Makkelijk, snel en enigszins gezond

09-09-2019 18:05 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zo'n dag. Vermoeiende werkdag, laat naar huis, kinderen uit de opvang halen. Wat eten jullie dan?

Ik ben geen geweldige kok en in het voren koken is niet mijn ding. Oh ja, man is van het type 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.

Pizza en patat zijn snel en makkelijk. Wat zijn gezondere alternatieven?
Ik kook gewoon. Ik vind het niet leuk en heb er geen zin in, maar het is in 20 minuten klaar. En we eten altijd later dan de meesten, wennen de kinderen vanzelf aan en daarvoor krijgen ze wat groente of fruit als ze erge honger hebben.
Ik kijk trouwens ook nog wel eens op de AH app, kun je selecteren op snelle hoofdgerechten
Alle reacties Link kopieren
Rijst/pasta/noedels met wokvlees en zakje wokgroente en salade? Binnen 15 minuten op tafel.
Wokgroente in de pan mikken, woksausje erbij, laten sudderen terwijl de rijst kookt et voila een gezonde maaltijd.
Ik haal veel inspiratie uit het kookboek Lekker en Simpel.
Cateautje schreef:
09-09-2019 18:10
Wokgroente in de pan mikken, woksausje erbij, laten sudderen terwijl de rijst kookt et voila een gezonde maaltijd.

Iets soortgelijks kan je met pasta doen. Waterkoker aan voor de pasta, ondertussen saus maken, zo gepiept.
Alle reacties Link kopieren
Grote pan nasi of pasta werkt hier altijd goed voor meerdere dagen.

Of even op de website van hello fresh spieken. Daar staat ook altijd het aantal minuten bij.
Dat zijn typisch de dagen dat ik dus wél vooraf plan en zorg dat er een schaal lasagne klaar staat om de oven in te schuiven.

voor de last minute 'alles valt in de soep dagen' val ik vaak terug op

- Falafel, couscous (of pita broodjes), rauwkost en wat knoflooksaus.
- pasta met spinazie, spekjes en roomkaas met rauwkost
- gnocci met in rauwe ham gewikkelde kip, tomatensaus en rauwkost
- ikea balletjes met krieltjes (beiden uit de oven) en rauwkost