Lekker, origineel én makkelijk toetje? En een klein taartje?
zondag 10 januari 2010 om 16:14
Hallo, ik ben op zoek naar een toetje dat weer eens wat anders is, maar niet te moeilijk of veel ingredienten. Iemand ideeen?
En bestaan er ook kleine taartjes? Kan vaak de ingredienten wel halveren, maar blijf dan wel met ingredienten zitten die open zijn en die ik niet meer gebruik. Heb regelmatig etentjes met 3 vriendinnen, en dan is het een sport om steeds met een ander taartje te komen. We hebben een gezamenlijke rekening om de etentjes van te betalen, dus een grote taart maken en de helft zelf houden is niet handig. Iemand lekkere recepten?
Ben nieuw hier trouwens, wat een leuk forum!
En bestaan er ook kleine taartjes? Kan vaak de ingredienten wel halveren, maar blijf dan wel met ingredienten zitten die open zijn en die ik niet meer gebruik. Heb regelmatig etentjes met 3 vriendinnen, en dan is het een sport om steeds met een ander taartje te komen. We hebben een gezamenlijke rekening om de etentjes van te betalen, dus een grote taart maken en de helft zelf houden is niet handig. Iemand lekkere recepten?
Ben nieuw hier trouwens, wat een leuk forum!
zondag 10 januari 2010 om 16:20
Hoi Zooboo, welkom op het forum!
Als je in de index van deze pijler kijkt, zie je al heel veel topics over bijv toetjes in het algemeen, of toetjes met/van bepaalde ingrediënten. Het staat geloof ik onder 'Nagerechten'. Hetzelfde geldt voor taartjes. En je zou kunnen overwegen bij een grote taart allemaal en een stukje te eten en allemaal een stukje mee te nemen/geven zodat het toch verdeeld blijft.
Er staan ook al veel taarttopics.
Ook kun je eens gaan kijken bij de topics van speciale gelegenheden zoals Kerst, Oud&Nieuw, Paasbrunch etc.
Ik denk dat je dan al heel wat goede ideeën tegenkomt.
Veel lees-, kook- en eetplezier met/door dit forum.
Als je in de index van deze pijler kijkt, zie je al heel veel topics over bijv toetjes in het algemeen, of toetjes met/van bepaalde ingrediënten. Het staat geloof ik onder 'Nagerechten'. Hetzelfde geldt voor taartjes. En je zou kunnen overwegen bij een grote taart allemaal en een stukje te eten en allemaal een stukje mee te nemen/geven zodat het toch verdeeld blijft.
Er staan ook al veel taarttopics.
Ook kun je eens gaan kijken bij de topics van speciale gelegenheden zoals Kerst, Oud&Nieuw, Paasbrunch etc.
Ik denk dat je dan al heel wat goede ideeën tegenkomt.
Veel lees-, kook- en eetplezier met/door dit forum.

zondag 10 januari 2010 om 16:21
Aardbeien-Fool (zou ook wel met ander fruit, bijv. framboos of mango ofzo kunnen, of combi). Of peren gevuld met kaneel room. Allebei simpel en lekker.
Apple crumble wilde ik ook zeggen, maar Daffyduck was me al voor. Ik maakte die crumble gewoon zelf, is ook makkelijk. Maar ik vind apple crumble wel heel machtig.
Apple crumble wilde ik ook zeggen, maar Daffyduck was me al voor. Ik maakte die crumble gewoon zelf, is ook makkelijk. Maar ik vind apple crumble wel heel machtig.
zondag 10 januari 2010 om 16:33
Van bladerdeeg kan je heel eenvoudig kleine flapjes maken.
Vullen met verschillende soorten fruit, honing, kaneel enz.
Eigenlijk alle combinaties die voor grote taarten en vlaaien kunnen, kan je op die manier in het klein maken.
Via google kun je verschillende receptensites bekijken en ideeën opdoen.
Vullen met verschillende soorten fruit, honing, kaneel enz.
Eigenlijk alle combinaties die voor grote taarten en vlaaien kunnen, kan je op die manier in het klein maken.
Via google kun je verschillende receptensites bekijken en ideeën opdoen.
zondag 10 januari 2010 om 16:33
Pannenkoekjes bakken. In koekenpan beetje jus d'orange en grand manier warm maken, pannenkoek er even in leggen.
P'koek vullen met citroenkwark,oprollen,poedersuiker eroverheen strooien en een bolletje ijs erbij. Heeerlijk.
P'koek vullen met citroenkwark,oprollen,poedersuiker eroverheen strooien en een bolletje ijs erbij. Heeerlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 10 januari 2010 om 16:38
zondag 10 januari 2010 om 16:56
zondag 10 januari 2010 om 17:59
quote:Zooboo schreef op 10 januari 2010 @ 16:14:
We hebben een gezamenlijke rekening om de etentjes van te betalen, dus een grote taart maken en de helft zelf houden is niet handig. Iemand lekkere recepten?
Maak een grote taart en verdeel de rest over jullie vieren! Heb je de dag daarna ook nog wat.
Toetje: Vanille-ijs met gemalen speculaas en warme appel. Snij de appel zonder schil in blokjes en kook in witte wijn of appelsap totdat ze een beetje zacht zijn. Doe de speculaas in de keukenmachine en maak helemaal fijn. IJs in een bakje. Warme appel erbij en speculaas erover heen. Met de hoeveelheden kun je varieren. Het is maar net waar je zin in hebt.
We hebben een gezamenlijke rekening om de etentjes van te betalen, dus een grote taart maken en de helft zelf houden is niet handig. Iemand lekkere recepten?
Maak een grote taart en verdeel de rest over jullie vieren! Heb je de dag daarna ook nog wat.
Toetje: Vanille-ijs met gemalen speculaas en warme appel. Snij de appel zonder schil in blokjes en kook in witte wijn of appelsap totdat ze een beetje zacht zijn. Doe de speculaas in de keukenmachine en maak helemaal fijn. IJs in een bakje. Warme appel erbij en speculaas erover heen. Met de hoeveelheden kun je varieren. Het is maar net waar je zin in hebt.
zondag 10 januari 2010 om 18:08
zondag 10 januari 2010 om 18:21
Ik had met kerst een soort van Baileys ijs gemaakt. Moest eigenlijk mousse worden volgens het recept maar ik dacht, de vriezer in.
Nodig;
slagroom (gewoon opkloppen met de basterdsuiker en de oploskoffie)
bruine basterdsuiker, hooguit 1 eetlepel
oploskoffie, ik had 1 mokkastick gebruikt
mokkaschuim (van de koekjesafdeling, deze even pletten voordat je ze toevoegt)
en wat eetlepels Baileys, niet teveel anders bevriest het niet.
Als het opgeklopt is, stukjes mokkaschuim en Baileys erdoor spatelen, vriezer in en minimaal 4 uur laten staan.
Nodig;
slagroom (gewoon opkloppen met de basterdsuiker en de oploskoffie)
bruine basterdsuiker, hooguit 1 eetlepel
oploskoffie, ik had 1 mokkastick gebruikt
mokkaschuim (van de koekjesafdeling, deze even pletten voordat je ze toevoegt)
en wat eetlepels Baileys, niet teveel anders bevriest het niet.
Als het opgeklopt is, stukjes mokkaschuim en Baileys erdoor spatelen, vriezer in en minimaal 4 uur laten staan.
zondag 10 januari 2010 om 19:48
chocoade fondant cakejes : cakejes waar vloeibare chocolade uit loopt, krokant van buiten. dan zachte cake en dan warme vloeibare chocolade. goddelijk!!!!
hier staat een goed recept : http://www.videojug.com/film/how-to-mak ... te-fondant
ik laat het alleen iets langer in de oven staan : ongeveer 10 min. goed in de gaten houden tot de bovenkant droog is.
hier staat een goed recept : http://www.videojug.com/film/how-to-mak ... te-fondant
ik laat het alleen iets langer in de oven staan : ongeveer 10 min. goed in de gaten houden tot de bovenkant droog is.
zondag 10 januari 2010 om 20:03
quote:Brummetje schreef op 10 januari 2010 @ 17:54:
Ik vind zelf het volgende toetje erg lekker (geen idee hoe het heet):
Yoghurt in een theedoek uit laten lekken, zodat het zure eruit is en je alleen een romige yoghurt over hebt.
Dan honing erbij en wat noten.
Das hangop dus,en inderdaad heel lekker.
Ook met frambozencoulis
Hoe Frambozencoulis te maken
Ik vind zelf het volgende toetje erg lekker (geen idee hoe het heet):
Yoghurt in een theedoek uit laten lekken, zodat het zure eruit is en je alleen een romige yoghurt over hebt.
Dan honing erbij en wat noten.
Das hangop dus,en inderdaad heel lekker.
Ook met frambozencoulis
Hoe Frambozencoulis te maken
maandag 11 januari 2010 om 09:44
appelcrumble als toetje (zelf maken is veel lekkerder dan die uit een pakje, en even makkelijk) en als taartje kun je bijvoorbeeld een banoffee pie maken:
Klein taarvormpje bekleden met bakpapier. taarbodem maken van gesmolten boter en verkruimelde digestivekoekjes of bastognekoeken, in de taarvorm drukken. In koelkast zetten.
blikje gecondenseerde melk (staat bij de kokosmelk bij de AH) 3 uur koken in een pannetje met water, dit kun je ook al eerder doen, het blikje is na het koken zeker nog een half jaar houdbaar. (blikje moet net onderstaan, wel even etiketje verwijderen) Af laten koelen, blikje open maken en caramel op taartbodem uitsmeren. banaan (of 2) in plakjes snijden en over de caramel leggen, beetje netjes dakpansgewijs over elkaar. Slagroom met suiker stijfkloppen en over de banaan scheppen. Superlekker taartje! Banaan en slagroom wel vlak voor opdienen pas doen.
Klein taarvormpje bekleden met bakpapier. taarbodem maken van gesmolten boter en verkruimelde digestivekoekjes of bastognekoeken, in de taarvorm drukken. In koelkast zetten.
blikje gecondenseerde melk (staat bij de kokosmelk bij de AH) 3 uur koken in een pannetje met water, dit kun je ook al eerder doen, het blikje is na het koken zeker nog een half jaar houdbaar. (blikje moet net onderstaan, wel even etiketje verwijderen) Af laten koelen, blikje open maken en caramel op taartbodem uitsmeren. banaan (of 2) in plakjes snijden en over de caramel leggen, beetje netjes dakpansgewijs over elkaar. Slagroom met suiker stijfkloppen en over de banaan scheppen. Superlekker taartje! Banaan en slagroom wel vlak voor opdienen pas doen.
donderdag 14 januari 2010 om 12:02