Maggie Braadstomen/kipfile.

13-03-2010 12:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet dat er al een topic over bestaat.

En daar heb ik de vraag al een keer gesteld, Maar geen duidelijk antwoord op gekregen.

Ik wil vanavond namelijk eens het maggi braadstomen uitproberen.

Alleen lust mijn man absoluut geen vlees met bot er nog aan.

Dus nu was mijn vraag zou ik ipv kippenbouten ook gewoon kipfilet kunnen gebruiken? En hoe lang zou die dan in de oven moeten? Zonder dat die droog word.. Maar lekker sappig blijft..

O ja waar ik ook benieuwd naar ben, Is welke smaak kruiden is jullie favoriet?
anoniem_100519 wijzigde dit bericht op 13-03-2010 12:28
Reden: spelling
% gewijzigd
Wat is kipfile? Een hele rij kippen achter elkaar?
Dan haal je toch eerst het botje eruit.

Je hebt dan geen gekluif meer, maar wel het sappige vlees.
uggla

En dat er serieus al een topic over is.....jeeeeH

Maar even ONtopic: vast wel dat je kipfilet kunt gebruiken.

En doordat het in die zak zit wordt het denk ik niet snel droog.

Hou gewoon dezelfde tijd aan en kijk of je het de keer erop korter of langer moet doen.

Kwestie van uitproberen toch..
Uggla

Ik zou de bereidingstijd korter doen en afhankelijk van hoeveel kip, minder kruiden.

En knoflook: IEUWW. Die andere 2 zijn wel lekker!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
-De mijne is ook zo (houdt niet van kluiven) , dus ik stop er gewoon kipfilet in, in een lange rij, even schudden en zo de oven in. Ik vind de provinicalekruiden (geloof dat ie zo heet) het lekkerst, succes ermee, het is zooo makkelijk, en het blijft sappig.
Ik heb ook al eens kipfilet gebruikt en ipv een uur, deed ik het 40 minuten in de oven. Was het vlees gaar en niet droog.
Ik gebruik ook kipfilet, hou ook niet van kluiven.

Gewoon een uur aangehouden voor +/- een kilo en was lekker gaar en absoluut niet droog.

Tot nu toe alleen de knoflook uitgeprobeerd, vonden wij lekker.
quote:Uggla schreef op 13 maart 2010 @ 12:25:

Wat is kipfile? Een hele rij kippen achter elkaar?Dankjewel, koffie over toetsenbord heen
quote:Jala5 schreef op 13 maart 2010 @ 12:31:

-De mijne is ook zo (houdt niet van kluiven) , dus ik stop er gewoon kipfilet in, in een lange rij, even schudden en zo de oven in. Ik vind de provinicalekruiden (geloof dat ie zo heet) het lekkerst, succes ermee, het is zooo makkelijk, en het blijft sappig.

Als we dan toch over spelling hebben

Het is Provençaalse kruiden, uit de Provence.

En ik neem aan niet uit de provincies hier!

(flauw...)
Staat volgens mij zelfs op de doos dat je kipfilet kan gebruiken...
Ik doe er altijd kipfilet in! Paprika smaak is favoriet.. Gewoon de tijd aanhouden zoals is aangegeven
quote:Vinyl schreef op 13 maart 2010 @ 13:15:

[...]

Als we dan toch over spelling hebben

Het is Provençaalse kruiden, uit de Provence.

En ik neem aan niet uit de provincies hier!

(flauw...)ooo en ik ben zelf ook zo van de spelling, hahahahaha
Ik heb het vorige week met kipfilé gemaakt.

Deze had ik wel in blokjes gesneden om het hapklaar te maken voor mijn dochter, die op dat moment haar arm in het gips had.

De bereidingstijd was 30 min, ipv een uur.Bij hele kipfilé zou ik 40 á 45 minuten doen.
bedankt voor jullie reacties.

Helaas hadden ze hier bij de albert heijn maar 1 smaak, De Provençaalse kruiden. Dus die heb ik nu meegenomen.

Doe er lekker champions bij.

En aardappel wedges..

Jammie was het maar etenstijd..
Er staat ook op de verpakking dat je ipv kippenbouten kipfilet kunt gebruiken.....
o jah, ik zag het net... dom dom dom.

Sorry dames.
Ook dit zal misschien wel in het andere topic staan maar bij onder andere Blokker verkopen ze losse braadzakken. Die doen het prima en het voordeel is dat je je eigen kruidenmix kunt maken (je weet dan precies wat erin zit en kunt variëren met je kruiden/ smaken)
De (keur)slager raadde het me af, maar op de verpakking staat dat het kan.... Heb het dus zelf maar niet geprobeerd, ben ook geen "kluiver" maar moet zeggen dat als ik het vlees eraf snij en manlief de rest geef het erg goed te doen is!!
Deze antwoorden stonden ook allemaal in het andere topic hoor...
...
Ik heb het dus wel geprobeerd, omdat ik ook geen boutenfan ben. Het kan prima, de kip wordt helemaal niet droog. Ik heb er ook champignons bijgedaan. Was erg lekker.
kan prima, maar dat staat ook in het andere topic. Nog lekkerder is het om er een rits cherrytomaatjes bij te doen.
Ik heb 1 keer kipfilet in de zak gedaan, maar het was toch echt een stuk droger dan met kippenbouten!
Lijkt me eigenlijk ook gewoon heel erg logisch dat je ook kipfilet kan gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven