kippenragout

24-02-2009 23:23 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil morgen kippenragout maken en heb net wat recepten bekeken maar ze zijn allemaal anders en nu weet ik het ff niet meer. Zou het met een hele kip echt veel lekkerder worden dan met kipfilet (is nl wel meer werk en duurt langer...). En moet ik dan een soepkip nemen of een gewone kip? En in sommige recepten wordt melk toegevoegd, in andere weer niet.. Daarom mijn vraag: hoe maak je de beste kippenragout?
.
Alle reacties Link kopieren
ehm.. door 5 recepten te lezen en dan zelf te klooien met wat je in huis hebt, net zo lang tot je het lekker vind? Zo kook ik altijd, dat mislukt zelden eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
neem kippendijen, die zijn zo wie zo smakelijker dan filets
Alle reacties Link kopieren
Hele kip lijkt mij sowiso alleen zin hebben als je zelf bouillon gaat trekken
Alle reacties Link kopieren
Kweenie..vraag het morgenochtend nog eens...



Zeg rond 11-en.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Van een soepkip trek je alleen bouillon. Dat zijn meestal oude, taaie beesten uit de legeierenindustrie. En dijen zijn inderdaad smakelijker dan filets en bovendien goedkoper. Ze moeten wel langer garen.

Zet eens een recept in dit topic, dan kan ik je advies geven.
Koop trouwens sowieso scharrel of biologisch. Lekkerder, en beter voor de kip.
Alle reacties Link kopieren
voor ragout maakt het qua smaak echt niks uit! ( dat zegt niks over het leven van de kip natuurlijk)
Voor ragout niet, nee. Daar heb je gelijk in. Niettemin zeg ik: Koopt scharrel of biologisch!
Alle reacties Link kopieren
ik maak kipperagout van poten.eerst de avond van te voren een pan boullion trekken en dan het vlees van de botten afhalen.

roux maken en de juiste dikte maken met de boullion, op het laatst het vlees en alles wat je kwijt wil,er bij doen.
Laat maar, ook impala is kennelijk zo'n impulsieve poster die niet meer terugkomt als ze haar berichtje geplaatst heeft. Wat een tijdverspilling, dat soort lui.
Alle reacties Link kopieren
quote:FritsvanEgters schreef op 25 februari 2009 @ 14:45:

Laat maar, ook impala is kennelijk zo'n impulsieve poster die niet meer terugkomt als ze haar berichtje geplaatst heeft. Wat een tijdverspilling, dat soort lui.





Nou, nou, misschien is ze aan het werken of zo?

Wat een leuke ben jij
Alle reacties Link kopieren
quote:FritsvanEgters schreef op 25 februari 2009 @ 14:45:

Laat maar, ook impala is kennelijk zo'n impulsieve poster die niet meer terugkomt als ze haar berichtje geplaatst heeft. Wat een tijdverspilling, dat soort lui.

ach mischien heeft iemand anders dan iets aan de genoemde tips!en idd waarschijnlijk is ze gewoon (nog ) druk met werken of zo.(kippen vangen)

niet iedereen hangt hier elke dag op de site rond
Ja, ja, 't is al goed. Frits hangt de ganse dag op het forum rond.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit van de poten wel smakelijk klinken
Voor andere forummers dan: ik zou geen bouillonblokjes gebruiken, maar zelf bouillon trekken van een kip gaat misschien weer te ver. Gebruik dan potten met kippenbouillon. Leng de bouillon aan met water en verrijk ze met groenten. Vis die er na afloop weer uit. Gooi er vervolgens gesneden champignons bij en een paar dijen, eventueel ook nog filet. Maak er een roux bij (evenveel gram boter als bloem) en giet daar het vocht bij op de bekende manier. Niet te veel, want dat krijg je niet meer weg. Enfin, het bekende werk verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:FritsvanEgters schreef op 25 februari 2009 @ 14:45:

Laat maar, ook impala is kennelijk zo'n impulsieve poster die niet meer terugkomt als ze haar berichtje geplaatst heeft. Wat een tijdverspilling, dat soort lui.

Nou zeg, Frits. Ik ga er maar van uit dit een impulsieve posting was van jou

Door de vliegtuigcrash was het topdrukte op het werk en ben ik - zoals Propje al terecht vermoedde- vandaag niet toegekomen aan forummen. En ook niet aan koken. Maar ik zal mijn voordeel doen met je tips ' voor de anderen'. Namens hen: bedankt!
.
Sorry. Ik dacht: heb je er weer zo-een, vooral omdat een kippenragout maken behoorlijk wat werk is en je dan zeker op het forum moest zijn geweest om eea te bekijken. Excuusjes. En ja, doe er je voordeel mee. Tip: doe ook flink veel ui in die kippenbouillon.



Laat je hierdoor inspireren, het recept voor de klassieke blanquette de veau. Kalfsragout lijkt natuurlijk heel veel op kippenragout.

http://cuisine.de-france....iandes:Blanquette_de_veau
Alle reacties Link kopieren
quote:FritsvanEgters schreef op 25 februari 2009 @ 22:40:

Sorry. Ik dacht: heb je er weer zo-een, vooral omdat een kippenragout maken behoorlijk wat werk is en je dan zeker op het forum moest zijn geweest om eea te bekijken. Excuusjes. En ja, doe er je voordeel mee. Tip: doe ook flink veel ui in die kippenbouillon.



Laat je hierdoor inspireren, het recept voor de klassieke blanquette de veau. Kalfsragout lijkt natuurlijk heel veel op kippenragout.

http://cuisine.de-france....iandes:Blanquette_de_veau



Je bent er zelf in elk geval wel weer als de kippen bij



Thansk voor de tip, ik zal ernaar kijken. Kalfsragout is trouwens ook lekker. Vooral gefrituurd in een jasje van paneermeel
.
Alle reacties Link kopieren
Frits heeft een goed punt, potten bouillon, zoals struijk, zijn een goede tussenweg.



Teveel vocht kun je wel iets aan doen door in een ander pannetje een minibeetje roux te maken, wat van de te slappe ragout bij en even heel goed roeren, daarna weer terug in de grote pan.
Die oplossing kies ik tegenwoordig ook. Te veel roux is de verpesting van je maaltijd. Maar te weinig roux en iedere keer bij te moeten maken is ook vervelend. Oplossing: voor een flinke pan ragout zou ik zeker een roux van 70g bloem op 70g boter maken, goed garen (tegen meelsmaak) en dan een flink deel in een apart pannetje leggen. Is de ragout dik genoeg, dan kun je die weggooien, is ie te dun, dan gebruik je hem alsnog.
Alle reacties Link kopieren
ik maak altijd teveel en vries gewoon eea in
Alle reacties Link kopieren
http://www.ah.nl/recepten/recept/?id=7650&rq=kip+ragout



Ik maak altijd deze kipperagout naar een recept uit de AllerHande, superlekker en lukt altijd ! Om de lepel bij af te likken ;))



Veel eetplezier !



Petra
We weten nog altijd niet of die kipperagout nog iets is geworden. En ik brand zo van nieuwsgierigheid.
Alle reacties Link kopieren
fritsie is een aagje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven