Lekkere alcoholvrije wijn?

27-01-2020 13:46 83 berichten
Heeft iemand tips voor een lekkere alcoholvrije wijn? Ik wil i.v.m. de lijn minder alcohol drinken en mijn dochter is in verwachting en wil géén alcohol meer drinken. Er schijnt wel degelijk alcoholvrijewijn die prima smaakt te bestaan. Maar welke? Tips?
Mermedina schreef:
27-01-2020 14:01
Ik heb geen verstand van wijn, ik kan wel een druivensap aanraden van ah; excellent Merlot druivensap in de koeling. In een wijnglas schenken en genieten maar. Niet lijnvriendelijk denk ik zo, net als alle vruchtensappen.
Je hebt ook een lekkere minder fruitsuiker variant van Appelsientje ( dus ook iets lijnvriendelijker ) .

Deze : Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
27-01-2020 14:19
Je hebt ook een lekkere minder fruitsuiker variant van Appelsientje ( dus ook iets lijnvriendelijker ) .

Deze : Afbeelding
66 cal per 100 ml
Rode wijn is 80. Dat scheelt dus niet veel.

Als je wil afvallen kun je beter helemaal geen calos drinken.
.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was dronk ik de chardonnay van Barrels and Drums. Die vond ik best lekker.
BiancaBrianna schreef:
27-01-2020 14:33
Toen ik zwanger was dronk ik de chardonnay van Barrels and Drums. Die vond ik best lekker.
Ga ik proberen!
Alle reacties Link kopieren
Koud & bubbelig lijkt me de beste oplossing
dan proef je het minst :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Pasdutout lekker, wit met een bubbeltje. Wel enkel te bestellen, ligt volens mij niet in de winkel.
En toevallig stond er afgelopen weekend een artikel op nu.nl over alcoholvrije wijnen, met tips. Die is ook nog wel online terug te vinden
Alle reacties Link kopieren
Faber sparkling white vind ik erg lekker.
lilalinda schreef:
27-01-2020 13:52
ik vind calorien in alcoholvrije wijn, zonde van de calorien
Drink ik liever 1 glas echt lekkere wijn en verder water
Dit dus!

Die alcoholvrije neptroep kan niet tippen aan the real thing en het is niet calorievrij. Dus waarom zou je dat drinken?
Gewoon water voor de lijn en een echt wijntje voor de lekker.
Novelista schreef:
27-01-2020 15:03
Faber sparkling white vind ik erg lekker.
Gaat ook op m'n lijstje!
Cateautje schreef:
27-01-2020 13:57
Voor de lijn maakt het heel veel uit.
In de zin dat wijn misschien wel slanker is dan een vervanger?
Aija schreef:
27-01-2020 14:58
Ik vond Pasdutout lekker, wit met een bubbeltje. Wel enkel te bestellen, ligt volens mij niet in de winkel.
En toevallig stond er afgelopen weekend een artikel op nu.nl over alcoholvrije wijnen, met tips. Die is ook nog wel online terug te vinden
En die ook :)
strings-attached schreef:
27-01-2020 15:38
In de zin dat wijn misschien wel slanker is dan een vervanger?
Nee, precies andersom uiteraard.

(per 100 ml)
rode wijn: 82
alcoholvrije wijn: 18
Ik heb een paar alcoholvrije wijnen geprobeerd maar helaas.....Ik drink liever af en toe een echt glas wijn.
Alcoholvrij bier vind ik trouwens gewoon lekker.Mits uit de koelkast.
Door de week hou ik het op gewoon kraanwater of in de zomer bruiswater (vind ik iets meer dorstlessend).
herfstappeltaart schreef:
27-01-2020 15:41
Ik heb een paar alcoholvrije wijnen geprobeerd maar helaas.....Ik drink liever af en toe een echt glas wijn.
Alcoholvrij bier vind ik trouwens gewoon lekker.Mits uit de koelkast.
Door de week hou ik het op gewoon kraanwater of in de zomer bruiswater (vind ik iets meer dorstlessend).
Prima toch?

Ik vraag om tips voor wel een lekker alcoholvrij wijntje. En die krijg ik en ga ik uitproberen.
Lacuba schreef:
27-01-2020 15:42
Prima toch?

Ik vraag om tips voor wel een lekker alcoholvrij wijntje. En die krijg ik en ga ik uitproberen.

Gelijk heb je. Misschien vind jij ze gewoon wel lekker hoor, dat is toch ook een kwestie van smaak.
Deze is ook goed.

Torres Natureo Red 2016

Is een mooie rooie. :D
Echt lekker alcoholvrij kan prima maar tot nu toe geen neppers die lekker zijn. Ik vind voor een bubbeltje de finleys wel lekker. De royal vind ik een prima vervanger voor prosecco. De andere smaken zoals de mojito moet je smaak zijn.
Deze heb ik opgezocht en ik vind het veelbelovend, dus misschien ook iets voor jou.

Vendôme Mademoiselle Cassic Rosé. Deze is gemaakt van de druif airen. Het is een alcoholvrije, biologische mousserende rosé waarvan je niet meteen zou denken dat er geen alcohol in zit en je mist het ook zeker niet. Een mooie droge lichtroze rosé.
@ Lacuba: iedereen kan hier nu allemaal soorten en merken gaan aanbevelen maar je zult ze toch gewoon zelf moeten proeven. Wat de één lekker vindt hoeft de ander niet lekker te vinden natuurlijk.
Smaak is erg persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
de 0.0 van Freixenet was echt lekker. Kun je ook heerlijke mimosa's mee maken. Is wel met bubbel, geen gewone wijn.
ach.. ik doe ook maar wat..
Krulliebollie73 schreef:
27-01-2020 16:27
de 0.0 van Freixenet was echt lekker. Kun je ook heerlijke mimosa's mee maken. Is wel met bubbel, geen gewone wijn.
Ook op m'n lijstje!
Cateautje schreef:
27-01-2020 16:07
Deze is ook goed.

Torres Natureo Red 2016

Is een mooie rooie. :D
Op m'n lijstje!!!
herfstappeltaart schreef:
27-01-2020 16:22
@ Lacuba: iedereen kan hier nu allemaal soorten en merken gaan aanbevelen maar je zult ze toch gewoon zelf moeten proeven. Wat de één lekker vindt hoeft de ander niet lekker te vinden natuurlijk.
Smaak is erg persoonlijk.
Joh! :)

Vandaar m'n lijstje...........
Lacuba schreef:
27-01-2020 17:31
Joh! :)

Vandaar m'n lijstje...........
Hou je er wel rekening mee dat veel van je lijstje mierzoet is.
Cateautje schreef:
27-01-2020 16:16
Deze heb ik opgezocht en ik vind het veelbelovend, dus misschien ook iets voor jou.

Vendôme Mademoiselle Cassic Rosé. Deze is gemaakt van de druif airen. Het is een alcoholvrije, biologische mousserende rosé waarvan je niet meteen zou denken dat er geen alcohol in zit en je mist het ook zeker niet. Een mooie droge lichtroze rosé.
Bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven