Kruiden Jonnie Boer?

27-01-2019 10:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week zijn ze in de aanbieding bij AH.
Welke gebuiken jullie , en wat maak je er zoal van?
Alle reacties Link kopieren
Bij de Turkse afdeling in de super kan je overigens heel grote potten kruiden (eigenlijk specerijen) kopen voor heel weinig. Of plastic zakken vol geelwortel, gemberwortel, komijnpoeder, peper, koriander, en dat zijn wel de hoofdingrediënten die met flinke lepeltjesvol door je eten gaan.

Voor zoiets gebruik je geen Stegeman van 2,50 per 30 gram en dan nog in een onhandig potje met een smalle hals waar geen lepeltje doorheen kan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
02-10-2019 09:45
Ja dat is wel waar. Dat loont alleen als je alles of bijna alles al in huis had. Sommige kruiden zijn cruciaal, bijvoorbeeld als je geen steranijs, gember of sereh in huis hebt dan smaakt het resultaat nergens meer naar. Als je nooit buitenlands kookt dan heb je die niet in de kast liggen.
Maar ik denk dat de ene fabrikant eerlijker is dan de andere in het precies vermelden van de ingrediënten.
Nu in huis voor de 2e keer een vers pakket eigenlijk dus voor het kruidenzakje die je helaas niet los kunt kopen. Met de volgende ingrediënten
in het kruidenzakje:

Kruidenmix: 38% specerijen (ui, venkel, paprika, selderij, zwarte peper, knoflook), 24% zout, 15% kruiden (oregano, lavas, tijm, rozemarijn, peterselie, salie), gedroogde groente (tomaat, prei), natuurlijk aroma.
Waarvan toegevoegde suikers 0g per 100 gram en waarvan toegevoegd zout 0.4g per 100 gram

Mocht die lekker zijn ga ik het toch weer eens proberen zo'n mix na de te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja; klinkt als soep. Tomaten-groentensoep of minestronesoep? Het "natuurlijke aroma" zal wel een bouillonblok zijn. ;-) Van kruiden en specerijen moet er altijd veel meer in dan je zou denken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb picadillo en die vind ik heerlijk bij met name mexicaanse gerechten. Ik doe het vaak tussen de guacamole. Ras el hanout heb ik ook, maar dat is wat minder mijn smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven