knettersuiker?

26-09-2010 21:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net bij een redelijk nieuw restaurant in Vijfhuizen gegeten. Allemaal best aardig op wat kleinigheidjes na. Tot het dessert.

De chef had voor het dessert een aantal smaken erg goed zelfgemaakt ijs tot zijn beschikking. Goed werk, lekker op smaak, duidelijk vers.

Alleen... alle ijs werd op een bedje van knettersuiker geserveerd! Heb ik wat gemist? Is dit de nieuwste trend in horeca land? Wat voegt dit toe? Behalve dat mijn tong tijdelijk een stuk minder goed kan proeven?
moet je niet het kinderijsje als toetje nemen,
Zeur niet Wijnands....
anoniem_64553996c5176 wijzigde dit bericht op 26-09-2010 21:44
Reden: Knipoog emo toegevoegd,,,anders vat ie het té serieus op....
% gewijzigd
Whahaha, weet je zeker dat je niet het kinderijsje hebt besteld?
The time is now
quote:Banba schreef op 26 september 2010 @ 21:42:

Whahaha, weet je zeker dat je niet het kinderijsje hebt besteld?
Nope. Eerlijk niet. Zoonlief had drie bolletjes ijs met dat spul. Partner en ik hadden

Panna cotta van rood fruit, mousse van citroen en kwark met ijs van yoghurt en framboos

Neem nietsvermoedend een hap en voel die bende opeens op m'n tong tekeer gaan.
En wat zei de kok toen je vroeg naar zijn beweegredenen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:wijnands schreef op 26 september 2010 @ 21:45:

Panna cotta van rood fruit, mousse van citroen en kwark met ijs van yoghurt en framboosKlinkt wel erg goed!
The time is now
dubbel
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik had geen tijd om daar op te wachten, kids wilden naar huis. Heb 't aardig meisje van de bediening wel verteld dat ik dit, zeker na een vreselijk lekker stukje rundvlees, een afknapper vond.

Zal ze 's mailen.
Getverdemme! Zonde van zo'n lekker dessert!
Tja het is alweer een tijdje "hip" om knettersuiker te gebruiken in restaurants. Je ziet het ook vaak in combinatie met een lollie van chocolade of in bonbons voor bij de koffie.

Dit restaurant is er alleen een beetje te hysterisch mee aan de slag gegaan
Getuigt niet echt van culinaire hoogstandjes zeg!

Ik wil er iig niet eten.

Maar je vragen had je beter in het restaurant kunnen stellen.

Voortaan weer naar een echt restaurant??
Zo zie je maar weer, smaken verschillen! Ik kan het wel waarderen als het subtiel verwerkt is.
Subtiel? Een ruime 2 theelepels per bol ijs is niet subtiel.

Echt restaurant? Deze zaak stond een 8.4 op iens.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben aangezien ik weinig (in Nederland) uit eten ga of dit de nieuwste trend is.
Was het niet gewoon een foutje?

Lijkt me niet dat het in het dessert hoort, staat ook niet in de beschrijving.
Oh ja lekker, daar had je vroeger toch snoepjes van?

Ik vind het eigenlijk wel heel verrassend in een toetje. Heb je er ook geen opmerking over gemaakt richting de bediening?
quote:zenga schreef op 26 september 2010 @ 22:39:

Was het niet gewoon een foutje?

Lijkt me niet dat het in het dessert hoort, staat ook niet in de beschrijving.De beschrijving van wat? Lijkt me dat die kok toch zo vrij en creatief mag zijn om allerlei ingrediënten in zijn gerecht te stoppen?
@TO zoals ik in mijn vorige post tikte: ja het is "hip" (trendy) om knettersuiker te gebruiken. En nee het restaurant waar jij gegeten hebt is er hysterisch mee omgegaan en dus niet subtiel.

Misschien de volgende keer direct bij het bestellen van je drankje aangeven dat je géén knettersuiker wil aantreffen in je eten
quote:Boarn schreef op 26 september 2010 @ 23:19:

[...]

De beschrijving van wat? Lijkt me dat die kok toch zo vrij en creatief mag zijn om allerlei ingrediënten in zijn gerecht te stoppen?

De beschrijving van het dessert!

En een dergelijk ingrediënt zou ik dus wél graag in de beschrijving terugzien, dan kan ik nog vragen om het weg te laten. Uiteraard hoeft niet elk ingrediënt omschreven te worden, maar dit lijkt me bij uitstek een ingrediënt om wel te vermelden. Om de allergieën nog maar buiten beschouwing te laten. Ik bestelde een keer een broodje brie en vond er pecannoten tussen. Hartstikke lekker, maar zit je ook niet op te wachten als je allergisch bent of er gewoonweg niet van houdt.
Ik vind het een kinderachtig toetje en ook al heeft dit restaurant een 8.4 bij iens, dat leert mij alleen dat dat dus ook niet alles zegt.

Al wist ik dat al...
Het zou misschien ook verrot slagroom kunnen zijn? dat kan ook zo aanvoelen/proeven........
Mail terug van 't restaurant.

En wat de knettersuiker betreft: het doel is tweeledig. Niet onbelangrijk is om te voorkomen dat het ijsbolletje van het bord glijdt en daarnaast als grapje. De reacties zijn inderdaad nogal wisselend want de een vindt het leuk en verrassend en de ander kan er minder tegen. Het kan zijn dat de keuken in jouw geval een beetje is uitgeschoten met de hoeveelheid. Wellicht goed voor de bediening het te vertellen vooraf maar ja dan is het verrassingseffect weer weg.

tja...dus.....
Gaaf, waar kun je knettersuiker kopen?
http://tinyurl.com/22lfp2u

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven