Magimix keukemachine

21-03-2010 09:23 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er hier een Magimix keukenmachine. Hoe bevalt ie en waar gebruik je 'm zoal voor....

Vertel vertel...
ik wil em ik wil em ik wil em!!!

Maar 600 euro, oef. Ik vind hem echt super, en ik mag graag koken maar ik ben bang dat ik die 600 euro echt niet kan verantwoorden
Hier staat ie ook hoog op mijn verlanglijstje,maar net als dangeensuus: wel heel erg duur....( heb man al geprobeerd om te kopen door te zeggen dat hij dan wel een PS3 mag kopen! )
quote:dangeensuus schreef op 21 maart 2010 @ 10:04:

Maar 600 euro, oef. Ik vind hem echt super, en ik mag graag koken maar ik ben bang dat ik die 600 euro echt niet kan verantwoorden

Ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook!!

Ter compensatie heb ik een magimix nespresso apparaat
Ik heb hem al 8 jaar! en ik ben er elke week nog blij mee.

Ik weet niet welke je wilt hebben maar ik heb een witte 3100.

wat doe ik er zoal mee:

alles! verse snijbonen snijden, kaas raspen (bv voor quiche) pureren, boemboes maken voor indonesisch eten, uien, knolook etc mee hakken voor de chilli. eiwitten stijfkloppen, deeg maken voor bv pizza. hij wordt iedere wek wel gebruikt, de messen zijn nog steeds heel scherp.

Bij die van mij zat ookeen kleinere inzetkom voor als je kleien hoeveelheden wilt maken, die gebruik ik ook veel.

Ik gebruik hem vooral als ik een wat grotere hoeveelheden moet maken. bv voor de hachee een kilo uien moet snijden, dat soort werk.Ik vind dat ie z'n geld waard is, want volgens mij gaat deze echt nog wel een paar jaar mee.

Mocht je hem kopen: niet te vaak in de afwasmachine doen maar gewoon schonspoelen. In de keukens waar ik gewerkt heb, ging de kom vaak stuk in de afwasmachine omdat er van alles tegen aan lag te rollen en te beuken. maar goed je kan er ook zo weer iets bij bestellen.
Ik vind 'm ook prachtig, maar erg duur. Dus heb ik een veel goedkopere keukenmachine gekocht, ook mooi, die hetzelfde kan en meer. Het is deze

Voor veel minder geld heb ik dus een keukenmachine die kan hakken,snijden, schaven, raspen, mengen, kneden, blenderen én een sapcentrifuge.
Ghehehe ik heb ook een magimix nespresso apparaat staan, maar niet ter compensatie...het heeft het IK WIL HET gevoel alleen maar versterkt!

Sassefras, ik wil de magimix/kitchenaid mixer- multi-snij-hak-prak-kneed-centrifugeer-stofzuig-alleskunner-die ook nog mooi is. De Philips valt dus compleet in het niet.....
Bedankt voor jullie reacties. Hij kost geen ¤ 600,- hoor. Ligt aan het type maar een 3200 is op internet te koop vanaf ¤ :229.

De 5200 Xl kost ¤ 399,- Maar persoonlijk vind ik die te groot. Wil graag nog wat ruimte op aanrecht overhouden... En zoals nu lijkt krijg ik 'm voor mijn verjaardag van mijn vriendje
Dus het zo best tegenover een Ps3 kunnen..
Kleine tip, koop 'm in Engeland. Ik heb van de week de nieuwste blender van Kitchenaid in Engeland gekocht voor de prijs van het oude model hier. Kwam wel 15 pond verzendkosten bij maar ik bespaarde toch nog ruim 40 euro. Heb hier bij de Handyman (of is dit reclame) een reisstekker gekocht van Engeland naar Nederland en hij draait als een tierelier. Ik heb hem vorige week zaterdag besteld en woensdags werd hij al afgeleverd. Hier is de website:

http://www.hartsofstur.co ... _3200_Food_Processor.html

Zelf ga ik over niet al te lange tijd voor deze van Kitchenaid:

Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik kende alleen het andere model van kitchenaid. Deze lijkt best wel op de magimix volgens mij.
ik heb al jaren een keukenmachine van Braun, hij is nog prima. ik mix ermee,schaven,snijden op verschillende diktes,deeg kneden,beslag kloppen.citrusvruchten uitpersen.

alleen het slagroomkloppertje is stuk en niet meer te krijgen.

maar das ut ergste niet.

ik vind 600 euro wel erg veel geld voor zo,n ding.krijg je dr een mannelijke kok bij ofzo???????
@ Work, hij lijkt idd op die van Magimix. Bedoel jij deze van Kitchenaid? Die is vooral handig voor het mengen van deeg, beslag e.d. Hij staat bij mij in deze kleur op het aanrecht. Ik ben helemaal verliefd op Kitchenaid.

Ik heb nu ook nog een Braun foodprocessor, die is zo'n 18 jaar oud en doet het nog steeds. Dus eigenlijk heb ik nog geen nieuwe nodig, maar ja, hij is zo mooi hè. Die rode van Kitchenaid
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Die bedoeld ik idd. Wel luxe hoor 2 keukenmachines.... Dat gaat niet op mijn aanrecht passen.... Bovendien bak ik niet zo vaak, dus niet veel deeg en beslag hier..
quote:desteny schreef op 21 maart 2010 @ 19:43:

ik heb al jaren een keukenmachine van Braun, hij is nog prima. ik mix ermee,schaven,snijden op verschillende diktes,deeg kneden,beslag kloppen.citrusvruchten uitpersen.

maar das ut ergste niet.

ik vind 600 euro wel erg veel geld voor zo,n ding.krijg je dr een mannelijke kok bij ofzo???????Ik ben benieuwd waar die 600,- vandaan komt. Ik kan die prijs nergens ontdekken...
quote:desteny schreef op 21 maart 2010 @ 19:43:

maar das ut ergste niet.

ik vind 600 euro wel erg veel geld voor zo,n ding.krijg je dr een mannelijke kok bij ofzo???????Ik ben benieuwd waar die 600,- vandaan komt. Ik kan die prijs nergens ontdekken...
quote:Work schreef op 22 maart 2010 @ 13:37:

[...]Ik ben benieuwd waar die 600,- vandaan komt. Ik kan die prijs nergens ontdekken...in berichtje nr 2 vlak onder jou openingspost wordt dit bedrag genoemd.later nog een bedrag van 299.vind ik ook erg veel geld.
Kleinste model kost 229,-. Die ik wil hebben (met XL invoer) kost 249,-.

Ik zit er al heel lang tegen aan te hikken, maar wil hem toch graag hebben. Zo ding gaat ook heel lang mee. Zoals het er nu naar uitziet krijg ik 'm. Eigenlijk vind ik dat wel veel te gek voor een cadeau.

Die Philip heb ik ook naar gekeken, maar die lijkt toch minder robuust
quote:Work schreef op 22 maart 2010 @ 18:17:

Kleinste model kost 229,-. Die ik wil hebben (met XL invoer) kost 249,-.Ik zit er al heel lang tegen aan te hikken, maar wil hem toch graag hebben. Zo ding gaat ook heel lang mee. Zoals het er nu naar uitziet krijg ik 'm. Eigenlijk vind ik dat wel veel te gek voor een cadeau.

Die Philip heb ik ook naar gekeken, maar die lijkt toch minder robuustgewoon doen dan,je hebt jaren plezier van zo,n ding.beter dan allerlei goedbedoelde flutkadootjes.
Ja, dat denk ik ook idd
quote:dangeensuus schreef op 21 maart 2010 @ 10:04:

Maar 600 euro, oef. Ik vind hem echt super, en ik mag graag koken maar ik ben bang dat ik die 600 euro echt niet kan verantwoordenKun je het wel verantwoorden als ie de helft kost
Ik heb ´m nu 14 jaar en hij doet het nog steeds. Ik heb wel een grote uitvoering trouwens, de 5100. Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik ´m eigenlijk bijna nooit meer gebruik.

Heb hem destijds tegelijk gekocht met een bamix staafmixer en die gebruik ik wel zo´n 3x per week, echt een wereldkoop.

Dus, als je 'm werkelijk veel gaat gebruiken, is de magimix er wel eentje die echt duurzaam is.
quote:Ayh schreef op 23 maart 2010 @ 20:06:

Ik heb ´m nu 14 jaar en hij doet het nog steeds. Ik heb wel een grote uitvoering trouwens, de 5100. Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik ´m eigenlijk bijna nooit meer gebruik.

Heb hem destijds tegelijk gekocht met een bamix staafmixer en die gebruik ik wel zo´n 3x per week, echt een wereldkoop.

Dus, als je 'm werkelijk veel gaat gebruiken, is de magimix er wel eentje die echt duurzaam is.

Ja dat duurzaam lijkt idd wel goed te zitten. Waarom gebruik je 'm weinig, vind je het niet handig?

Staafmixer gebruik ik ook veel, voornamelijk voor soep e.d
Hij is besteld
hmpf. Leuk voor je hoor. *is jaloers*

Die 600 is voor de mixer van kitchenaid. ( wel inclusief alle gadgets dan he, in duitsland op ebay voor 589 euro)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven