Kookboek koolhydraatarm

08-01-2024 12:42 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel zegt het al, ik ben op zoek naar een fijn kookboek voor koolhydraatarme recepten. Ik maak nu vaak dingen uit een lekker & simpel kookboek, maar daar zit toch vaak kookroom, slagroom, rijst of pasta in en daar wil ik een beetje van af. Ik vind het alleen lastig om zelf recepten te bedenken met weinig koolhydraten, dus een kookboek zou fijn zijn. Wat zoek ik?
- simpele recepten
- snelle recepten
- boek met veel recepten
- voornamelijk hoofdgerechten

Ik kwam zelf al de Koolhydraatarme bijbel tegen, maar zag geen inkijkexemplaar en weet dus niet of dit simpele recepten zijn. Tips zijn dus welkom :)
Alle reacties Link kopieren Quote
De kookboeken van Pascalle Naessens misschien? Je kunt op haar website wat recepten vinden om uit te proberen of het wat voor je is.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
08-01-2024 12:46
De kookboeken van Pascalle Naessens misschien? Je kunt op haar website wat recepten vinden om uit te proberen of het wat voor je is.
Dank je! Heb even op de site gekeken, maar dat zijn wel heel veel recepten met vis. Dat eet ik wel, maar de rest van ons gezin niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn echt ontzettend veel koolhydraatarme kookboeken.
Ik heb zelf alle boekjes van The New Food.
Ook heb ik alle kookboeken van Koken met Lisa en van Oanh's (gewoon even googlen op deze namen)
Daarnaast heb ik ook het kookboek van lowcarbchef maar als die recepten staan oo op hun site.

Hopelijk heb je hier wat aan. De recepten van The New Food vind ik zelf het makkelijkste te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou eens naar Oanh’s Kitchen kunnen kijken, ze heeft een website maar ook een aantal kookboeken. Verder heb ik kookboeken van Anna-Karina van Denderen en Jonno Proudfoot.
Alle reacties Link kopieren Quote
wijnwijf schreef:
08-01-2024 12:53
Er zijn echt ontzettend veel koolhydraatarme kookboeken.
Ik heb zelf alle boekjes van The New Food.
Ook heb ik alle kookboeken van Koken met Lisa en van Oanh's (gewoon even googlen op deze namen)
Daarnaast heb ik ook het kookboek van lowcarbchef maar als die recepten staan oo op hun site.

Hopelijk heb je hier wat aan. De recepten van The New Food vind ik zelf het makkelijkste te maken.
daar kwam ik ook achter, vandaar deze vraag :mrgreen: dank voor je tips, ga die eens opzoeken! Ik ben niet zo’n keukenprinses en heb 3 dagen in de week waar we beide laat thuis zijn en ik dus het liefst in 20 minuten wat op tafel heb. Ik zoek dus echt een kookboek waar zulke recepten ook in staan.

Edit : Dat boek van lowcarbchef ziet er goed uit trouwens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan kan ik je van the New Food de eenpansspecial echt aanraden. Ook het boekje met ovengerechten is heel fijn (en lekker ) maar die moeten vaak nog wel een half uur in de oven (zijn vaak wel makkelijk te maken)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alle kookboeken van Anna-Karina van Denderen. Op de website staan heel veel recepten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of je lid bent van de bieb, maar daar hebben ze ook veel low-carb kookboeken.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
wijnwijf schreef:
08-01-2024 13:20
Dan kan ik je van the New Food de eenpansspecial echt aanraden. Ook het boekje met ovengerechten is heel fijn (en lekker ) maar die moeten vaak nog wel een half uur in de oven (zijn vaak wel makkelijk te maken)
Eenpansgerechten ben ik dan weer helemaal geen fan van. Heb in mijn andere kookboeken soms ook eenpansgerechten staan, maar die maak ik nooit ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
08-01-2024 16:07
Eenpansgerechten ben ik dan weer helemaal geen fan van. Heb in mijn andere kookboeken soms ook eenpansgerechten staan, maar die maak ik nooit ;)
Ben ik benieuwd: waarom is dat?
Als ik snel en makkelijk wil, kom ik eigenlijk automatisch bij eenpansgerechten uit.

Zo'n ovengerecht wat een half uur in de oven moet, vind ik ook wel makkelijk. Is langer dan 20 minuten van de boodschappentas tot opscheppen, maar zo'n half uur kan ik gebruiken om de was op te vouwen of m'n haar te wassen of andere klusjes, je hoeft nergens op te letten of in te roeren ondertussen.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt eens kijken naar de boeken van Puur Figuur, ze hebben verschillende boeken waaronder ook Koolhydraatarm in 20 min (even googelen).Ik heb zelf verschillende boeken, de meeste recepten zijn te doen.
Ik ben zelf inmiddels gestopt met koolhydraatarm, omdat het toch niet bij mij paste, dus ik weet niet of dat nog zo is, maar je kon voorheen ook een boek uitproberen, was het dan toch niet voor jou dan kon je het retour sturen en kreeg je je geld terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik pluk mijn recepten gewoon overal van het internet maar daarnaast koop ik ook koolhydraatarme pasta, koolhydraatarme wraps enzovoort. En of het echt zo is weet ik niet maar ik hoorde het van een diëtiste. Als je aardappels kookt en een nacht in de koelkast zet nemen de koolhydraten ook af en kan je ze de volgende dag opbakken of puree van maken
Alle reacties Link kopieren Quote
truusperenat schreef:
08-01-2024 17:07
Ik pluk mijn recepten gewoon overal van het internet maar daarnaast koop ik ook koolhydraatarme pasta, koolhydraatarme wraps enzovoort. En of het echt zo is weet ik niet maar ik hoorde het van een diëtiste. Als je aardappels kookt en een nacht in de koelkast zet nemen de koolhydraten ook af en kan je ze de volgende dag opbakken of puree van maken
Ik vind het met de boodschappen bestellen prettiger om een kookboek op schoot te hebben dan telkens van de Pinterest app te switchen naar de picnic app. En met koken vind ik een boek ook handiger. Steeds met mijn vieze vingers aan mijn telefoon, omdat hij weer uit is gegaan enzo.
Koolhydraatarme pasta en wraps etc ga ik eens naar kijken! Wist niet dat dat er ook was :) thanks! gekookte aardappels eten we eigenlijk nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
08-01-2024 16:32
Ben ik benieuwd: waarom is dat?
Als ik snel en makkelijk wil, kom ik eigenlijk automatisch bij eenpansgerechten uit.

Zo'n ovengerecht wat een half uur in de oven moet, vind ik ook wel makkelijk. Is langer dan 20 minuten van de boodschappentas tot opscheppen, maar zo'n half uur kan ik gebruiken om de was op te vouwen of m'n haar te wassen of andere klusjes, je hoeft nergens op te letten of in te roeren ondertussen.
Omdat ik het niet fijn vind als alles in 1 pan ligt. Dan zit de pan veel te vol en krijg ik het niet fatsoenlijk doorgeroerd. Ligt de helft er weer naast enz. Vind het gewoon niet praktisch :) ovengerechten maak ik wel graag en vaak, maar dan dus op de dagen dat we niet werken. Dan heb ik er tijd voor. Heb ook nog een kind dat wil eten en wij zijn pas na 6en thuis, dus als ik dan nog een ovenschotel moet gaan maken is het pas na 7 uur klaar. Dat vind ik te laat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toscane schreef:
08-01-2024 16:46
Je kunt eens kijken naar de boeken van Puur Figuur, ze hebben verschillende boeken waaronder ook Koolhydraatarm in 20 min (even googelen).Ik heb zelf verschillende boeken, de meeste recepten zijn te doen.
Ik ben zelf inmiddels gestopt met koolhydraatarm, omdat het toch niet bij mij paste, dus ik weet niet of dat nog zo is, maar je kon voorheen ook een boek uitproberen, was het dan toch niet voor jou dan kon je het retour sturen en kreeg je je geld terug.
Dank je. Zie dat dat echt een methode is, dat zoek ik niet. Ik wil gewoon af en toe ook koolhydraatarm eten, maar hoef dat niet elke dag en hele weekmenu’s enz.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven