Makkelijk, snel en enigszins gezond

09-09-2019 18:05 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo'n dag. Vermoeiende werkdag, laat naar huis, kinderen uit de opvang halen. Wat eten jullie dan?

Ik ben geen geweldige kok en in het voren koken is niet mijn ding. Oh ja, man is van het type 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.

Pizza en patat zijn snel en makkelijk. Wat zijn gezondere alternatieven?
Mevrouw84 schreef:
09-09-2019 18:48
Wat een tips! Ga door! Ga door! :-)
Op de site van AH kan je op bereidingsduur zoeken.
Zak gemengd sla met een dressing en een visje of biefje bakken. Eventueel een zak krieltjes bakken voor erbij. Binnen een kwartier klaar.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 18:51
0.36% gewijzigd
GA UIT MIJN HOOFD!
redbulletje schreef:
09-09-2019 18:51
Zak gemengd sla met een dressing en een visje of briefje bakken. Eventueel een zak krieltjes bakken voor erbij. Binnen een kwartier klaar.
Krantje kan ook.
Suðri schreef:
09-09-2019 18:51
Krantje kan ook.
Of een envelopje.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2019 18:10
Wokgroente in de pan mikken, woksausje erbij, laten sudderen terwijl de rijst kookt et voila een gezonde maaltijd.

Noedels (kant-en-klaar) erbij gooien is nog makkelijker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dolfje schreef:
09-09-2019 18:24
Toch zorgen voor gerechten in de diepvries
Hier altijd rijst en nasi goreng in de diepvries. In het eerste geval even opbakken met groente en vlees en in het tweede geval eitje erbij en klaar.
Pastasaus maak ik ook altijd voor meerdere keren en pasta koken kost nog geen 10 minuten dus ook zo klaar.
Chili con carne hebben we er ook regelmatig in.
En ik heb een slowcooker.
En dit ook inderdaad. Eens in de zoveel tijd maak ik wat (grote) gerechten die ik vervolgens in porties invries. Echt ideaal. Als ik een lange drukke dag heb gehad, is het echt fijn dat je het alleen op hoeft te warmen.