Koude wraps, wat er in?

06-06-2009 16:35 106 berichten
Ik zag gisteren bij Albert Heijn hoe ze wraps klaarmaakten volgens een recept uit de Allerhande.

Met mayonaise vermengd met semi-zongedroogde tomaatjes als smeersel, dan reepjes kipfilet (broodbeleg) en ijsbergsla.

Zag er zo lekker uit dat ik het vanmiddag thuis ook heb gemaakt, was erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Maar er is natuurlijk erg veel variatie mogelijk met koude wraps. Wat doen jullie er in?
de wrap zelf maken is overigens kinderlijk eenvoudig.

Gewoon bloem, water en een scheutje olie. Kneden tot een samenhangend, niet plakkerig geheel. Met de deegroller platte pannenkoekjes maken (evt tussen plastic folie), even in de koelkast opstijven. Bakken in de koekenpan (evt olie erbij)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle lekkere wrap tips!! Kreeg gisteren een eter, en omdat het zo warm was had ik geen zin om uitgebreid te koken. Heb wraps gemaakt met kipfilet, kipfilet met tuinkruiden, en casselrib. Ze waren erg lekker! Zeker voor herhaling vatbaar!!
quote:thee schreef op 02 juli 2009 @ 01:06:

Pode, tonijn uit blik, fijn prakken (evt. graatjes er vooraf uitvissen);

Tonijn mengen met (½) heel fijn gesnipperd uitje, wat (uit de molen) peper, en scheutje cocktail/wiskeysaus en/of evt. mayo. Dan met (rucola)sla en evt. alfalfal en tuinkers op wrap. Smullen! Evt. aanvullen met plakjes gekookt ei.

Dank! Oh, en de kappertjestip van MV is ook goed!

Ga ik aankomend weekend uitproberen!
Peas on earth!
quote:Starshine schreef op 03 juli 2009 @ 12:40:

de wrap zelf maken is overigens kinderlijk eenvoudig.

Gewoon bloem, water en een scheutje olie. Kneden tot een samenhangend, niet plakkerig geheel. Met de deegroller platte pannenkoekjes maken (evt tussen plastic folie), even in de koelkast opstijven. Bakken in de koekenpan (evt olie erbij)en mocht je ergens maisbloem kunnen krijgen, dan het bovenstaande met maisbloem ipv gewone bloem doen. nog veel meer smaak! wel lekker zeg al die ideeen. die van mij vul ik straks met avocado, sla en krabsticks. Ook lekker trouwens (en volgens mij hier nog niet gezien) BLT wraps of ceasersalad wrap.
Zondag ook koude wraps gemaakt jammie...Ik had bijjumbo tortillas gehaald en gevuld. Volgende mogen ze iets pittiger, maar was toch lekker.

Had philadelphia, rucola sla, pijnboompitten, kipfilet (beleg) en rauwkost ertussen en klein likje samba saus erover.

Miste alleen wat kaas...welke kaas zou er t beste bij passen denken julli??

Oh en ik vond de tortilla ietwat taai om, of hoort dat. Ze waren wel vers maar meer stug bedoel ik om te snijden...
Mylene, mag ik jouw recept voor de griekse gehaktballetjes? Ze zien er erg lekker uit in de wrap!!
quote:Snoekkie schreef op 07 juli 2009 @ 15:32:

Mylene, mag ik jouw recept voor de griekse gehaktballetjes? Ze zien er erg lekker uit in de wrap!!Gemarineerde gehaktballetjes.

Keftedakia me saltsa.

Gemarineerde gehaktballetjes, deze moeten een paar uur van te voren worden gemaakt of liever de dag ervoor.

300 g mager rundergehakt

50 gr wit broodkruim

1 ei, geklopt

2 tl mosterd

1 el fijngehakte peterselie

gedroogde oregano

1 ui

zout en peper

2 teentjes knoflook

Nodig voor later;

olijfolie

400 gr tomatenblokjes uit blik (of vers)

gehakte verse peterselie

verwarm de oven voor op 230 gr.

Doe alle ingredienten, behalve de tomatenblokjes, in een kom en meng ze goed. Draai met vochtige handen balletjes van 2,5cm en leg die op een ingevette bakplaat (zelf doe ik op een rooster met bakpapier)

Bak de balletjes 20 min. Keer de balletjes na 10 min. Laat ze op keukenpapier uitlekken en leg ze in een grote platte ovenschaal.

Laat de tomatenblokjes uitlekken in de vergiet. Doe er nog wat kruiden naar smaak bij. Saus over de balletjes gieten en een paar uur of dag laten staan.

Verwarm de oven voor op 200 gr. en bak de gehaktballetjes 25-30 min. Keer ze af en toe.

Bestrooi met de verse kruiden en opdienen.

Lekker met tsaziki, bij Griekse gerechten, op stokbrood, in wraps of pitabroodje enz.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dank je, ga ik van het weekend denk ik maken!
trouwens, hier ook de wrap gegeten met pindasaus, kip en tauge, inderdaad een blijvertje! Ideale snelle hap
Hé wat een leuk topic dit. Vier zondag een verjaardag en wilde al allemaal ingewikkelde salades gaan maken, maar maak nu 2 eenvoudige salades en heel veel lekkere verschillende wraps..

Even een vraagje..

Kun je deze wraps ook een dag van tevoren maken en ze daarna in de koelkast bewaren tot de volgende dag?
quote:louisavuitton schreef op 17 juli 2009 @ 10:55:

Kun je deze wraps ook een dag van tevoren maken en ze daarna in de koelkast bewaren tot de volgende dag?Het kan wel als je er alleen `droge` dingen in doet maar zelf vind ik het er niet lekkerder op worden. Dingen als tomaat of komkommer of dressing daarbij trekt het vocht in de tortilla en wordt het "zompig" als je het een dag van te voren gaat maken.
Wat een leuk topic,

Zelf maken we altijd wraps als hapje bij verjaardagen en als voorgerechtje bij een luxe etentje.

Wat ik altijd doe is de wrap insmeren met creme fraiche en dan vers geknipte bieslook eroverheen gooien.

Dan wat gerookte zalm daarbovenop en oprollen... klaar.

Blijft stevig zitten en knoeit niet als je het met een prikkertje als hapje serveert.

En louisavuitton, een wrap met sla zou ik niet een dag van tevoren maken, je loopt de kans dat de sla zacht en snotterig wordt ( hoeft niet altijd te gebeuren maar de kans loop je wel) maar het recept dat ik net noemde is zelfs lekkerder als je het een dag eerder maakt!
"Mensen zullen vergeten wat je zei. Mensen zullen vergeten wat je deed. Maar mensen zullen nooit vergeten hoe je hen liet voelen." ( Maya Angelou )
vulling koude wrap:

half doosje champignons opbakken in kleine stukjes.

halve kipfilet bestrooien met peper en zout, grillen en in blokjes snijden (of gerookte kipfilet is ook erg lekker)

sjalot snipperen

rijpe avocado schillen en in blokjes snijden

stuk of 8 cherrie tomaatjes in kwartjes snijden

een teen knoflook uitpersen in een paar lepels creme fraiche (light)

eetlepel citroensap erbij, peper, zout en cayennepeper

alles door elkaar mengen

bedje ijsbergsla in de wrap, verdeel het mengsel daarover, oprollen en doormidden snijden

genoeg voor 2 personen
Wrap insmeren met chilisaus, hierop Surimi, beetje uit elkaar getrokken, lente-ui en alfafa, oprollen en doormidden snijden.

Wrap insmeren met knoflooksaus, hierop kipfilet (vleeswaar) en ijsbergsla, oprollen en doormidden snijden.

Wrap insmeren met kruidenkaas, hierop rucola, roze zalm of rauwe ham, en wederom doormidden snijden.

Allemaal erg geschikt voor een feestje, dan wel kleinere stukjes snijden.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Bedankt voor de tips. Verjaardag begint pas om 15.30 uur dus ik van van tevoren wel alvast wat maken en degene met sla ter plekke maken.

Heeft iemand ook nog tips voor een lekkere dressing voor in een eenvoudige salade? of moet ik hier een nieuw topic voor openen?
quote:[message=3562320,noline]louisavuitton schreef op 17 juli

Heeft iemand ook nog tips voor een lekkere dressing voor in een eenvoudige salade? of moet ik hier een nieuw topic voor openen?Als je in de index kijkt, er zijn best wel wat topics over dressings. Staat onder de Sausen. Of even in een salade topic kijken, staan ook veel dressings.
Ik heb de wraps met ijsbergsla vaak de dag erna gegeten en er was niks snotterigs aan,ligt misschien aan de soort sla die je gebruikt..
Heeft iemand een tip voor een vegetarische wrap zonder kaas?

roomkaas / philedelphia etc kan ook niet...
Hummus, sla en gegrilde groente als paprika, courgette en aubergine.

Voor niet vegi's:

Rosbief, rucola, parmezaanse kaas en truffelmayonaise
Een sjalotje snipperen, bosui fijnsnijden, door huttenkäse mengen en een beetje peper toevoegen.

Smeer dit over de wrap en beleg de wrap daarna met zalm.....zo lekker!!!
quote:Julia84 schreef op 18 augustus 2009 @ 23:04:

Heeft iemand een tip voor een vegetarische wrap zonder kaas?

roomkaas / philedelphia etc kan ook niet...

Kwark gebruiken?

Of tapenade?
Ik eet vaak (met dank aan collega) :

Mayo kruiden met kerrie, paprikapoeder, zout,peper en bieslook/peterselie. Wrap hiermee insmeren. Bacon bakken... en de wrap opvullen met kipfilet (broodbeleg), bacon en sla.

Doodsimpel maar zo lekker! ook de dag erna merk je het niet aan de sla hoor...

en vega:

pesto-tapenade, paprika,....

Tomatenpuree, spinazie en ...
klinkt goed allemaal!
quote:vrolijk schreef op 18 augustus 2009 @ 23:15:

Voor niet vegi's:

Rosbief, rucola, parmezaanse kaas en truffelmayonaiseTruffelmayonaise? Nou maak je het te gek hoor! Mijn moeder zou zeggen: zo kun je stront nog wel lekker maken. Nee hoor, ik ga er al bij watertanden als ik het lees.

Laatst heb ik ook een goddelijke wrap gemaakt. Ik had avocado met knoflook en limoensap als bodembedekker. Als sausje had ik smeerbare geitenkaas met light-mayo en water. Daarbij verse spinazie, lente-ui, zilveruitjes, gerookte zalm en cherry-tomaatjes. Oh zo'n fijne combi.
Ik eet graag

wrap gevuld met roomkaas met kruiden, carpaccio en pijnboonpitjes

wrap gevuld met geitenkaas en pesto met zongedroogde tomaatjes.

Wrap gevuld met bladspinazie (vers, rauw) bacon en moncou.

Wrap gevuld met mengsel van moncou, ham, bieslook peper en zout, oprollen maar!!!!!

Bij allemaal snijd ik kleine stukjes en zo heb je een heerlijke snack, ook kun je het als avondeten eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven