leuke hapjes verjaardag
maandag 9 mei 2011 om 16:56
rookkaas in 4 snijden met plakjes kalkoenfilet ertussen
wraps insmeren met filet american en peper en zout (en eventueel sla) en oprollen en in stukjes snijden.
Stokbrood met slagroomsaus:
- klein bakje slagroom
- 1 el mayonaise
- 1 tl ketjap
- 1 tl curry
- 1 tl suiker
- snufje peper en zout
- teentje knoflook
Dit alles door elkaar mixen en je hebt een heerlijk luchtig sausje om in te dippen! Je moet het zelf even proeven tot je het lekker vindt, dus de verhoudingen kunnen niet helemaal kloppen (doe het zelf uit losse pols)
Bruscetta maken ook heel lekker! Ow jeetje ik krijg nu honger
wraps insmeren met filet american en peper en zout (en eventueel sla) en oprollen en in stukjes snijden.
Stokbrood met slagroomsaus:
- klein bakje slagroom
- 1 el mayonaise
- 1 tl ketjap
- 1 tl curry
- 1 tl suiker
- snufje peper en zout
- teentje knoflook
Dit alles door elkaar mixen en je hebt een heerlijk luchtig sausje om in te dippen! Je moet het zelf even proeven tot je het lekker vindt, dus de verhoudingen kunnen niet helemaal kloppen (doe het zelf uit losse pols)
Bruscetta maken ook heel lekker! Ow jeetje ik krijg nu honger
maandag 9 mei 2011 om 17:16
Kijk even bij de index, bovenaan in dit topic. Er zijn je al velen voor geweest, met eenzelfde soort vraag....
maar ok, ik ben de beroerdste niet, dus ik wil nog best wat suggesties doen
- witlofschuitjes vullen met waldorfsalade met walnoten
- een satéprikkertje, met daaraan een cherrytomaatje, een olijf en een blokje -met italiaanse kruiden gekruide- mozzarella
- tomaatjes uithollen en vullen met geitenkaas (of boursin)
- plakjes komkommer beleggen met krabsalade
- gevulde bladerdeegflapjes (bijv. met gehakt, of met kaas/noten of met feta/spinazie
- plakjes brie omwikkelen met een plakje salami of rauwe ham is ook erg lekker
maar ok, ik ben de beroerdste niet, dus ik wil nog best wat suggesties doen
- witlofschuitjes vullen met waldorfsalade met walnoten
- een satéprikkertje, met daaraan een cherrytomaatje, een olijf en een blokje -met italiaanse kruiden gekruide- mozzarella
- tomaatjes uithollen en vullen met geitenkaas (of boursin)
- plakjes komkommer beleggen met krabsalade
- gevulde bladerdeegflapjes (bijv. met gehakt, of met kaas/noten of met feta/spinazie
- plakjes brie omwikkelen met een plakje salami of rauwe ham is ook erg lekker
maandag 9 mei 2011 om 17:20
maandag 9 mei 2011 om 17:22
maandag 9 mei 2011 om 17:23
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2011 @ 17:22:
Mijn visite is dol op vet en veel ; gehaktballetjes, kippenkluifjes, pizzapuntjes, bitterballen............ geen idee met hoeveel eten ik blijf zitten als ik ineens voor de " leuke " hapjes zou gaan.
Mijn visite is dol op vet en veel ; gehaktballetjes, kippenkluifjes, pizzapuntjes, bitterballen............ geen idee met hoeveel eten ik blijf zitten als ik ineens voor de " leuke " hapjes zou gaan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 9 mei 2011 om 17:49
dinsdag 10 mei 2011 om 08:46
Fritatta of tortilla = gevulde omelet. Met bv spinazie, broccoli, erwtjes, asperges, aardappel, paprika, courgette of uien voor vega's. Of met garnalen, spek, ham, chorizo voor niet vega's. Eerst ingrediënten bakken, dan mengen met losgelopte eieren (en evt geraspte kaas), dan bakken en later in kleine blokjes snijden. Was laatst een groot succes.
Ook een idee is kant en klare mini pasteitjes vullen met iets van bovenstaande ingrediënten, monchou (de stevige variant) en geraspte kaas. Eeventjes in de oven bakken en warm of op kamertemperatuur serveren. Was ook erg gauw op.
Ook een idee is kant en klare mini pasteitjes vullen met iets van bovenstaande ingrediënten, monchou (de stevige variant) en geraspte kaas. Eeventjes in de oven bakken en warm of op kamertemperatuur serveren. Was ook erg gauw op.
dinsdag 10 mei 2011 om 11:02
Gevulde dadels
(verse) dadels, geitenkaas, walnoten, ontbijtspek,honing
snijd dadels open en haal pit eruit. Vul met geitenkaas, druppel honing erover. Wikkel dadels in met half plakje ontbijtspek. bak ze in de pan.
gevulde hamrolletjes.
pakje ham/rookvlees, monchou, 1 klein uitje/augurkjes
met rookvlees is dit inderdaad ook erg lekker!!
gevulde salamirolletjes
salamiplakjes, monchou, bieslook gesnipperd
gevulde wraps
wraps, kruidenroomkaas, zalm of kipfilet. oprollen en in stukjes.
of wrap vullen met rosbief en geitenkaas.
bowl maken
tzaziki met turks brood serveren
Tip: maak ruim van tevoren, evt. een dag van tevoren, de hapjes. Dat kan makkelijk en dan heb je de dag zelf wat rustiger. Het valt mij altijd tegen hoeveel werk alles kost.
(verse) dadels, geitenkaas, walnoten, ontbijtspek,honing
snijd dadels open en haal pit eruit. Vul met geitenkaas, druppel honing erover. Wikkel dadels in met half plakje ontbijtspek. bak ze in de pan.
gevulde hamrolletjes.
pakje ham/rookvlees, monchou, 1 klein uitje/augurkjes
met rookvlees is dit inderdaad ook erg lekker!!
gevulde salamirolletjes
salamiplakjes, monchou, bieslook gesnipperd
gevulde wraps
wraps, kruidenroomkaas, zalm of kipfilet. oprollen en in stukjes.
of wrap vullen met rosbief en geitenkaas.
bowl maken
tzaziki met turks brood serveren
Tip: maak ruim van tevoren, evt. een dag van tevoren, de hapjes. Dat kan makkelijk en dan heb je de dag zelf wat rustiger. Het valt mij altijd tegen hoeveel werk alles kost.