Knoflookadem

19-05-2009 14:12 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben dól op knoflook! Ik eet het alleen niet zo vaak omdat ik vaak de volgende dag met een onzeker gevoel rondloop. Het meurt gewoon ontzettend uit je mond. Als je wakker wordt heb je al een smaak in je mond alsof er iets is overleden in je mond. Echt goor!

Wie heeft DE tip tegen die knoflookadem?
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat kauwen op verse peterselie helpt. Helaas heb ik dat nooit in huis
Alle reacties Link kopieren
peterselie eten.



enne... googlen helpt ook bij je vraag
Alle reacties Link kopieren
In een kookprogramma hoorde ik dat je het hart uit de knoflookteen moet snijden, dat zorgt dat je gaat meuren. Volgens zeggen zou je als je het verwijdert niet moeten ruiken.



Nog niet getest btw.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het.. maar ik lees nooit of het daadwerkelijk ook helpt! Dus vandaar mijn vraag
Als ik een keer geen knoflook eet, vind ik iedereen op m'n werk zo stinken, dus eet ik iedere avond knoflook.

Kan ook komen doordat ik de enige autochtoon ben op m'n werk.
quote:absoluteEinstein schreef op 19 mei 2009 @ 14:26:

Als ik een keer geen knoflook eet, vind ik iedereen op m'n werk zo stinken, dus eet ik iedere avond knoflook.

Kan ook komen doordat ik de enige autochtoon ben op m'n werk.





@TO: idd peterselie, of gewoon heel erg goed je tanden poetsen + flink spoelen met mondwater savonds en smorgens wil nog wel wat helpen.
Alle reacties Link kopieren
Je tong meepoetsen helpt ook!
Alle reacties Link kopieren
Plus de volgende ochtend uitgebreid douchen. Het komt namelijk niet alleen uit je mond, maar ook zweet je het uit.

Ervaring van een die-hard knoflookeetster!



Inderdaad tong poetsen en spoelen met mondwater. Peterselie heb ik nooit geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Anijszaad helpt ook.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
of een koffieboon kapot kauwen
Alle reacties Link kopieren
quote:biebelie schreef op 19 mei 2009 @ 15:11:

of een koffieboon kapot kauwenieuw!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind knoflook niet stinken, maar juist lekker ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Schijfje citroen eten!!



Ik eet erg veel knoflook en heb er gelukkig nooit last van (niet dat ik het zelf kan ruiken, maar de mensen om mij heen zeggen het )
...
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik vind zoenen met iemand die knoflook heeft gegeten, en jij dus niet echt te verschrikkelijk voor woorden!

Ik eet dus ook alleen maar knoflook als ik weet dat het geen kwaad kan.. Maar ik ga peterselie maar eens proberen, met flink tandenpoetsen en mondwater krijg je dat echt niet goed weg! Douchen doe ik sowieso wel 2x per dag ofzo, dus daar ligt het niet aan.



Maar idd.. knoflook in de pan etc. is heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen niet zo moeilijk deed over knoflook eten, was er geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
haha, ja gisteren bij de griek gegeten. Ik stink!!! Gelukkig dat er vandaag niemand op kantoor is anders had ik ze vergast met mijn adem.

Achterkant van je tong poesten helpt bij mij helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
De ochtend na een knoflookmaaltijd boterhammen met gestampte muisjes (want anijs helpt) eten, goed je tanden poesten en spoelen met mondwater. Een kauwgum zorgt ook voor een frissere adem. Verder zorgen dat je niet te dicht bij mensen gaat staan of gewoon weinig zeggen;)
Alle reacties Link kopieren
Anijsmuisjes, peterselie werken idd de knoflookgeur weg. De kern uit het teentje halen geeft toch de knoflooksmaak maar niet dat achterblijvende ademluchtje hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Aan je gerecht wat verse koriander toevoegen (in plaats van peterselie) helpt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Je TONG goed poetsen! Als je 's avonds goed poetst en 's ochtends weer dan moet het weg zijn. En dan echt goed poetsen he dat je tong weer mooi roze / rood is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven