Koolhydraatarm en lekker?

09-10-2014 11:24 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tevreden met mijn gewicht, BMI van 20. Enige wat ik minder mooi vind aan mezelf is mijn buik, echt zo'n bolle onderbuik, en dat komt volgens mij niet alleen door twee zwangerschappen (jongste is inmiddels 2,5). Ik heb altijd ongeveer evenveel gewogen, weeg nu zelfs iets minder.

Ik denk dat mijn buikje vooral veroorzaakt wordt door koolhydraten. Als ik mag kiezen, eet/drink ik het liefst iets waar dat in zit. Suiker, koekjes, snoepjes, frisdrank.

De vraag: ik ben op zoek naar lekkere, zoete, niet te ingewikkelde dingen / tussendoortjes waar nu eens niet zoveel koolhydraten in zitten. Heeft iemand een idee?
Ik eet bijv zoute haring met bietjes vind ik een lekkere combinatie, ik varieer behoorlijk en wissel af .

Ik eet nog wel mee

r dan 18 eieren per week erg lekker hoor het is een kwestie van steeds anders klaar maken, maar vertel heb jij zo weinig fantasie dat je enkel een lijstje kan afwerken ?

En de jodium heel simpel hoor wat dacht je wat er in keukenzout zit?

De olie die ik gebruik is een gezonde olie kokosolie of arachide olie, en nee ik overgiet het er niet mee, maar sprenkel dat enkel op het eten waar het bij past, olie vet heb je gewoon nodig bijv voor je stoelgang.

Wat betrefd suiker daar kan ik kort over zijn dat gebruik ik al 40 jaar zo minimaal mogelijk.
Ik hoef gelukkig geen lijstjes af te werken. Het valt me alleen op dat jouw lijstje zo weinig variatie bevat. 7 dagen achter elkaar je twee scharreleitjes met je uitje en je extra scheut olijfolie.

Op dag 6 is je avondeten gewokte chinese kool met jawel extra vergine olijfolie. Dat is toch geen volwassen diner? Dat vind ik jezelf uithongeren.

Maar goed ieder zijn ding.
Ik was altijd heel sceptisch,maar mijn man is nu zo'n 5 weken bezig met een koolhydraatarm dieet icm 2 x per week intensief sporten en is nu al zo'n 12 kg afgevallen, waarvan het meeste buikvet is verdwenen. Hij eet geen suiker meer, geen brood, rijst, aardappelen of pasta en geen fruit behalve rood zacht fruit. In plaats daarvan eet hij eieren, groente, noten, kaas, kwark, vlees en hij voelt zich veel beter dan daarvoor. Qua olie en vetten alleen kokosolie en olijfolie (ongeveer een eetlepel per maaltijd) en een flinke scheut ongeklopte slagroom door de kwark.
Koolhydraatarm is niet echt lekker.

Maar je kan er wel goed mee afvallen.

Op internet staan ook veel tussendoortjes als je kh-arm eet.
quote:Bente-, 7 minuten geleden

Koolhydraatarm is niet echt lekker.

Maar je kan er wel goed mee afvallen.

Op internet staan ook veel tussendoortjes als je kh-arm eet.Er staat juist ontzettend veel lekkere koolhydraatarme recepten op internet. Google maar eens op paleo, Bente. Bijvoorbeeld paleo bananenbrood, is hartstikke lekker.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Is paleo hetzelfde als koolhydraatarm? Want in een banaan zitten juist heel veel koolhydraten vind ik.
quote:winkelfanaat, 2 dagen geleden

Ik ben ook wel een beetje onder de indruk van het weekmenu van ronnimitchel. 18 eieren in 7 dagen tijd, werkelijk ze zouden mijn neus uitkomen. Eet je elke week zo?

En een haring met rode kool als avondeten?

Gestoomde broccoli met twee gebakken eitjes? En dan een lunch, rauwe peentjes met een gekookt eitje

En waarom alles met een scheut olijfolie?

Volgens mij is het nog net niet een crash dieet omdat alles overgoten wordt met olijfolie en elke dag walnoten eet.

Maar goed. Ieder zijn ding. Waar haal je je jodium vandaan?

Jodium zit ook niet van nature in brood, dat is gewoon toegevoegd aan bakkerszout, daarvoor hoef je dus geen brood te eten. Als je zelf gejodeerd zout gebruikt in de keuken krijg je ook jodium binnen. Een nog betere manier is het eten van zeewier, zeewier bevat van nature jodium (en andere mineralen). Bij de toko kan je norisnacks kopen of zeewierchips, daarmee krijg je per portie twee keer de ADH jodium binnen.

In eieren zit ook een kleine hoeveelheid jodium en nog heel veel andere voedingsstoffen. Wat nutriënten betreft krijgt Ronniemitchel echt wel genoeg binnen, wat haar bloedbeeld ook heeft laten zien. Ik denk trouwens dat ze gevarieerder eet dan de gemiddelde Nederlander op het Standard Duch Crap Diet.
quote:Bente-, 5 minuten geleden

Is paleo hetzelfde als koolhydraatarm? Want in een banaan zitten juist heel veel koolhydraten vind ik.

Bente, een banaan is zowat het gezondste wat er bestaat en er zitten wel meer koolhydraten in dat in een gemiddeld stuk fruit maar in fruit zit nooit teveel aan koolhydraten. Fruit is hartstikke gezond en ook nog eens lekker. Ik gebruik altijd fruit als zoetstof, bijvoorbeeld gedroogde vijgen of dadels. Het is lekker en bevat ook nog eens vezels en andere nutriënten.

Het idee achter paleo is dat je eet zoals de jagers en verzamelaars deden. Dus eten zoals de blauwdruk van je genen. Een visdief eet vis, een leeuw eet vlees en de mens eet alles wat rent, vliegt, zwemt en groeit aan bomen en struiken, dus fruit, groenten, noten en zaden en af en toe knollen en wortels.

Maar Bente, jij moet gewoon gaan eten. Je moet je lijf en je brein voeden en geven wat het nodig heeft en niet bezig zijn of een banaan wel koolhydraatarm genoeg is. Jij moet gewoon bananen eten.
Oke dankjewel.
Bente,bepaalde vragen kan je beter aan je therapeut stellen.En verder kan jij ook beter aan genezing werken dan je bezig te houden met ketose sticks en koolhydraatarm eten.Geef je lichaam wat het nodig heeft!Je moet gewoon eten.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven