Koffie zetten!
maandag 21 november 2011 om 22:17
Ik heb geen enkel verstand van koffie want ik drink alleen thee.
Mijn meneer drinkt echter wel koffie: iedere doordeweekse avond twee kopjes en in het weekend een stuk of 4 per dag.
Tot op heden drinkt hij Senseo extra dark met melk en suiker. Soms met aerrocino melk, meestal gewoon een kuipje koffiemelk.
De 3e Senseo ligt op sterven. Er moet dus wat nieuws komen. Maar wat? Wat zijn de keuzes?
Nespresso? Duur in gebruik en slecht voor het milieu al die cupjes.
Nieuwe Senseo? Liever niet. Levensduur beroerd en lelijk.
Espressomachine? Duur in aanschaf. Want we zijn wel van het gemak: bonen/koffie en water er in. Kopje er onder, druk op de knop en voila, klaar is je bakje pleur.
Is zo'n ding dat ik schets bij espressomachine de enige optie in die categorie? Of zijn er ook apparaten die hetzelfde werken maar geen espressomachine heten?
Doe je mening eens?
Mijn meneer drinkt echter wel koffie: iedere doordeweekse avond twee kopjes en in het weekend een stuk of 4 per dag.
Tot op heden drinkt hij Senseo extra dark met melk en suiker. Soms met aerrocino melk, meestal gewoon een kuipje koffiemelk.
De 3e Senseo ligt op sterven. Er moet dus wat nieuws komen. Maar wat? Wat zijn de keuzes?
Nespresso? Duur in gebruik en slecht voor het milieu al die cupjes.
Nieuwe Senseo? Liever niet. Levensduur beroerd en lelijk.
Espressomachine? Duur in aanschaf. Want we zijn wel van het gemak: bonen/koffie en water er in. Kopje er onder, druk op de knop en voila, klaar is je bakje pleur.
Is zo'n ding dat ik schets bij espressomachine de enige optie in die categorie? Of zijn er ook apparaten die hetzelfde werken maar geen espressomachine heten?
Doe je mening eens?
maandag 21 november 2011 om 22:22
Mijn meneer zweert bij de Cafetiere. Geen lelijk duur apparaat in de keuken en lekkerdere koffie dan uit welk apparaat dan ook (volgens hem.. ik drink het namelijk ook niet). Bezoek vraagt ook regelmatig wat voor koffie ik heb aangezien het zo lekker is. Moet dus wel goed zijn denk ik dan.
Koffie erin, water erop, zeefje naar beneden en klaar.
Koffie erin, water erop, zeefje naar beneden en klaar.
maandag 21 november 2011 om 22:36
Oke, dan kan je de hoeveelheid water niet instellen? Want een espressomachine doet dus alleen espresso. En een apparaat voor gemalen koffie die gewone koffie zet bestaat dus niet?
Ik bedoel dus echt zo'n volautomatisch ding waar je een kopje onder zet en waar gen geklier met filters bij is. Leeggooien van bakje koffieprut alleen.
Ik bedoel dus echt zo'n volautomatisch ding waar je een kopje onder zet en waar gen geklier met filters bij is. Leeggooien van bakje koffieprut alleen.
maandag 21 november 2011 om 22:56