Koffie zetten!

21-11-2011 22:17 76 berichten
Ik heb geen enkel verstand van koffie want ik drink alleen thee.

Mijn meneer drinkt echter wel koffie: iedere doordeweekse avond twee kopjes en in het weekend een stuk of 4 per dag.

Tot op heden drinkt hij Senseo extra dark met melk en suiker. Soms met aerrocino melk, meestal gewoon een kuipje koffiemelk.

De 3e Senseo ligt op sterven. Er moet dus wat nieuws komen. Maar wat? Wat zijn de keuzes?

Nespresso? Duur in gebruik en slecht voor het milieu al die cupjes.

Nieuwe Senseo? Liever niet. Levensduur beroerd en lelijk.

Espressomachine? Duur in aanschaf. Want we zijn wel van het gemak: bonen/koffie en water er in. Kopje er onder, druk op de knop en voila, klaar is je bakje pleur.

Is zo'n ding dat ik schets bij espressomachine de enige optie in die categorie? Of zijn er ook apparaten die hetzelfde werken maar geen espressomachine heten?

Doe je mening eens?
Nespresso, what else? Heerlijk en makkelijk. Cups zijn apart in te leveren en recyclebaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn meneer zweert bij de Cafetiere. Geen lelijk duur apparaat in de keuken en lekkerdere koffie dan uit welk apparaat dan ook (volgens hem.. ik drink het namelijk ook niet). Bezoek vraagt ook regelmatig wat voor koffie ik heb aangezien het zo lekker is. Moet dus wel goed zijn denk ik dan.

Koffie erin, water erop, zeefje naar beneden en klaar.

ouderwets koffiezetapparaat?
Ja maar nespresso is toch geen koffie?!

Een bakje senseo is wel wat anders dan een vingerhoedje nespresso.
Ik zou je vriend iets laten uitkiezen. Als niet-koffiedrinker heb je er doorgaans toch minder verstand van.
Perculator!

Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Wil je man een bak koffie of een kopje espresso?
Ik vind koffie uit de perculator veel en veel en veel te sterk (zeker ten opzichte van een kop gewone koffie).
quote:Dickens schreef op 21 november 2011 @ 22:19:

Nespresso, what else? Heerlijk en makkelijk. Cups zijn apart in te leveren en recyclebaar.Waar lever ik die cups in?
Ik zei gemak, een perculator valt niet in die categorie
quote:SeptemberGirl schreef op 21 november 2011 @ 22:25:

Wil je man een bak koffie of een kopje espresso?Bak koffie denk ik. Senseo is pcies goed als hij de extra dark doet. Maar dan mikt hij er dus wel suiker en melk in.
quote:SeptemberGirl schreef op 21 november 2011 @ 22:24:

Ja maar nespresso is toch geen koffie?!

Een bakje senseo is wel wat anders dan een vingerhoedje nespresso.oh scussi... ik drink thee
Lunax, het is een lui zwijn. Dit is al te lastig.

(wel een lief zwijn hoor )
Senseo is vies.

Nespresso ken ik niet.

Heb zelf zo'n duur espresso apparaat, ideaal, op de prijs na...

Zo'n perculator ken ik alleen van vakantiehuisjes, wel erg lekkere koffie krijg je daarmee!
Maar als je man een ouderwetsche bak koffie wil (zo'n sloot filterkoffie, heb ik zelf ook het liefst), dan is een espresso apparaat onzin, want dan krijg je: juist ja, espresso!

quote:Suze02 schreef op 21 november 2011 @ 22:29:

Lunax, het is een lui zwijn. Dit is al te lastig.

(wel een lief zwijn hoor ) Dan laat ik het verder over aan de koffie kenners
Oke, dan kan je de hoeveelheid water niet instellen? Want een espressomachine doet dus alleen espresso. En een apparaat voor gemalen koffie die gewone koffie zet bestaat dus niet?

Ik bedoel dus echt zo'n volautomatisch ding waar je een kopje onder zet en waar gen geklier met filters bij is. Leeggooien van bakje koffieprut alleen.
Uit mijn machine haal ik ook een heerlijke cappuccino en latte. En de 'gewone' koffie kan je instellen op sterkte. En het hangt natuurlijk ook van het soort bonen af.
Je hebt deze jongen,

maar hij heeft heeeele slechte reviews.

Jammer, anders had ik 'm meteen gewild.

Maar iets in die stijl dus?

(dit is de Philips grind&brew)
quote:pimpelmeesje67 schreef op 21 november 2011 @ 22:38:

Uit mijn machine haal ik ook een heerlijke cappuccino en latte. En de 'gewone' koffie kan je instellen op sterkte. En het hangt natuurlijk ook van het soort bonen af.Maar het is geen 'normale bak' koffie!
Zoiets? Niet zo luxe als al die apparaten maar wel effectief lijkt mij (en goedkoop )

Zit ook een permanente filter in, dus ik denk alleen koffie erin, water en op het knopje drukken?

Lunax, da's meer een reis-koffiezetapparaat.
Dat maakt toch niet uit SG? Als er maar koffie uitkomt? Of zie ik dat dan verkeerd?
ik heb gewoon een ouderwets filter ding, koffie zetten is echt geen werk en je kan tenminste een grote bak drinken...

als het je om het milieu te doen is: mijn schoonmoeder heeft een apparaat met een vast filter dat ze al jaren gebruikt en gooit de koffie in de groenbak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven