hebben ze ook nog wel zakjes kruidnoten liggen.dank voor de tip!
Ja, kikkers en muizen. Maar dan wel een goede kwaliteit. Niet die platte Aldidingetjes. Die zijn niet lekker. En dan ook graag pure chocoladekruidnoten, gewone kruidnoten, van die ouderwetse pepernoten, taaitaai, marsepein en borstplaat!!! Kom maar op met sinterklaas. *kwijlt nu en baalt dat het pas augustus is...*
quote:siesa schreef op 31 juli 2011 @ 19:32:

Wat is borstplaat? Zijn dat die fondantrondjes?Die glazige dingen. Als je er naar kijkt springt het glazuur al van je tanden.
quote:dddandelion schreef op 31 juli 2011 @ 19:33:

Ja, kikkers en muizen. Maar dan wel een goede kwaliteit. Niet die platte Aldidingetjes. Die zijn niet lekker. En dan ook graag pure chocoladekruidnoten, gewone kruidnoten, van die ouderwetse pepernoten, taaitaai, marsepein en borstplaat!!! Kom maar op met sinterklaas. *kwijlt nu en baalt dat het pas augustus is...*Nog een maandje, dan liggen de winkels er weer vol mee.
quote:robo schreef op 31 juli 2011 @ 19:28:

Van al het Sinterklaassnoep vind ik borstplaat en de kikkers en muizen het lekkerst :-)

Jij hebt smaak!

En dan het liefst borstplaat van een goede banketbakker. Ze moeten dof ogen en vooral niet glimmen.
quote:Lizzl schreef op 31 juli 2011 @ 19:34:

[...]

Jij hebt smaak!

En dan het liefst borstplaat van een goede banketbakker. Ze moeten dof ogen en vooral niet glimmen.

Precies!!

Banketbakkersborstplaat... zoooo lekker is dat :-)
Ooooooooo, kikkers en muizen!!!! Ik werd meteen enthousiast bij het lezen van de topictitel. Ik eet er elk jaar zo veel dat ik ze een jaar niet meer kan zien :-). En dan, precies op tijd, krijg ik er weer zin in. Was ze nu net even vergeten. En bedankt (vreet me al ongans aan chocolade nu ik hoogzwanger ben) :-). Het moeten wel de goede zijn trouwens, ze zijn niet allemaal hetzelfde en even lekker. (borstplaat, hmmm, ook erg lekker, niet met koffiesmaak trouwens, gewoon wit of roze :-))
quote:Sterre75 schreef op 31 juli 2011 @ 19:51:

Ooooooooo, kikkers en muizen!!!! Ik werd meteen enthousiast bij het lezen van de topictitel. Ik eet er elk jaar zo veel dat ik ze een jaar niet meer kan zien :-). En dan, precies op tijd, krijg ik er weer zin in. Was ze nu net even vergeten. En bedankt (vreet me al ongans aan chocolade nu ik hoogzwanger ben) :-). Het moeten wel de goede zijn trouwens, ze zijn niet allemaal hetzelfde en even lekker. (borstplaat, hmmm, ook erg lekker, niet met koffiesmaak trouwens, gewoon wit of roze :-))
Jaaah, borstplaat!
:-) *Bedenk net dat ik nog een zakje chocotruffels van de banketbakker heb liggen voor bij de thee straks*
Het is niet mijn bedoeling om mensen aan het snoepen te zetten, hoor
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 19:58:

Het is niet mijn bedoeling om mensen aan het snoepen te zetten, hoor

Ja ja, dat kun je nou wel makkelijk zeggen nu velen ze wel blijken te lusten

Borstplaat, alleen van Jansen de Koning uit Arnhem (het vroegere recept van Mousset), nergens vergelijkbaar goede kwaliteit tegengekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven