Koffie zetten!

21-11-2011 22:17 76 berichten
Ik heb geen enkel verstand van koffie want ik drink alleen thee.

Mijn meneer drinkt echter wel koffie: iedere doordeweekse avond twee kopjes en in het weekend een stuk of 4 per dag.

Tot op heden drinkt hij Senseo extra dark met melk en suiker. Soms met aerrocino melk, meestal gewoon een kuipje koffiemelk.

De 3e Senseo ligt op sterven. Er moet dus wat nieuws komen. Maar wat? Wat zijn de keuzes?

Nespresso? Duur in gebruik en slecht voor het milieu al die cupjes.

Nieuwe Senseo? Liever niet. Levensduur beroerd en lelijk.

Espressomachine? Duur in aanschaf. Want we zijn wel van het gemak: bonen/koffie en water er in. Kopje er onder, druk op de knop en voila, klaar is je bakje pleur.

Is zo'n ding dat ik schets bij espressomachine de enige optie in die categorie? Of zijn er ook apparaten die hetzelfde werken maar geen espressomachine heten?

Doe je mening eens?
Alle reacties Link kopieren
Meen je dit nou serieus? Hij wil koffie, jij niet en toch is het blijkbaar jouw probleem. What the hell? Laat hem dat ding uitzoeken en hang om zijn nek als hij een keuze maakt (van een koffie die hij zelf kan gaan zetten).
Wij hebben de senseo vervangen voor een Nespresso. Ik vind het heerlijke koffie. Echt een groot verschil met de senseo. Ik vind de prijzen wel goed te doen. Ik drink zelf hooguit 3 kopjes per dag.

De service is echt heel goed. En de cupjes kan je inleveren bij een Nespressowinkel of via de post opsturen (gratis). Overigens drinken wij het meest de lungo's oftewel een kopje koffie of een cappuccino gemaakt met een espressocupje en opgeklopte melk.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
En bij nespresso wordt geen varkensreuzel toegevoegd zoals bij senseo gebeurt........
Ach lieverd da's al heeeeel lang achterhaald!
Nespresso is marketing-technisch een natte droom, met daarnaast de 'boetieks', George Clooney, de smooth reclames. Het is allemaal even briljant.

Overigens ken ik geen Italiaan die thuis een Nespresso-apparaat heeft.... dus zo ingewikkeld hoeven we er ook niet over te doen!
quote:misscontact schreef op 22 november 2011 @ 08:50:

Meen je dit nou serieus? Hij wil koffie, jij niet en toch is het blijkbaar jouw probleem. What the hell? Laat hem dat ding uitzoeken en hang om zijn nek als hij een keuze maakt (van een koffie die hij zelf kan gaan zetten).Oh verras jij je lief nooit? Da's toch leuk!
Ik weet niet of het al is gezegd (ik ben te lui om alle reacties te lezen ) maar je kan voor een Nespresso-apparaat ook van die 'lungo' cups kopen. Dat is toch bedoeld voor normale koffie? Je hebt cups in allerlei sterktes dus als je een gemiddelde lungo uitkiest heb je gewoon normale koffie hoor.. Gebruik ik ook voor in mijn latte
Reuzel is achterhaald ???? Show me!

Toevallig ken ik wel een italiaan met een nespresso apparaat. Zegt dat iets dan? Zijn Italianen beter in het beoordelen van koffie?
senseo :P

bij ons staat die er al een jaartje of 6 jaar gloof ik. (doet het nog steeds en wordt iets vaker gebruikt?)

Anders zou ik gewoon eens neuzen er zijn zoveel gemakkelijke dignen (en reiskoffiezet apparaat is ook super hndig hoor zeker als er maar 1 koffie drinker is die ook niet zo heel veel koffie drinkt
quote:Neele01 schreef op 22 november 2011 @ 09:13:

Reuzel is achterhaald ???? Show me!

Toevallig ken ik wel een italiaan met een nespresso apparaat. Zegt dat iets dan? Zijn Italianen beter in het beoordelen van koffie?

Ja dat denk ik wel... Ze drinken iig geen cappuccino in de avond.

Over de Senseo:

Om helder te zijn: alle Senseo koffiepads voor zwarte koffie bevatten 100% pure koffie. Het karakteristieke, natuurlijke, crèmelaagje op de koffie ontstaat doordat de koffie onder druk door de kleine opening van de padhouder gaat. De crèmelaag is daarmee niets anders dan koffie met luchtbelletjes erin. Wees dus gerust: Senseo koffie is 100% pure koffie.

Met vriendelijke groet, het Douwe Egberts Senseo-team, http://www.senseo.nl, 0800-0221121

Ik merk wel dat je wat fel reageert, en dat is niet mijn bedoeling, ik merk dat ik dit niet zo serieus neem dat als jij dat doet. Dus laten we lekker een bak koffie nemen en iedereen in zijn koffie-waarde laten!

TO, als je aan de cups / nespresso wil: op Marktplaats staan er honderden (duizenden in januari), dus voor een paar tientjes heb je al zo'n cupapparaat als je dat wil.
Een cafetiere is ook niet heel goed:

Recente onderzoeken naar het gehalte aan cafestol, een cholesterolverhogend bestanddeel van koffie, laat zien dat dit gehalte in cafetierekoffie erg hoog is[1] in vergelijking met bijvoorbeeld filterkoffie. Frequente consumptie kan daardoor het cholesterolgehalte flink doen stijgen.

Bron: Wikipedia
Ik heb een dolce gusto en vind de koffie heerlijk!

Apparaat is redelijk betaalbaar, je hebt allerlei smaken en het smaakt super, vind ik.

quote:JackyJacky schreef op 22 november 2011 @ 09:38:

Een cafetiere is ook niet heel goed:

Recente onderzoeken naar het gehalte aan cafestol, een cholesterolverhogend bestanddeel van koffie, laat zien dat dit gehalte in cafetierekoffie erg hoog is[1] in vergelijking met bijvoorbeeld filterkoffie. Frequente consumptie kan daardoor het cholesterolgehalte flink doen stijgen.

Bron: Wikipedia

Ja, als we alle onderzoeken en testresultaten moeten geloven, dan vraag ik mij waarmee we mee bezig zijn.

Dit ook naar aanleiding van een discussie over zuivelproducten.

Vaak vind ik dat soort publicaties "internetwijsheden".

Helaas geloven vele meteen met wat ze lezen.

Sorry voor het off topic.
Nouja, zuivel (koeienmelk) is ook niet gezond. Da's voor kalfjes, niet voor mensen.

Wij geven toch ook geen borstvoeding aan de hond?
Nespresso. Heerlijke koffie. Wil nooit meer iets anders. En al menigeen heeft er 1 aangeschaft nadat ze bij ons koffie hebben gedronken.
quote:misscontact schreef op 22 november 2011 @ 08:50:

Meen je dit nou serieus? Hij wil koffie, jij niet en toch is het blijkbaar jouw probleem. What the hell? Laat hem dat ding uitzoeken en hang om zijn nek als hij een keuze maakt (van een koffie die hij zelf kan gaan zetten).

Het is geen probleem hoor, dat maak jij er van.

Wat de snelheid van het verslijten van de Senseo's betreft: dat deze er na 2 jaar alweer moeite mee heeft komt doordat we het bouwstof er niet meer uit krijgen. Tip: als je gaat verbouwen pak dan je Senseo in want heus, vindt hij niet lekker....
quote:SeptemberGirl schreef op 22 november 2011 @ 09:10:

[...]

Oh verras jij je lief nooit? Da's toch leuk!

Daarbij is het mijn aanrecht waar dat ding op komt te staan. Het is dat ik geen ruimte heb voor inbouw.... Lelijk spul allemaal.

En nee, mijn waterkoker is niet lelijk, ik heb namelijk een Quooker

gewoon koffie
quote:SeptemberGirl schreef op 22 november 2011 @ 09:17:

[...]

Ja dat denk ik wel... Ze drinken iig geen cappuccino in de avond.

Over de Senseo:

Om helder te zijn: alle Senseo koffiepads voor zwarte koffie bevatten 100% pure koffie. Het karakteristieke, natuurlijke, crèmelaagje op de koffie ontstaat doordat de koffie onder druk door de kleine opening van de padhouder gaat. De crèmelaag is daarmee niets anders dan koffie met luchtbelletjes erin. Wees dus gerust: Senseo koffie is 100% pure koffie.

Met vriendelijke groet, het Douwe Egberts Senseo-team, http://www.senseo.nl, 0800-0221121

Ik merk wel dat je wat fel reageert, en dat is niet mijn bedoeling, ik merk dat ik dit niet zo serieus neem dat als jij dat doet. Dus laten we lekker een bak koffie nemen en iedereen in zijn koffie-waarde laten!

TO, als je aan de cups / nespresso wil: op Marktplaats staan er honderden (duizenden in januari), dus voor een paar tientjes heb je al zo'n cupapparaat als je dat wil.

Nee hoor, niet fel bedoeld. Ik geloof het verhaal van de Senseo gewoon niet. Heb ooit zo'n ding gehad en het was zo ontzettend vies! Bijna net zo vies als filter koffie. Maar dan met een heel raar laagje idd.

Dat italianen geen cappu drinken sávonds zegt me niet zoveel.

Ze eten ook geen pasta of pizza als hoofdgerecht terwijl half nederland dat wel doet.

Een griek zal nooit een ouzo na het eten drinken. Doet een nederlander wel.

En als ik in Azie in een luxe hotel zit en eindelijk weer eens kaas zie bij een ontbijtbuffet zie ik ook aziaten die dat samen met noedels en chocopasta eten. Zullen wij weer niet doen maar zij vinden het lekker.

Grieken drinken ook nescafé in een cocktailshaker met ijsblokjes en noemen dat koffie. Niets staat verder van koffie af maar t is wel heerlijk :-)
quote:Suze02 schreef op 21 november 2011 @ 22:36:

Oke, dan kan je de hoeveelheid water niet instellen? Want een espressomachine doet dus alleen espresso. En een apparaat voor gemalen koffie die gewone koffie zet bestaat dus niet?

Ik bedoel dus echt zo'n volautomatisch ding waar je een kopje onder zet en waar gen geklier met filters bij is. Leeggooien van bakje koffieprut alleen.Wij hebben een Quick Mill. Als je 'gewone' zwarte koffie wil, dan zet je espresso en daar doe je dan extra (kokend) water bij.
quote:_Webs_ schreef op 21 november 2011 @ 22:58:

Hmmm, het wordt tijd dat ik het toegeef: mijn naam is Webs en ik ben verslaafd. Heb een gewoon apparaat, een espressoapparaat en een perculator naast elkaar staan.

Hier een Quick Mill en 2 Bialetti's (verschillende maten).

Het wordt een Nespresso Pixie. Kan je espresso (leuk voor het bezoek ) en lungo mee zetten.

Ik baal van milieu-aspect dus dat ga ik ergens anders goed maken. Ik verzin wel wat.
Hoe werkt zo'n caffetiere dan?
Ziet er leuk uit die Pixie! En al voor 5 tientjes op Marktplaats, dat scheelt ook.

Voor wat betreft de lungo: Een lungo is rijker, maar bitterder, omdat het extra hete water door de gemalen koffie gaat en dus meer van de slecht oplosbare componenten die normaal niet in een espresso eindigen meeneemt.

Veel plezier er mee!!
quote:suikervrij schreef op 23 november 2011 @ 20:04:

Hoe werkt zo'n caffetiere dan?Zie mijn eerste post in dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven