Leven op fruit

04-12-2013 18:47 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zou graag op fruit willen leven, maar ik weet niet hoe ik dit aan kan pakken. Ook ben ik benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben, en ik hoop dan dat diegene dat willen delen.

Dat ik alleen van fruit wil leven is omdat dat het enige eten is waar ik nog van kan genieten, en omdat het gezond is.

Maar ik heb op internet ook gelezen dat je dan tekorten kan krijgen, wat mij ook wel logisch lijkt. Dus daarom vraag ik mij af of ik dan voedingssupplementen zal slikken, en welke ik dan kan nemen?

Ik weet niet of iemand er verstand van heeft, maar ik vraag mij ook af of ik wel met deze vraag naar de huisarts kan gaan. Hopelijk heeft iemand er ervaring mee en wil die mij erbij helpen.

Vera
Nee tuurlijk kan dat niet, ga eens langs een dokter dat lijkt mij in eerste instantie het belangrijkste nu TO
Je moet er in elk geval groente bij eten en vlees.

Vlees is normaal gesproken niet nodig, maar als je alleen fruit en wat groente eet lijkt het me wel noodzakelijk.

Variëren net fruit en niet teveel bananen.
Volgens mij meer een topic voor Psyche ipv Eten...
Nee, dat kan niet. Zelfs die gekke rauwe moeder eet nog gevarieerder en die zag er al uit als een wandelend lijk.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 december 2013 @ 19:17:

Nee, dat kan niet. Zelfs die gekke rauwe moeder eet nog gevarieerder en die zag er al uit als een wandelend lijk.''Die gekke rauwe moeder'' hoe jij dit zo zegt
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 december 2013 @ 19:05:

Vetten!Ik heb je gestaft; dit woord kan écht niet.
Je kunt niet op fruit leven. Alleen fruit is te eenzijdig en zo gezond is fruit nauw ook weer niet (suikers). Eet gevarieerd en zorg dat een groot gedeelte van je maaltijden uit groente bestaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hier kan je de voedingswaarde bestuderen van bijvoorbeeld een peer. Het is een suikerbom met een half grammetje van een slechte kwaliteit eiwit en minder dan een halve gram vet.

http://www.voedingswaarde ... de/voedingsmiddel/?id=774
Ik zou het even met de tandarts bespreken. Dan kun je direct misschien ook een spaarplan voor je nieuwe kunstgebit regelen! Succes hoor.
Ik zou in elk geval onbespoten fruit nemen.

Met een beetje mazzel zitten daar nog wat beestjes in
.
quote:blommit schreef op 04 december 2013 @ 19:29:

Hier kan je de voedingswaarde bestuderen van bijvoorbeeld een peer. Het is een suikerbom met een half grammetje van een slechte kwaliteit eiwit en minder dan een halve gram vet.

http://www.voedingswaarde ... de/voedingsmiddel/?id=774Maar nu laat je voor t gemak wel even weg dat de gezondheidswaarde van een peer volgens diezelfde webpagina een 8,7 is !
.
Met supplementen kan het natuurlijk wel. Ik zou er dan in ieder geval vlees, vis, groenten en granen bij eten.
quote:Lady-Voldemort schreef op 04 december 2013 @ 19:39:

Met supplementen kan het natuurlijk wel. Ik zou er dan in ieder geval vlees, vis, groenten en granen bij eten.
.
Ach mensen moeten hier niet zo zeiken!!

Ik zou het ook wel willen doen.

Alleen ik weet niet of ik het wel zou vol houden
Wat is de reden dat je dat wil Luna?

Wat wil je daarmee bereiken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:luna92 schreef op 04 december 2013 @ 19:43:

Alleen ik weet niet of ik het wel zou vol houdenWaarom zou je dat willen?
quote:luna92 schreef op 04 december 2013 @ 19:43:

Alleen ik weet niet of ik het wel zou vol houdenniemand houdt dat vol, uiteindelijk ga je er dood aan
Ik ken iemand die dit ook dit, hij heeft een eerstoornis ontwikkeld. Niet zo'n slim plan denk ik, overleg het inderdaad maar met je huisarts die je hopelijk doorverwijst.
quote:luna92 schreef op woensdag 04 december 2013 19:43 Ach mensen moeten hier niet zo zeiken!!

Alleen ik weet niet of ik het wel zou vol houden Teveel fruit is ook slecht voor je lichaam, bepaalde suikers etc. Mensen zeiken hier niet, hebben een gezond verstand.
Wat is Orthorexia Nervosa?

Een nieuwe eetstoornisontwikkeling passend in onze huidige maatschappij, wel een naam die we serieus mee moeten nemen in de rubriek eetstoornissen.

De naam Orthorexia Nervosa komt vanuit Amerika en is geïntroduceerd in 2001 door Dr. Steven Bratman. Dr. Steven Bratman, een natuurgeneeskundige arts, acupuncturist en een voormalige ‘orthorexiapatiënt’ schreef onlangs een boek over Health Food Junkies “Een pathologische fixatie op gezond eten”.

Mensen die lijden aan orthorexia zijn 24 uur bezig met verantwoord en te gezond voedsel. Zij weigeren, in hun ogen, ‘ongezond voedsel’. Het verraderlijke van deze aandoening is dat het er langzaam insluipt. Vaak worden eerst vlees, vis, graan en zuivel uit het dieet verbannen. Zij hebben voornemens om meer groente te eten en veel fruit wordt er ook genuttigd. Koken van groente betekent vitamineverlies dus vanaf die tijd eten de mensen alleen nog maar meer bergen rauwe groente, ook al beginnen hun darmen te protesteren. Vetten zijn slecht, dus eten ze ook geen boter op hun brood, waardoor vitamine A-D tekort ontstaat.

Het gaat bij orthorexia dan ook niet zozeer om de hoeveelheid eten, maar om de kwaliteit ervan. Aan de kwaliteit van het eten wordt de kwaliteit van het leven afgemeten. Over het algemeen eten mensen dan ook die lijden aan orthorexia veel te eenzijdig.

De sociale gevolgen

Orthorexia heeft op sociaal gebied ook veel gevolgen dit doordat zij 24 uur per dag met gezond voedsel bezig zijn. Door alle lichamelijke en geestelijke stress kunnen mensen die aan orthorexia zich onzeker, angstig en depressief gaan voelen. Deze mensen moeten van henzelf zich aan allerlei regels voldoen, en eigenlijk wordt hen hele denken en doen, in beslag genomen door de eetstoornis. Door chronische vermoeidheid worden sociale contacten vermeden, ze hebben ze weinig tijd voor andere dingen zoals hobby’s etc. Hoezeer ze zich ook proberen aan te passen, ze zonderen zich steeds meer van hen omgeving af waardoor ze in een sociaal isolement komt.

De lichamelijke gevolgen

Orthorexia-patiënten kunnen door hun eetgedrag erg vermageren. Door de ondervoeding en vermagering kunnen veel lichamelijke klachten optreden.

Vitaminetekort

Duizeligheid

Langdurige heesheid

Ernstige maagklachten

Haaruitval

Chronische vermoeidheid

Gebitsproblemen

Menstruatiestoornissen

Nier- en leverbeschadigingen

Spierkrampen

Hartritmestoornissen

Bron: SABN
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 december 2013 @ 19:57:

[...]

niemand houdt dat vol, uiteindelijk ga je er dood aan

Dan heeft ze het toch maar mooi volgehouden!

Maar even serieus, wil je alleen vruchten eten, of vallen noten en zaden er ook onder, en peulvruchten en "vruchtgroentes" zoals courgette en paprika?

Het lijkt mij veel te eenzijdig, als je geen dierlijk voedsel eet moet je sowieso vitamine b12 bijslikken, en als je geen granen en peulvruchten eet ga je verschrikkelijk veel andere dingen tekort komen.

Verder bevat fruit vrij veel suiker, als je alleen nog maar zoete vruchten eet lijkt mij dat niet gezond.

Is het de bedoeling om af te vallen?

Misschien kun je eens overleggen met een goede dietist, er zijn echt betere manieren om dat te doen.
Het is in ieder geval geen nieuw idee, en de stroming heet in het Engels fruitarianism, en iemand die alleen fruit en noten eet is dan dus een fruitarian.

Hier http://en.wikipedia.org/wiki/Fruitarianism wat meer info over de redenen waarom mensen het doen en over de onderzoeken die er naar oa de gezondheidsgevolgen gedaan zijn.
Your luck's about to change, cher.
Die info is niet echt betrouwbaar. De studies zijn verouderd en een studie naar 1 persoon is ook niet echt een betrouwbare steekproef.
Hoi,

Na alle reacties krijg ik het idee dat het een heel raar idee is wat ik ga doen, maar ik kan mij eigenlijk niet voor stellen dat ik de enigste ben die dit van plan is of ooit heeft gedaan. Het is niet mijn plan om noten en zaden te gaan eten, maar alleen fruit, en eventueel groente als dat verstandiger is. Dit heeft niet het doel om af te vallen, maar alleen omdat ik het echt heel erg lekker vind, en ik mij hier goed bij voel.

Klopt het dan dat fruit dus helemaal niet zo goed voor je is? Zou je er van aankomen als je er te veel van eet?

Ik denk alleen nu ik deze reacties heb gekregen dat als ik naar de huisarts hier mee ga dat hij mij er niet bij zal helpen. Maar ik zal vitamine b12 er bij gaan slikken.

Vera
Zegt het niet genoeg dat de HA je hier niet in zal stimuleren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven