Makkelijk, snel en enigszins gezond

09-09-2019 18:05 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo'n dag. Vermoeiende werkdag, laat naar huis, kinderen uit de opvang halen. Wat eten jullie dan?

Ik ben geen geweldige kok en in het voren koken is niet mijn ding. Oh ja, man is van het type 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.

Pizza en patat zijn snel en makkelijk. Wat zijn gezondere alternatieven?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog 4 of 5 dagen werkte, stond ik op dinsdag en donderdag vaak 's avonds om 21:30 uur nog in de keuken om te koken voor de volgende dag, dus als je echt wil, is het mogelijk. Maar op de dag zelf koken kan ook heel snel.

Bij AH hebben ze pasta met ricotta en spinazie er in en kant en klare verse pestosaus. Ik snijd en wok groente (kun je ook al gesneden kopen), kook de pasta in minder dan 10 minuutjes en binnen een kwartier heb je je eten op tafel staan.

Verder: geschilde aardappelen en voorgesneden groente (bloemkool, sperziebonen, broccoli) kopen, dat even koken en een stukje vlees, vis of vega bakken gaat ook supersnel.
Gewoon rijst, pasta, taco's, wraps etc. heb je ook zo klaar.

Ik heb een stoomkoker, die vind ik ook heel handig. Ik gooi er vaak broccoliroosjes in, stukjes aardappel in het tweede mandje en zalmfilet met kruiden in het derde. Water erin, aanzetten en 25 minuten later is het klaar en stopt hij vanzelf. Ondertussen kun je andere dingen doen die je wilt doen als je thuiskomt na een werkdag.
Alle reacties Link kopieren
Spaghetti met italiaanse kruidensaus (Honig heeft een lekkere): Spaghetti koken en ondertussen gehakt rullen en groenten snijden (of groenten uit zo'n zakje nemen, scheelt je snijden). Dat beetje bakken en dan het Honig pakje + water erdoor en eventueel een kant-en-klare salade erbij en/of een stokbrood met kruidenboter.