leuke hapjes verjaardag

09-05-2011 16:21 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames en misschien ook heren,

Volgende week wordt onze zoon 2 en nu wil ik de visite eens wat anders voor zetten dan het gebruikelijke kaas/worst, chips e.d.

Weet iemand leuke speciale hapjes?
De INDEX van de eten pijler.

Staan verschillende hapjestopics.
Wraps? Heel origineel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
gedroogde vijgen met geitenkaas erop en omwikkeld met spek

champignons in sherry roomsaus met peterselie
quote:pompedom schreef op 09 mei 2011 @ 16:33:

gedroogde vijgen met geitenkaas erop en omwikkeld met spek

champignons in sherry roomsaus met peterselieOew!! Dat leest erg lekker!!
rookkaas in 4 snijden met plakjes kalkoenfilet ertussen

wraps insmeren met filet american en peper en zout (en eventueel sla) en oprollen en in stukjes snijden.

Stokbrood met slagroomsaus:

- klein bakje slagroom

- 1 el mayonaise

- 1 tl ketjap

- 1 tl curry

- 1 tl suiker

- snufje peper en zout

- teentje knoflook

Dit alles door elkaar mixen en je hebt een heerlijk luchtig sausje om in te dippen! Je moet het zelf even proeven tot je het lekker vindt, dus de verhoudingen kunnen niet helemaal kloppen (doe het zelf uit losse pols)

Bruscetta maken ook heel lekker! Ow jeetje ik krijg nu honger
Kijk even bij de index, bovenaan in dit topic. Er zijn je al velen voor geweest, met eenzelfde soort vraag....

maar ok, ik ben de beroerdste niet, dus ik wil nog best wat suggesties doen

- witlofschuitjes vullen met waldorfsalade met walnoten

- een satéprikkertje, met daaraan een cherrytomaatje, een olijf en een blokje -met italiaanse kruiden gekruide- mozzarella

- tomaatjes uithollen en vullen met geitenkaas (of boursin)

- plakjes komkommer beleggen met krabsalade

- gevulde bladerdeegflapjes (bijv. met gehakt, of met kaas/noten of met feta/spinazie

- plakjes brie omwikkelen met een plakje salami of rauwe ham is ook erg lekker
quote:nouschi schreef op 09 mei 2011 @ 16:29:

Wraps? Heel origineel.Heb je zin in ruzie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gehakt (rauw) kruiden met nasikruiden (gewoon zo'n kant en klaar zakje). Klein beetje op een plakje bladerdeeg neerleggen en daar een pakketje van maken. Dan nog een losgeklopt eitje eroverheen strijken voor een mooie goudgele kleur.

Dat even in de oven. Lekker pittig hapje!
Mijn visite is dol op vet en veel ; gehaktballetjes, kippenkluifjes, pizzapuntjes, bitterballen............ geen idee met hoeveel eten ik blijf zitten als ik ineens voor de " leuke " hapjes zou gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2011 @ 17:22:

Mijn visite is dol op vet en veel ; gehaktballetjes, kippenkluifjes, pizzapuntjes, bitterballen............ geen idee met hoeveel eten ik blijf zitten als ik ineens voor de " leuke " hapjes zou gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Stukjes ananas met bacon eromheen bakken. Heerlijk!
Gevulde eieren.

Monchou rolletjes (met rookvlees)

dat valt bij mij altijd in de smaak!
Zelf een grote plaatpizza maken en die als hapje in reepjes neerzetten. Ook lekker!

Verder zet ik ook vaak een schaaltje met groente (stukjes komkommer, paprika, selderij, romatomaatjes) met verschillende dipsausjes neer. Gaat altijd erg hard!
quote:zonneschijn10 schreef op 09 mei 2011 @ 17:24:

Gevulde eieren.

Monchou rolletjes (met rookvlees)

dat valt bij mij altijd in de smaak!

Ja die monchou rolletjes die ken ik. Alleen dan in ham.

Erg lekkere suggesties al!

Al vast bedankt iedereen!
nee, ik zal niet 'zuchten'
Mini-croissants van danarol oprollen met een miniknakworstje erin, of stukje kaas erin, altijd een succes.

dip van yoghurt, knoflook en wat verse kruiden voor bij de in reepjes gesneden groente (en die leuk neerzetten in bv champagneglas)
Fritatta of tortilla = gevulde omelet. Met bv spinazie, broccoli, erwtjes, asperges, aardappel, paprika, courgette of uien voor vega's. Of met garnalen, spek, ham, chorizo voor niet vega's. Eerst ingrediënten bakken, dan mengen met losgelopte eieren (en evt geraspte kaas), dan bakken en later in kleine blokjes snijden. Was laatst een groot succes.

Ook een idee is kant en klare mini pasteitjes vullen met iets van bovenstaande ingrediënten, monchou (de stevige variant) en geraspte kaas. Eeventjes in de oven bakken en warm of op kamertemperatuur serveren. Was ook erg gauw op.
Gevulde dadels

(verse) dadels, geitenkaas, walnoten, ontbijtspek,honing

snijd dadels open en haal pit eruit. Vul met geitenkaas, druppel honing erover. Wikkel dadels in met half plakje ontbijtspek. bak ze in de pan.

gevulde hamrolletjes.

pakje ham/rookvlees, monchou, 1 klein uitje/augurkjes

met rookvlees is dit inderdaad ook erg lekker!!

gevulde salamirolletjes

salamiplakjes, monchou, bieslook gesnipperd

gevulde wraps

wraps, kruidenroomkaas, zalm of kipfilet. oprollen en in stukjes.

of wrap vullen met rosbief en geitenkaas.

bowl maken

tzaziki met turks brood serveren

Tip: maak ruim van tevoren, evt. een dag van tevoren, de hapjes. Dat kan makkelijk en dan heb je de dag zelf wat rustiger. Het valt mij altijd tegen hoeveel werk alles kost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven