Makkelijk, snel en enigszins gezond

09-09-2019 18:05 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo'n dag. Vermoeiende werkdag, laat naar huis, kinderen uit de opvang halen. Wat eten jullie dan?

Ik ben geen geweldige kok en in het voren koken is niet mijn ding. Oh ja, man is van het type 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.

Pizza en patat zijn snel en makkelijk. Wat zijn gezondere alternatieven?
Mevrouw84 schreef:
09-09-2019 18:48
Wat een tips! Ga door! Ga door! :-)
Op de site van AH kan je op bereidingsduur zoeken.
Zak gemengd sla met een dressing en een visje of biefje bakken. Eventueel een zak krieltjes bakken voor erbij. Binnen een kwartier klaar.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 18:51
0.36% gewijzigd
GA UIT MIJN HOOFD!
redbulletje schreef:
09-09-2019 18:51
Zak gemengd sla met een dressing en een visje of briefje bakken. Eventueel een zak krieltjes bakken voor erbij. Binnen een kwartier klaar.
Krantje kan ook.
Suðri schreef:
09-09-2019 18:51
Krantje kan ook.
Of een envelopje.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2019 18:10
Wokgroente in de pan mikken, woksausje erbij, laten sudderen terwijl de rijst kookt et voila een gezonde maaltijd.

Noedels (kant-en-klaar) erbij gooien is nog makkelijker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dolfje schreef:
09-09-2019 18:24
Toch zorgen voor gerechten in de diepvries
Hier altijd rijst en nasi goreng in de diepvries. In het eerste geval even opbakken met groente en vlees en in het tweede geval eitje erbij en klaar.
Pastasaus maak ik ook altijd voor meerdere keren en pasta koken kost nog geen 10 minuten dus ook zo klaar.
Chili con carne hebben we er ook regelmatig in.
En ik heb een slowcooker.
En dit ook inderdaad. Eens in de zoveel tijd maak ik wat (grote) gerechten die ik vervolgens in porties invries. Echt ideaal. Als ik een lange drukke dag heb gehad, is het echt fijn dat je het alleen op hoeft te warmen.
Alle reacties Link kopieren
Pasta koken (snelkokend ah).
Diepvries spinazie a la crème (sochtend ff in de koelkast gooien). Spinazie opwarmen en bij de pasta doen. Door elkaar klutsen en wholaaaa "groene pasta". Daarbij snij ik altijd een bolletje mozzerela voor erboven op. En beetje peper.

Super simpel. Dochter smult ervan. Zo klaar.

Of grote bak met pastasaus preppen en in de vriezer gooien. Dan hoef je alleen dat te verwarmen en pasta te koken.
anoniem_380774 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 19:00
0.23% gewijzigd
Suðri schreef:
09-09-2019 18:51
GA UIT MIJN HOOFD!

:couple:
Alle reacties Link kopieren
Blauwkleedje31 schreef:
09-09-2019 18:58
Pasta koken (snelkokend ah).
Diepvries spinazie a la crème (sochtend ff in de koelkast gooien). Spinazie opwarmen en bij de pasta doen. Door elkaar klutsen en wholaaaa "groene pasta". Daarbij snij ik altijd een bolletje mozzerela voor erboven op. En beetje peper.

Super simpel. Dochter smult ervan. Zo klaar.

Of grote bak met pastasaus preppen en in de vriezer gooien. Dan hoef je alleen dat te verwarmen en pasta te koken.
Deze zijn ook lekker:

https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... jauwburger
Star² schreef:
09-09-2019 18:58
:couple:
Eng mens.
Suðri schreef:
09-09-2019 19:00
Eng mens.

Pas nou op anders komt er weer een zeiken staffen over een-tweetjes.
Star² schreef:
09-09-2019 19:01
Pas nou op anders komt er weer een zeiken staffen over een-tweetjes.
Oja. Lekker wijf dan.
Ik eet vandaag: Spaghetti met spinazie, gehaktballetjes en tomaat #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/1186072

10 minuten, één pan!
Niet direct een recept, maar zorg voor jezelf dat je een boekje of document hebt waar je een paar snelle succesnummers in hebt staan! Het verzinnen kost ook al energie en dat gaat makkelijker als je direct ergens uit kan kiezen.
Spinaziepasta (recept op AH.nl), ook zo klaar.
Uitsmijter: volkoren boterhammen besmeren, beleggen met plakken ham of kaas (naar smaak), plakken augurk, flinke plakken tomaat. Omelet bakken en eroverheen vlijen. Heerlijk! Qua groente zou je nog wat extra tomatensalade kunnen toevoegen (ernaast).
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook een favoriet hier:https://www.jamieoliver.com/recipes/egg ... llo-pinto/ officieel een ontbijtgerecht maar wij eten het s’avonds. Maak ik ook altijd een dubbele portie van van de rijst en de bonen en in de diepvries en dan op de dag zelf tomaatjes snijden en eieren bakken.
Alle reacties Link kopieren
Soep uit blik, Turks brood uit de oven en intussen maak je een salade van komkommer, appel en zelfgemaakte dressing van yoghurt, mayonaise, mosterd en kruiden.
Staat binnen een minuut of twintig op tafel (inclusief voorverwarmen van de oven). Kinderen zijn er dol op (zelfs de moeilijke eter 😉)
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
09-09-2019 18:51
Krantje kan ook.
Vlam in de pan, huis in de fik. Nooit meer koken, klaar. Kan ook met pasta.
Alchemist77 schreef:
09-09-2019 19:31
Soep uit blik, Turks brood uit de oven en intussen maak je een salade van komkommer, appel en zelfgemaakte dressing van yoghurt, mayonaise, mosterd en kruiden.
Staat binnen een minuut of twintig op tafel (inclusief voorverwarmen van de oven). Kinderen zijn er dol op (zelfs de moeilijke eter 😉)

Ik vind sowieso een aangeklede broodmaaltijd een prima vervanger voor warm eten als je haast hebt./moe bent. Vaak gezonder dan friet, pizza (kant en klaar) enz.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
09-09-2019 19:34
Ik vind sowieso een aangeklede broodmaaltijd een prima vervanger voor warm eten als je haast hebt./moe bent. Vaak gezonder dan friet, pizza (kant en klaar) enz.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Courgette in smalle reepjes snijden, ondertussen pasta koken. Blikje tonijn uit laten lekken. Courgette bakken met een teentje knoflook. Als de pasta is afgegoten bij de courgette, tonijn er bij en een klein potje pesto. Je kan dit uitbreiden met kappertjes/pijnboompitten/gehalveerde cherrytomaatjes.
Wij hebben een slowcooker. Gister hebben we een uurtje in de keuken gestaan, verschillende groentes gesneden en die in verschillende diepvrieszakken gegooid met verschillende combinaties van bonen, gesneden tomaten, tomatensaus, kokosmelk, kruiden etc. Nu hebben we 5 zakken die we alleen maar hoeven te ontdooien, 's ochtends in de slowcooker, en 's avonds als we thuiskomen hoeven we alleen nog rijst of pasta te koken. Ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven