Lunch: een zak chips...

zondag 11 april 2010 om 13:21
fleecevest,ik sluit me bij Frizzy aan.Ik zou zeker een goede dietiste gaan raadplegen.Een gezonde eetpatroon met
fruit,groente,vet,koolhydraten,vitamines etc...is heel belangrijk en ook goed voor je mooie lijf zorgen, zou anders zo zonde zijn. Liters frisdrank per dag is natuurlijk niet goed voor je al is het light,je mist natuurlijk bovengenoemde voedingstoffen.He wat rot dat je niet zo lekker in je vel zit!Hoe komt dat? Blijf gewoon van je afschrijven en arzel niet!
fruit,groente,vet,koolhydraten,vitamines etc...is heel belangrijk en ook goed voor je mooie lijf zorgen, zou anders zo zonde zijn. Liters frisdrank per dag is natuurlijk niet goed voor je al is het light,je mist natuurlijk bovengenoemde voedingstoffen.He wat rot dat je niet zo lekker in je vel zit!Hoe komt dat? Blijf gewoon van je afschrijven en arzel niet!

zondag 11 april 2010 om 13:25
quote:frizzy schreef op 11 april 2010 @ 12:47:
Substanza ik geloof dat de onderzoekers er nog niet helemaal uit zijn, maar het schijnt vooral slecht in grote hoeveelheden. Een paar zoetjes of glazen light frisdrank per dag kan volgens mij geen kwaad (bedenk je dat suiker óók slecht voor je is).En 4,5 liter is niet veel? Elke dag?
Substanza ik geloof dat de onderzoekers er nog niet helemaal uit zijn, maar het schijnt vooral slecht in grote hoeveelheden. Een paar zoetjes of glazen light frisdrank per dag kan volgens mij geen kwaad (bedenk je dat suiker óók slecht voor je is).En 4,5 liter is niet veel? Elke dag?
...
zondag 11 april 2010 om 14:17
Ik ben vandaag gelukkig ook een stuk gezonder bezig dan gisteren.
Net couscoussalade gegeten met daarbij een smoothie (zelfgemaakt van 1 3/4 banaan, 6 bevroren aardbeien, 1 kiwi & een halve beker yoghurt).
En zometeen gaat er nog een avocado de grote molen in...
Net couscoussalade gegeten met daarbij een smoothie (zelfgemaakt van 1 3/4 banaan, 6 bevroren aardbeien, 1 kiwi & een halve beker yoghurt).
En zometeen gaat er nog een avocado de grote molen in...
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)

zondag 11 april 2010 om 14:59
Ff offtopic ;
Oe fleecevest, 4,5 liter light...Men, das echt veel!
In mn eetstoornis periode dronk ik zo`n 3 liter light per dag, dus ik herken het wel, maar 4,5 liter,jeetje!
Je dorst wordt namelijk niet gelest met dat soort spul, je drinkt er maar van door..
Probeer toch een aantal glazen te vervangen door spa rood/kruidenthee/water..
Dan komt je verzadigingspunt ook weer wat normaler te liggen..
Er wordt gezegd dat light frisdrank je hongergevoel en zoetbehoefte opwekt..
Ontopic
Ik ontbijt sporadisch wel eens met een glas cola light en gevulde eierkoeken..
Maar ik probeer me meestal aan een gezond eetpartroon te houden, omdat anders er een totaal verstoord eetgedrag op de loer ligt..
Oe fleecevest, 4,5 liter light...Men, das echt veel!
In mn eetstoornis periode dronk ik zo`n 3 liter light per dag, dus ik herken het wel, maar 4,5 liter,jeetje!
Je dorst wordt namelijk niet gelest met dat soort spul, je drinkt er maar van door..
Probeer toch een aantal glazen te vervangen door spa rood/kruidenthee/water..
Dan komt je verzadigingspunt ook weer wat normaler te liggen..
Er wordt gezegd dat light frisdrank je hongergevoel en zoetbehoefte opwekt..
Ontopic
Ik ontbijt sporadisch wel eens met een glas cola light en gevulde eierkoeken..
Maar ik probeer me meestal aan een gezond eetpartroon te houden, omdat anders er een totaal verstoord eetgedrag op de loer ligt..
zondag 11 april 2010 om 17:20
Een diëtiste zou op zich geen overbodige luxe zijn maar eh.. Ik weet niet, het kan me op dit moment gewoon niet zo heel erg boeien of ik goed voor mezelf zorg of niet. Ook op andere levensgebieden niet. M'n eetpatroon is al jaren shitterdeshit (van zwaar ondergewicht naar zwaar overgewicht en weer terug) en op momenten dat ik m'n leven nog maar net op de rails kan houden is eten wel het allerlaatste waar ik me zorgen over maak. Dan denk ik: als ik me nou gewoon heel even een beetje gelukkig kan voelen, als is het maar tien minuten, door iets te eten wat ik echt lekker vind, dan doe ik dat gewoon. Ik krijg al jaren hulp hoor, ook voor m'n eetstoornis, maar die is er toch altijd voornamelijk op gericht om door patronen en hun oorsprong te ontdekken, m'n problemen enigszins de baas te worden. Dus niet echt gedragstherapeutisch in de zin van kom, deze week gaan we proberen om dit en dit gebied wat vooruitgang te boeken.
Ik heb volgende maand een intake voor weer wat intensievere therapie, aangezien ik denk dat ik met wat ik nu voor hulp krijg het me niet gaat lukken dingen op een rijtje te krijgen. Maar ik moet wel zeggen, dat ik vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen, jaren voordat het gedonder allemaal begon, nooit heel veel heb gegeven om gezond voedsel. Echt volgens de schijf van vijf gaan eten zit er dus niet in denk ik. Tenzij ik weer thuis zou gaan wonen ofzo. Maar dat is echt een laatste redmiddel.
Dit alles geheel off topic natuurlijk.
Ik heb volgende maand een intake voor weer wat intensievere therapie, aangezien ik denk dat ik met wat ik nu voor hulp krijg het me niet gaat lukken dingen op een rijtje te krijgen. Maar ik moet wel zeggen, dat ik vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen, jaren voordat het gedonder allemaal begon, nooit heel veel heb gegeven om gezond voedsel. Echt volgens de schijf van vijf gaan eten zit er dus niet in denk ik. Tenzij ik weer thuis zou gaan wonen ofzo. Maar dat is echt een laatste redmiddel.
zondag 11 april 2010 om 21:52
Jeetje Fleecevest, het is voor jou dus niet zo simpel. Kom ik aan met ff een makkelijk: 'waarom geen dietiste?'... Sorry!
Ik hoop oprecht dat die wat intensievere hulp waar je het over hebt ervoor zorgt dat je je wat beter gaat voelen (en je in gaat zien dat goed zorgen voor jezelf wel heel belangrijk is, want JIJ bent belangrijk). Was er niet een topic op Psyche over eetstoornissen? Misschien wat voor jou? Ik wens je heel veel succes en sterkte!
Ik hoop oprecht dat die wat intensievere hulp waar je het over hebt ervoor zorgt dat je je wat beter gaat voelen (en je in gaat zien dat goed zorgen voor jezelf wel heel belangrijk is, want JIJ bent belangrijk). Was er niet een topic op Psyche over eetstoornissen? Misschien wat voor jou? Ik wens je heel veel succes en sterkte!
zondag 11 april 2010 om 22:33
Thanks.. en een diëtiste was niet echt raar bedacht toch? Ik had ook eigenlijk niet moeten posten op een topic over rare eetgewoonten, aangezien mijn gestoorde eetgewoonten deel zijn van een veel groter iets en dus niet gewoon raar zijn maar een probleem. Maar ik las de openingspost en ik dacht een zak chips? Das toch niet zo gek? Dat kan ik beter
Ik moet misschien inderdaad eens gaan kijken naar een topic op de Psychepijler waar ik kan meekletsen. (Taboe? Schaamte? ofzo. Ik zie er alleen tegenop om dat hele topic te moeten bijlezen en ik wil wel een beetje op de hoogte zijn..)
Ik moet misschien inderdaad eens gaan kijken naar een topic op de Psychepijler waar ik kan meekletsen. (Taboe? Schaamte? ofzo. Ik zie er alleen tegenop om dat hele topic te moeten bijlezen en ik wil wel een beetje op de hoogte zijn..)
zondag 11 april 2010 om 22:39
Fleecevest ach nee, een dieteiste is niet zo'n raar idee, alleen ik had me niet bedacht dat het onderdeel zou zijn van een groter geheel.
'Taboe? Schaamte?' is een vrij laagdrempelig topic, je kan je gewoon komen voorstellen en meeschrijven. Je zit zó in alle verhalen hoor!
En als je dat liever niet wil kun je misschien zelf een topic openen over Eetstoornissen (als dat er nog niet is)?
'Taboe? Schaamte?' is een vrij laagdrempelig topic, je kan je gewoon komen voorstellen en meeschrijven. Je zit zó in alle verhalen hoor!
En als je dat liever niet wil kun je misschien zelf een topic openen over Eetstoornissen (als dat er nog niet is)?
zondag 11 april 2010 om 22:49
Nou ik denk dat ik op dat topic wel op m'n plaats ben; heb naast m'n eetstoornis nog tig andere diagnoses, ben ook een paar jaar lang opgenomen geweest omdat het de ene crisis na de andere was en begeef me nu nog altijd voornamelijk in het psychiatrische wereldje (en op het Viva-forum natuurlijk, is ook een niet onbelangrijk deel van m'n leven geworden moet ik zeggen ).
Ik zal dit topic nu niet langer vervuilen met mijn levensverhaal .
Ik zal dit topic nu niet langer vervuilen met mijn levensverhaal .

maandag 12 april 2010 om 18:03
quote:fleecevest schreef op 11 april 2010 @ 17:20:
Een diëtiste zou op zich geen overbodige luxe zijn maar eh.. Ik weet niet, het kan me op dit moment gewoon niet zo heel erg boeien of ik goed voor mezelf zorg of niet. Ook op andere levensgebieden niet. M'n eetpatroon is al jaren shitterdeshit (van zwaar ondergewicht naar zwaar overgewicht en weer terug) en op momenten dat ik m'n leven nog maar net op de rails kan houden is eten wel het allerlaatste waar ik me zorgen over maak. Dan denk ik: als ik me nou gewoon heel even een beetje gelukkig kan voelen, als is het maar tien minuten, door iets te eten wat ik echt lekker vind, dan doe ik dat gewoon. Ik krijg al jaren hulp hoor, ook voor m'n eetstoornis, maar die is er toch altijd voornamelijk op gericht om door patronen en hun oorsprong te ontdekken, m'n problemen enigszins de baas te worden. Dus niet echt gedragstherapeutisch in de zin van kom, deze week gaan we proberen om dit en dit gebied wat vooruitgang te boeken.
Hoi fleecevest,ik hoop dat jij je niet verontwaardigd voelt door mijn
posting.Want zo was het niet bedoeld.Ik wist ook helemaal niet dat het zo diep zat en jij in feite een eetstoornis hebt.Ik hoop dat
de intensievere therapie je zal helpen en dat ze je stap voor stap
met een goede eetpatroon zullen helpen en natuurlijk ook de andere dingen.In ieder geval sterkte met alles!Ik kan me best indenken dat dit erg moeilijk voor je is.
Hoi fleecevest,ik hoop dat jij je niet verontwaardigd voelt door mijn
posting.Want zo was het niet bedoeld.Ik wist ook helemaal niet dat het zo diep zat en jij in feite een eetstoornis hebt.Ik hoop dat
de intensievere therapie je zal helpen en dat ze je stap voor stap
met een goede eetpatroon zullen helpen en natuurlijk ook de andere dingen.In ieder geval sterkte met alles!Ik kan me best indenken dat dit erg moeilijk voor je is.
dinsdag 13 april 2010 om 20:29
Jee nee joh waarom zou ik verontwaardigd zijn, ik had er toch zelf bij kunnen zeggen dat ik een eetstoornis heb? Vind het alleen maar lief dat je zo bezorgd bent om iemand die je niet eens kent!
En Lolie: sterkte! Eetstoornissen kunnen echt levensverpestend (en -bedreigend..) zijn. Ik kan van mezelf zeggen dat ik nu eindelijk zo ver ben dat het niet meer m'n hele leven beheerst; ik accepteer m'n (over)gewicht nu (uhm - vaak) zoals het is, maar het moet niet hoger worden, en daarom krijg ik m'n eetpatroon maar niet op orde. Gewoon uit angst om nog meer aan te komen.
En Lolie: sterkte! Eetstoornissen kunnen echt levensverpestend (en -bedreigend..) zijn. Ik kan van mezelf zeggen dat ik nu eindelijk zo ver ben dat het niet meer m'n hele leven beheerst; ik accepteer m'n (over)gewicht nu (uhm - vaak) zoals het is, maar het moet niet hoger worden, en daarom krijg ik m'n eetpatroon maar niet op orde. Gewoon uit angst om nog meer aan te komen.

dinsdag 13 april 2010 om 21:04
Hoi fleecevest,je verhaal raakte me gewoon,vandaar dus.Maar
uiteraard is een forum natuurlijk ook ervoor bedoeld om mensen
advies te geven en te steunen.In ieder geval veel succes en
sterkte met je therapie!
Nou,ik heb in ieder geval vanmiddag normaal gegeten en
geen zak chips ha ha!!!Maar lekker zijn ze alsnog.
uiteraard is een forum natuurlijk ook ervoor bedoeld om mensen
advies te geven en te steunen.In ieder geval veel succes en
sterkte met je therapie!
Nou,ik heb in ieder geval vanmiddag normaal gegeten en
geen zak chips ha ha!!!Maar lekker zijn ze alsnog.
zondag 18 april 2010 om 18:03
In de trein op weg naar school en stage (om half 7) drink ik een blikje cola en eet ik een pakje crackertjes ( van die lekkere met olijf en oregano en zout erin verwerkt. hmm). Word nooit misselijk en voel me zeker tot een uur of 10 prima. Dan eet ik vaak nog zo'n pakje crackertjes of een gevulde koek en een bouillonetje. Op school bestaat lunch uit broodjes kaas, op mijn stage meestal broodjes ei.
Erg he.
x
Erg he.
x