Eten
alle pijlers
Makkelijk, snel en enigszins gezond
maandag 9 september 2019 om 18:05
Het is weer zo'n dag. Vermoeiende werkdag, laat naar huis, kinderen uit de opvang halen. Wat eten jullie dan?
Ik ben geen geweldige kok en in het voren koken is niet mijn ding. Oh ja, man is van het type 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.
Pizza en patat zijn snel en makkelijk. Wat zijn gezondere alternatieven?
Ik ben geen geweldige kok en in het voren koken is niet mijn ding. Oh ja, man is van het type 'wat de boer niet kent, eet hij niet'.
Pizza en patat zijn snel en makkelijk. Wat zijn gezondere alternatieven?
maandag 9 september 2019 om 18:18
Dat zijn typisch de dagen dat ik dus wél vooraf plan en zorg dat er een schaal lasagne klaar staat om de oven in te schuiven.
voor de last minute 'alles valt in de soep dagen' val ik vaak terug op
- Falafel, couscous (of pita broodjes), rauwkost en wat knoflooksaus.
- pasta met spinazie, spekjes en roomkaas met rauwkost
- gnocci met in rauwe ham gewikkelde kip, tomatensaus en rauwkost
- ikea balletjes met krieltjes (beiden uit de oven) en rauwkost
Ik bespaar vooral ook door qua groenten terug te vallen op rauwkost. Omdat het snel is, maar vooral ook omdat de kinderen het eten. En ik vind niets zo frustrerend om na zo'n dag iets te maken wat vervolgens niet wordt opgegeten.
Vooruit dan nog ééntje zonder rauwkost
- kip en groenten uit de oven (kipfilet met een beete pesto bestrijken, en met
aubergine/courgette/paprika/ui/tomaat etc op de bakplaat en dan 25 minuten in d oven. Serveren met pasta
voor de last minute 'alles valt in de soep dagen' val ik vaak terug op
- Falafel, couscous (of pita broodjes), rauwkost en wat knoflooksaus.
- pasta met spinazie, spekjes en roomkaas met rauwkost
- gnocci met in rauwe ham gewikkelde kip, tomatensaus en rauwkost
- ikea balletjes met krieltjes (beiden uit de oven) en rauwkost
Ik bespaar vooral ook door qua groenten terug te vallen op rauwkost. Omdat het snel is, maar vooral ook omdat de kinderen het eten. En ik vind niets zo frustrerend om na zo'n dag iets te maken wat vervolgens niet wordt opgegeten.
Vooruit dan nog ééntje zonder rauwkost
- kip en groenten uit de oven (kipfilet met een beete pesto bestrijken, en met
aubergine/courgette/paprika/ui/tomaat etc op de bakplaat en dan 25 minuten in d oven. Serveren met pasta
maandag 9 september 2019 om 18:22
Ik maak vaak risotto met erwtjes en parmezaanse kaas. Snel en gezond. Risotto moet de volledige kooktijd pruttelen maar is verder geen moeilijk gerecht.
Wortelen aanbakken in een beetje boter in een pan met dikke bodem, uitje fruiten erbij, kipdijen erbij en alles stevig bruin bakken. Honing en tijm erbij en een beetje bouillon (scheutje). Deksel erop en laten stoven. Twintig minuten en klaar. Ik serveer het vaak met een salade met bonen of bulgur.
Gevulde pastasalade of gewoon gevulde salade.
Wortelen aanbakken in een beetje boter in een pan met dikke bodem, uitje fruiten erbij, kipdijen erbij en alles stevig bruin bakken. Honing en tijm erbij en een beetje bouillon (scheutje). Deksel erop en laten stoven. Twintig minuten en klaar. Ik serveer het vaak met een salade met bonen of bulgur.
Gevulde pastasalade of gewoon gevulde salade.
maandag 9 september 2019 om 18:24
Toch zorgen voor gerechten in de diepvries
Hier altijd rijst en nasi goreng in de diepvries. In het eerste geval even opbakken met groente en vlees en in het tweede geval eitje erbij en klaar.
Pastasaus maak ik ook altijd voor meerdere keren en pasta koken kost nog geen 10 minuten dus ook zo klaar.
Chili con carne hebben we er ook regelmatig in.
En ik heb een slowcooker.
Hier altijd rijst en nasi goreng in de diepvries. In het eerste geval even opbakken met groente en vlees en in het tweede geval eitje erbij en klaar.
Pastasaus maak ik ook altijd voor meerdere keren en pasta koken kost nog geen 10 minuten dus ook zo klaar.
Chili con carne hebben we er ook regelmatig in.
En ik heb een slowcooker.
dolfje wijzigde dit bericht op 09-09-2019 18:25
10.98% gewijzigd
maandag 9 september 2019 om 18:24
Pasta pesto. Pasta, kookroom, pesto, strooikaas en pijnboompitjes. O en naar keuze courgette/champignons/kipfilet etc.
Vegaballetjes of falafel bakken. Munt/peper/zout door wat Griekse yoghurt. Balletjes met de dip op een pitabroodje, plakjes komkommer erbij en klaar.
Soep uit blik met een naanbroodje. Boerenomelet.
Vegaballetjes of falafel bakken. Munt/peper/zout door wat Griekse yoghurt. Balletjes met de dip op een pitabroodje, plakjes komkommer erbij en klaar.
Soep uit blik met een naanbroodje. Boerenomelet.
maandag 9 september 2019 om 18:47