kleine taartcrisis...(mogelijk andijvie)

06-10-2010 14:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo medeforummers,

Ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en ben in mijn grill oven een chocoladetaart gaan bakken. Die is prima gelukt!

Nu heb ik hem horizontaal door midden gesneden(om een laagje slagroom en kersen in te doen). En toen ik dus de bovenste helft verwijderde is hij een klein stukje ingescheurd. Geen ramp opzich want je ziet het niet echt en er komt nog glazuur over de taart heen. Nu heb ik de fout gemaakt om de bovenste helft in een bord te leggen waarvan de randen iets omhoog staan.

En hoe krijg ik hem nu terug op de onderste helft zonder dat hij in 10 stukken valt?
Iets plats op het bord leggen, bord omkeren en er daarna afhalen

Niks aan het handje
een plat bord erop.. omkeren.. dan heb je m op een plat bord, maar op z'n kop.. waardoor je m makkelijker kunt verplaatsen.. of hetzelfde trucje nog eens toepassen..

succes!
met een ander bord de taart weer "omkeren" en dan alsnog op een goed plat bord leggen of bv op een stuk karton ( aldan niet met bakpapier of aluminiumfolie)

Ik heb voor dit soort dingen een speciaal plastic plaatje om de taart mee af te schuiven. Heb jij natuurlijk helemaal niks aan nu maar misschien voor de toekomst mocht je vaker zulke taarten willen gaan maken.

Succes !
bedankt voor de snelle reacties!!

Dat ik daar niet zelf aan gedacht heb

love2dance, bedankt voor de tip! Ga voor de volgende keer dat ik taart maak(want dat wil ik opzich best wat vaker gaan doen) op zoek naar zoiets.
Je moet ook geen andijvietaart willen bakken
quote:NevankaLetonja schreef op 06 oktober 2010 @ 15:05:

Je moet ook geen andijvietaart willen bakken Misschien wel lekker, maar niet met chocolade, slagroom en kersen.
Dat bord is handig inderdaad.

Twee lange messen eronder en zo optillen wil ook nog weleens helpen!!
Het kan wel zijn dat de smaak nu niet meer goed is natuurlijk. Algemeen bekend toch, 'kapotte taart = vies'.

Maarrrrr, vrees niet, ik wil me wel opofferen om te proeven of dat ook echt zo is! Waar moet ik zijn?
Wat opofferend van je, Noni
Zo ben ik
Heb net even gekeken of er een merk staat op dat ding Ruza maar er staat niks op helaas.

Ben op dit moment aan het googlen om een plaatje te vinden maar tot op heden niks gevonden.

hoe zou je zo'n ding nu noemen ??? ahhaha

Destijds volgens mij bij blokker gekocht maar dat is al heel wat jaren geleden.

Weet niet of je nu zoiets daar kan krijgen.

Zaten ook gaten in in de vorm van hartjes ed zodat je bv met poedersuiker ook decoraties aan kan brengen.

Ovale vorm met een kleine punt eraan zodat je die makkelijk onder een taart kan steken. Ik gebruik hem ook om bv een appeltaart van de bodem van de springvorm te halen.

Op deze manier breekt hij eigenlijk nooit en ik kan hem zo weer in een bewaardoos of op een taartschaal schuiven.

Mocht ik nog iets van een foto vinden dan laat ik het weten.
Nou, de bordentruuk is gelukt hoor! heb mn arm helemaal lam staan slaan met de slagroom, maar het is gelukt.

Nu nog glazuur!
gevonden !!!! ze noemen het een cake lifter.

Dit is precies dezelfde als ik heb ( eentje uit de categorie oude doos hahaha)

ondertussen al verschillende gezien van zowel kunststof als rvs.

Even afbeeldingen googlen dus Cake Lifter

diegene die eruit ziet als een soort stencil heb ik dus.
hehe voor het eerst gelukt een plaatje te plakken ahahha
ooh wel handig en leuk zo´n ding!

Nou, hij is af hoor die taart! Allen de zijkant glazuren lukte voor geen meter.
Ruz, foto!
Ruz, als je goedkoop uit wilt zijn: ga naar de bouwmarkt en koop daar een dun plaatje glad kunststof. Kan je ook zelf nog in de gewenste vorm knippen als je dat zou willen.
Goed dat je het zegt, ik moet nog taart bestellen voor zondag. Dank!
Foto, foto, foto!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven