Lekkere groente voor bij aardappelen zonder vlees

07-11-2019 14:10 62 berichten
Voor bij de standaard aardappelen groente vlees dag in de week ben ik op zoek naar lekkere groente gerechten. Iets dat de aardappelen die ik zonder vlees eet iets wat minder saai maak. Witlof uit de oven kan. Maar veel verder dan dat kom ik niet. Droge erwtjes, bonen etc ben ik wel een beetje zat nu
Alle reacties Link kopieren
Dan word je ziek en je moet voor je kinderen zorgen. In groenten zitten praktisch geen eiwitten. Je kan niet zomaar een bepaalde groep weglaten uit je voeding. Zonder eiwitten teer je uit en kinderen groeien dan niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik eet bijna dagelijks yoghurt, kaas en noten
In roerbakmaaltijden gaan roerbakstukjes en we eten met regelmaat rulgehakt
Alleen bij aardappelen eet ik meestal geen vleesvervanger omdat de meeste vleesvervangers gluten bevatten. Die keuze is gewoon beperkt.
Alle reacties Link kopieren
Wortels uit de oven (alleen even de buitenste laag raspen) met wat olijfolie, gesnipperd uitje en zeezout. Kun je tegelijk in de oven zetten met aardappel(partjes) en wat rozemarijn (of gepofte aardappel).

Pastinaak is ook lekker makkelijk: puree of in plakken (ook weer in de oven).

Snel klaar: komkommer in blokjes hakken, één appel in blokjes hakken, blokjes feta erdoor mengen en een snelle vinaigrette van wat slaolie, citroensap en een beetje mosterd. Ook prima te eten zonder vinaigrette.
Nee heb je, ja kun je krijgen
retrostar schreef:
07-11-2019 19:12
Dan word je ziek en je moet voor je kinderen zorgen. In groenten zitten praktisch geen eiwitten. Je kan niet zomaar een bepaalde groep weglaten uit je voeding. Zonder eiwitten teer je uit en kinderen groeien dan niet.

Die kinderen eten gewoon vlees.

Het gaat om de To en je weet niet wat ze de rest van de dag/week eet. Een avondje geen vleesvervanger hou je niks aan over.
Nehemah schreef:
07-11-2019 19:07
Dit klinkt echt lekker. Heb je hier een recept van?

Nou eigenlijk is dit het recept hahaha. Rozijnen wassen en wellen in heet water. Een sinasappel dik schillen en de partjes uit de vliesjes snijden met een scherp mes (sap opvangen). Halveren.
Wortels door de fijne rasp van de keukenmachine, daarna mengen met de rozijnen, de stukjes sinasappel en een dressing maken van het sinasappelsap en een eetlepel olijfolie. Dit er overheen gieten. Klaar. :-D
Alle reacties Link kopieren
Gevulde portobellos met courgette, geitenkaas, honing en walnoten is hier favoriet!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-11-2019 19:12
Dan word je ziek en je moet voor je kinderen zorgen. In groenten zitten praktisch geen eiwitten. Je kan niet zomaar een bepaalde groep weglaten uit je voeding. Zonder eiwitten teer je uit en kinderen groeien dan niet.
ach nee
obv wat TO vertelt, is er geen enkele reden te twijfelen aan de gezondheid van haar voeding
herfstappeltaart schreef:
07-11-2019 19:25
Nou eigenlijk is dit het recept hahaha. Rozijnen wassen en wellen in heet water. Een sinasappel dik schillen en de partjes uit de vliesjes snijden met een scherp mes (sap opvangen). Halveren.
Wortels door de fijne rasp van de keukenmachine, daarna mengen met de rozijnen, de stukjes sinasappel en een dressing maken van het sinasappelsap en een eetlepel olijfolie. Dit er overheen gieten. Klaar. :-D
Mijn dank is groot :lips:
Ik ben geen groot kookwonder ;-D heb echt hoeveelheden en bereidingswijzen nodig, vandaar :$
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
07-11-2019 19:25
Nou eigenlijk is dit het recept hahaha. Rozijnen wassen en wellen in heet water. Een sinasappel dik schillen en de partjes uit de vliesjes snijden met een scherp mes (sap opvangen). Halveren.
Wortels door de fijne rasp van de keukenmachine, daarna mengen met de rozijnen, de stukjes sinasappel en een dressing maken van het sinasappelsap en een eetlepel olijfolie. Dit er overheen gieten. Klaar. :-D
Dit is trouwens ook lekker als je er verse (dus niet uit een potje of diepvries!!) rode kool doorheen doet.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
07-11-2019 14:17
Groentenmix uit de oven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het idee ervan is leuk maar mijn ervaring is dat niet alles even goed gaart in de oven (en iig niet in de tijd die op de verpakking staat).
Alle reacties Link kopieren
Je kunt trouwens ook stamppot maken met bijvoorbeeld vegetarische spekjes erbij. Kun je ook lekker mee variëren: Boerenkool, hutspot, andijviestamppot, pompoen en venkel, noem maar op...
Alle reacties Link kopieren
Paddestoelen opbakken met knoflook en een uitje. Goede vleesvervanger en lekker.

Of maak eens zelf een vegaburger van bijvoorbeeld linzen of bonen. Er staan talloze recepten online.

Verder kun je je natuurlijk ook uitleven van tempe en tofu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven