Kruiden Jonnie Boer?

27-01-2019 10:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week zijn ze in de aanbieding bij AH.
Welke gebuiken jullie , en wat maak je er zoal van?
Mijn man doet za’atar op zo’n beetje alles. Na een potje van johnny heb ik self de ingrediënten maar bij elkaar gezocht en een megapot gemaakt.
Theelepeltje Ras el hanout met geraspte limoenschil en het limoensap door de couscous. Daarbij kokmkommer met chilisaus en een lekkerbekje. Heerlijk vor als je weinig tijd hebt
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
27-01-2019 12:59
Lilalinda ik heb ze ook gekocht o.a. omdat ik de potjes zo leuk vindt
Sterker nog. Heb de specerijen gewoon ook al in huis. In een plastic bakje van de toko.
Maar die potjes zijn zo leuk...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Zwolse stoof. Niet lekker vind ik, de kruidnagel overheerst.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vaak ras el hanout in de couscous en garam massala in currys of bij gebakken aardappeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Ras el Hanout en Al Andalus. Das niet zo slim want ze zijn aardig inwisselbaar.
De vadouvan heb ik ook. Ooit eens gekocht voor een gerecht en verder weet ik er niet zoveel mee te maken. Maar ik kan ook niks met 'kijk gewoon even wat je in de (koel)kast hebt staan'.
Ik trek de deur open en zie van alles staan maar er gaan nooit een lichtje branden :'(
Alle reacties Link kopieren
zakdoek schreef:
28-01-2019 18:03
Ik heb Ras el Hanout en Al Andalus. Das niet zo slim want ze zijn aardig inwisselbaar.
De vadouvan heb ik ook. Ooit eens gekocht voor een gerecht en verder weet ik er niet zoveel mee te maken. Maar ik kan ook niks met 'kijk gewoon even wat je in de (koel)kast hebt staan'.
Ik trek de deur open en zie van alles staan maar er gaan nooit een lichtje branden :'(
Al een nieuw koelkastlampje geprobeerd?


Nee, da's flauw. Maar op ah.nl kun je ook recepten zoeken op ingredient. Zo raak ik van mijn restjes af als ik even geen inspiratie heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de groente variant, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het moet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat op de site van Euroma/Jonnie kruiden bij elke variant ook recepten staan.
Zie hier bv
https://www.euroma.nl/original-spices/vadouvan/
.
M0RIARTY schreef:
28-01-2019 23:08
Ik heb de groente variant, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik het moet gebruiken.
Ik heb die nog nooit gehad, maar ik zou ze over de groente strooien als ik ze roerbak, of de groente omschudden met die kruiden en een beetje olie voor ze de oven ingaan, of smoren met een beetje wijn en crème fraîche, en dan de kruiden erdoor.
Of je maakt zo'n ouderwetse witte saus voor over de prei of bloemkool, en dan dat spul erdoor.
Meestal ruik/proef ik even van een nieuw potje, en dan bedenk ik wat ik er lekker bij vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de carribean spices het meest
Lekkerste recept is hele kip zittend op open blikje bruin bier, gekruid met carribean spices en wat bier....
Kip wordt heerlijk mals omdat het bier in de oven verdampt en zorgt dat de kip heerlijk mals blijft ...

Volgens mijn staat dit recept ook op website van Original Spices.

De Za’ atar gebruik ik weleens als simpele dip, wel lekker, geen topper.

Zwolsche stoof ben ik niet zo’n fan van en ook van de ras el hanout heb ik nog geen recept kunnen vinden wat me overtuigt
Ben gek op goed gekruid eten dus dacht even kijken. Ben ik nou de enige die het gierend duur vind voor wat er in zo'n potje zit?
En heel gewoontjes, de meeste kruiden heb ik gewoon in mijn keukenkastje staan. In glazen kruidenpotjes van Xenos, gekocht bij de Turkse winkel, of Marokkaanse winkel voor rond een euro voor zo'n 40 gram.
Als je van koken houdt toch wel de moeite waard: recepten zoek ik op internet en pas ze evt. aan naar eigen smaak.

Overigens keek ik even naar de Caribbean Spice en daar zit wel degelijk zout in!
Ziehier de ingredienten: 25% paprika, 20% nigellazaad, knoflook, ui, 9,9% zeezout, peterselie.
Gedroogde peterselie heeft nauwelijks geen smaak.. ik zou dit echt zelf maken.

Ik wil niet zeuren maar mensen die geen zout mogen eten zouden kunnen denken dat ze goed bezig zijn met dit merk. Just saying..
Edit: heb alleen deze mix even bekeken, als ik het zou kopen toch even kijken wat er precies inzit.
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 05:32
Reden: edit
5.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
29-01-2019 05:27
Ben gek op goed gekruid eten dus dacht even kijken. Ben ik nou de enige die het gierend duur vind voor wat er in zo'n potje zit?
En heel gewoontjes, de meeste kruiden heb ik gewoon in mijn keukenkastje staan. In glazen kruidenpotjes van Xenos, gekocht bij de Turkse winkel, of Marokkaanse winkel voor rond een euro voor zo'n 40 gram.
Als je van koken houdt toch wel de moeite waard: recepten zoek ik op internet en pas ze evt. aan naar eigen smaak.

Overigens keek ik even naar de Caribbean Spice en daar zit wel degelijk zout in!
Ziehier de ingredienten: 25% paprika, 20% nigellazaad, knoflook, ui, 9,9% zeezout, peterselie.
Gedroogde peterselie heeft nauwelijks geen smaak.. ik zou dit echt zelf maken.

Ik wil niet zeuren maar mensen die geen zout mogen eten zouden kunnen denken dat ze goed bezig zijn met dit merk. Just saying..
Edit: heb alleen deze mix even bekeken, als ik het zou kopen toch even kijken wat er precies inzit.
Hmm, dit is idd een simpel mengsel. En dat zout is is ook bedenkelijk, dat was juist zo fijn dat dat er niet inzat.
Het viel me al op dat het assortiment van Jonnie enorm is uitgebreid, in het begin waren er maar een paar potjes. Lijkt erop dat het succes wordt uitgemolken met minder interessante producten.

Het zou me ook niet verbazen als jonnie er niks meer mee van doen heeft en ze alleen zijn naam nog gebruiken.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit de vadouvan gekocht in de appie voor dat specifieke recept en had toen geen zin/tijd om naar de Marokkaanse kruidenwinkel te gaan. Natuurlijk is het op de markt goedkoper, maar ik vind de samenstelling van sommige mixen van de kruidenwinkel erg verschillen van tijd tot tijd en ik wil gewoon dat het elke keer hetzelfde smaakt.
Daarnaast kan je van alles overal wel goedkoper halen of zelf maken, maar gemak dient de mens. Of slachten jullie allemaal jullie eigen kippetjes?
Alle reacties Link kopieren
De varianten die ik in mijn keukenkastje heb staan bevatten geen zout, ik had daar specifiek op gelet. De stegeman e.d. potjes bevatten bijv wel zout. Althans, toen ik vergelijkbare kruiden zocht kocht ik Jonnie want geen zout, het andere merk wel.

Ik vind het ook duur hoor. En potje is mooi maar staat bij mij toch in de kast. Maar gemak dient de mens ook wel. Ik haal de meer arabische smaken overigens bij de turkse winkel. In lelijke potjes ,maar ach.
impala schreef:
29-01-2019 07:23
Hmm, dit is idd een simpel mengsel. En dat zout is is ook bedenkelijk, dat was juist zo fijn dat dat er niet inzat.
Het viel me al op dat het assortiment van Jonnie enorm is uitgebreid, in het begin waren er maar een paar potjes. Lijkt erop dat het succes wordt uitgemolken met minder interessante producten.

Het zou me ook niet verbazen als jonnie er niks meer mee van doen heeft en ze alleen zijn naam nog gebruiken.
Oke! Dank, dat verklaart een hoop. Ik kende het merk helemaal niet en inderdaad, gemak dient de mens dus ik dacht even kijken of er iets leuks/lekkers tussenzit, de Caribische keuken ken ik niet dus leek het me handig om met zo'n mix eens iets klaar te maken.
Puur toeval dat ik nou juist die mix nader bekeek en dacht nou, daar hoef je geen topkok voor te zijn én er zit wel zout in maar dat is dan een uitzondering.

Nu lijkt het net of ik heb zitten zoeken naar een foutje.. dat is niet zo hoor, en als er eerst maar een paar mixen waren die goed verkopen zullen ze zeker gedacht hebben nou hup, we verzinnen er nog een paar bij. Zo eens kijken wat er in de andere potjes zit en wie weet toch een 'klassieker' meenemen, ga zo boodschappen doen bij een AH XL, de mini-AH bij mij om de hoek heeft het niet. Altijd leuk om nieuwe dingen te proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Zwolsche stoof, curry madras en garam masala.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Picadillo het meeste, en de five spices.
Vind ze allemaal heel goed.
Al Andalus is favoriet hier, door de chili.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
29-01-2019 07:23
Het zou me ook niet verbazen als jonnie er niks meer mee van doen heeft en ze alleen zijn naam nog gebruiken.
Ach, Jonnie leent alleen maar zijn naam aan het product. En daar zal hij best leuk aan verdienen. Idem met al die (keuken)spullen van Herman den Blijker en Jamie Oliver en zo. Bekende namen verkopen nu eenmaal beter. Althans dat is het idee.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens nu ook Euroma Mexicaanse Kruiden gedaan (zonder officieel Jonnie Boer goedkeuring :whip: ) en die is prima door de chili con carne - van mijn man.

Ik wil niet opscheppen, maar ik kan de kruiden prima zelf mengen, maar mijn man koopt anders zo'n superduur superzout zakje van Santa Maria om zijn chili op smaak te brengen. En dit is perfect alternatief.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog met een busje in mijn handen gestaan, maar besloot toch tot de aankoop van een busje steranijs, ook overbetaald.

Misschien heb ik een kinderhand die gauw gevuld is, maar als je de ingrediëntenlijst op de pakjes opvolgt, dan krijg je iets wat best lijkt op de inhoud. Niet alle pakjes, maar sommige. En dat is veel goedkoper.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
01-10-2019 21:09
Ik heb nog met een busje in mijn handen gestaan, maar besloot toch tot de aankoop van een busje steranijs, ook overbetaald.

Misschien heb ik een kinderhand die gauw gevuld is, maar als je de ingrediëntenlijst op de pakjes opvolgt, dan krijg je iets wat best lijkt op de inhoud. Niet alle pakjes, maar sommige. En dat is veel goedkoper.
Ik heb ook wel eens gekeken wat er voor ingrediënten inzitten maar i.p.v. dat ene potje moet je toch een boel andere potjes kopen om aan hetzelfde potje te komen. Of?

Ik heb dat ook met de "verspakketten" van de AH of Jumbo. De groentes kun je ook zo kopen, idem rijst, maar het kruidenzakje wordt een stukje moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
02-10-2019 08:52
Ik heb ook wel eens gekeken wat er voor ingrediënten inzitten maar i.p.v. dat ene potje moet je toch een boel andere potjes kopen om aan hetzelfde potje te komen. Of?

Ik heb dat ook met de "verspakketten" van de AH of Jumbo. De groentes kun je ook zo kopen, idem rijst, maar het kruidenzakje wordt een stukje moeilijker.
Ja dat is wel waar. Dat loont alleen als je alles of bijna alles al in huis had. Sommige kruiden zijn cruciaal, bijvoorbeeld als je geen steranijs, gember of sereh in huis hebt dan smaakt het resultaat nergens meer naar. Als je nooit buitenlands kookt dan heb je die niet in de kast liggen.
Maar ik denk dat de ene fabrikant eerlijker is dan de andere in het precies vermelden van de ingrediënten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de blikjes zo leuk, maar ik vul ze zelf bij met eigengemaakte mengsels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven