Koffiemachine aanrader?

07-02-2023 09:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben nu een dolce gusto.
Lekkere koffie, maar die cupjes gaan mij steeds meer tegenstaan.
Veel afval en relatief best prijzig.

Zit erover te denken om een koffiemachine aan te schaffen.

Is dit een aanrader in vergelijking met een nespresso/dolce gusto?

Zag dat een Jura goed uit testen komt. Het is een hele investering, maar hoop dat zo'n apparaat ook lang meegaat.

Welke apparaat hebben jullie en zou je hier weer voor kiezen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jura!

Duur maar duurzaam
Alle reacties Link kopieren Quote
Jura. We hebben die van ons al meer dan tien jaar. Nooit problemen mee gehad, makkelijk schoon te houden met zo'n tablet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een Jura bonenmachine. 1000 euro en heerlijke koffie
Alle reacties Link kopieren Quote
Jura, sinds kort. Van filterkoffie naar senseo naar nespresso naar het "eindstation" want ja, een hele investering maar zo fijn en lekker, zou niet meer anders willen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van ons komt uit Duitsland, dat scheelde destijds wel in de prijs.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat mij betreft is bijna iedere koffiemachine sowieso beter dan een Nespresso of Dulce Gusto. Dat vind ik ik gehypte oploskoffie :-)
Maar ik ben een koffiesnob.

Wij hadden een idioot dure Siemens die een jaar prima functioneerde en heerlijke koffie gaf. Toen ging hij 2 keer kapot (garantie gelukkig, maar wel gedoe) en heb ik hem opgegeven. Nu hebben we een Philips Lattego, veel betaalbaarder en eerlijk gezegd bevalt die tot nu toe ook een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben meer dan 10 jaar een Jura gehad. Beviel goed, maar de aanschaf is nu eenmaal duur.
En dat had ik er nu niet opnieuw voor over, gezien alle andere gestegen kosten.

Wij zijn uiteindelijk voor een Krups espresso apparaat Evidence One EA895E gegaan.
Ik ben er blij mee, hij bevalt prima. Heel fijn dat de watertank zo groot is, ik hoef echt minder vaak bij te vullen t.o.v. die Jura. En hij is uitgebreider: deze kan ook o.a. espresso, café latte, cappuccino en latte macchiato maken.
Kan em je aanraden !

Wij hadden een cash back actie waardoor deze ook prima geprijsd was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jura!
Wij hebben de E6. Duur, maar zo fijn!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben ook Jura en erg lekkere koffie hoewel het natuurlijk uitmaakt welke bonen je gebruikt.
Wat wel een nadeel is van de jura zijn de peperdure sevicebeurten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een Philips, heerlijke koffie en betaalbaarder dan een Jura
Alle reacties Link kopieren Quote
Urbanmom schreef:
07-02-2023 12:00
Wij hebben ook Jura en erg lekkere koffie hoewel het natuurlijk uitmaakt welke bonen je gebruikt.
Wat wel een nadeel is van de jura zijn de peperdure sevicebeurten.
Het is voor mij een minimaal vereiste dat ik het apparaat zelf gemakkelijk uit elkaar kan halen (en weer in elkaar kan zetten :-) )
Hoewel er ook iets te zeggen is voor professionele service lijkt het me zo onhandig als je je apparaat niet zelf kunt onderhouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Philips latte to go, lekkere warme koffie, melkschuimer voor cappuccino of latte.
Niet te duur, eenvoudig schoon te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een 'gewoon' koffiezetapparaat van 50/60 euro wil je niet zeker? :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook geswitcht van dolce gusto apparaat om precies dezelfde redenen. Ik heb een Krups koffieautomaat gekocht, was onder de 400 euro. Prima koffie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een Jura E8. Hiervoor ook een Jura gehad en die ging 10 jaar mee. Het grote voordeel van Jura is dat het schoonmaak en onderhoud ervan zo makkelijk is. Je stopt een tablet erin en hij doet alles zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben ouderwets. Ik maak filterkoffie...
Geen apparaten dus.
Ik koop wel goede koffie(bonen) bij een koffiebranderij.
Nog geen klachten gehad. ;-D
ik was liever knolselder....
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor jullie reacties!

Ik ga ze allemaal bekijken.
Filterkoffie is niks mis mee, vind t alleen zo heerlijk om gewoon 1 kopje te kunnen nemen.

Merken jullie veel verschil in koffiebonen die jullie gebruiken in het apparaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Urbanmom schreef:
07-02-2023 12:00
Wij hebben ook Jura en erg lekkere koffie hoewel het natuurlijk uitmaakt welke bonen je gebruikt.
Wat wel een nadeel is van de jura zijn de peperdure sevicebeurten.
ik ben een paar keer bij Jura geweest maar daar willen ze mijn machine niet eens meer onderhouden nu. heb een handy man in de buurt gevonden die nu service en reparatie doet. een stuk goedkoper. mijn machine is uit 2008, maar werkt als een trein. en de binnenkant van die machine stelt eigenlijk vrij weinig voor heb ik nu gezien.
Die apparaten kunnen echt veel langer mee dan dat ze bij Jura zeggen. die handy man heeft er een staan van 18 jaar oud die nog prima werkt.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren Quote
Philips lattego hier. Lekkere en warme koffie en melk dranken. Niet teveel spoel en schoonmaak werk.
Betaalbaarder dan jura.

Jura ook niks mis mee, maar wat een werk om te spoelen. En duur.

Siemens eq vond ik niks. Koffie was prima, maar cappuccino werd een lauw bakje. Ook redelijk wat spoel en schoonmaak werk. Niet goed genoeg voor zo'n dure machine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pyroska schreef:
07-02-2023 21:42
Dank voor jullie reacties!

Ik ga ze allemaal bekijken.
Filterkoffie is niks mis mee, vind t alleen zo heerlijk om gewoon 1 kopje te kunnen nemen.

Merken jullie veel verschil in koffiebonen die jullie gebruiken in het apparaat?
Ik hou van een stevig kopje koffie dus ik koop altijd espresso bonen of bonen met een hoge intensiteit. Op zich proef ik niet veel verschil tussen die bonen. Als ik reguliere koffiebonen neem, dan merk ik wel verschil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds 2 maanden de siemens eq.6 plus 500. Hiervoor heb ik een Siemens eq 5 gehad. Die is 9 jaar meegegaan. Jura vond ik te duur worden, het is en blijft een koffiezetapparaat. Ik heb een prima ervaring met Siemens dus vandaar de keuze.

Boontjes van perla dark roast intensiteit 8. Betaalbaar en wij vinden ze lekker. Soms bonen van de speciaalzaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je koopt een pistonmachine. Gaat niet stuk en eenvoudig zelf schoon te houden. Quickmill bijvoorbeeld. Koffie kan je gemalen kopen, of je doet er een bonenmaler bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henkie schreef:
08-02-2023 11:30
Of je koopt een pistonmachine. Gaat niet stuk en eenvoudig zelf schoon te houden. Quickmill bijvoorbeeld. Koffie kan je gemalen kopen, of je doet er een bonenmaler bij.
Alles kan kapot natuurlijk
Alle reacties Link kopieren Quote
pastinaak schreef:
07-02-2023 19:14
ik ben ouderwets. Ik maak filterkoffie...
Als we kamperen (tent) zetten we ook filterkoffie. Koffiefilter op een thermosfles en met de pollepel gekookt water erin scheppen ❤️
We krijgen er vaak reacties op

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven