Makreelfilet

14-11-2010 13:31 15 berichten
Ik ben de voorraadkast wat aan het opruimen en kwam een blikje makreelfilet tegen (nog houdbaar tot 2013).

Voordat ik het aan de katten opvoer: heeft iemand een lekker receptje voor een zondagmiddagborrelhapje?

Wat heb ik nog meer in huis om evt te combineren?

- melbatoast

- wraps

- ijsbergsla

- mascarpone

- pesto

- kaas

- salsa
Ik zou het aanmaken met een heel fijngesneden uitje en stukjes augurk. Beetje tomatenketchup erdoor en desnoods een beetje majo (is het op water- of oliebasis?). Dan is het lekker op een toastje.

Zie die combi met mascarpone/pesto/kaas niet echt voor me...
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook augurken?

Met makreelfilet, honing-mosterdsaus en augurken kun je een lekkere salade maken voor op toast.
honing-mosterdsaus is ook te vervangen voor mayonaise en wat mosterd.
Aanmaken met wat mayo, een gesnipperd uitje en augurk, maar als je dat hebt is het ook niet erg. Wat ijsbergsla op een wrap en dan die meuk er op, oprollen en even laten opstijven in de koelkast. En dan in stukjes snijden. Of gewoon zo als en opgerolde pannenkoek opeten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
helaas geen augurken in huis (super is pas om 16.00 uur open, maar heb echt geen zin om de deur uit te gaan).

Het is btw op waterbasis.
Met mayo, peper en zout op een geroosterde boterham. Lekker!
Makreelfilet, lekker aanmaken met zout peper een uitje beetje ketchup en een beetje mayonaise en serveren met de toast.

De wraps zou ik 1 warme versie maken met een beetje kaas en zeezout dan nog een wrap erbovenop en zodra de kaas gesmolten is in puntjes snijden en salsa als dip erbij gebruiken

de koude versie, maak de mascarpone aan met zout peper en knoflook smeer de wraps hiermee in leg er fijngesneden ijsbergsla op rol op en snijd in stukjes.

De derde versie wrap in stukjes snijden frituren en op keukenpapier laten uitlekken dan met zout bestrooien . lekker dippen in de pesto en de salsa.

Niet alleen alles opeten hoor
hmm lekker allemaal.

Ik denk dat ik voor het eenvoudigste ga. (uitje, ketchup, mayo, toast)
quote:Starshine schreef op 14 november 2010 @ 13:43:

hmm lekker allemaal.

Ik denk dat ik voor het eenvoudigste ga. (uitje, ketchup, mayo, toast)

En de andere helft kan je in kleine deeltjes een slarolletje van maken. Slablad, makreelsalade erin en oprollen.

Zilveruitjes, een fijn gesnipperd sjalotje of ui, kappertjes, is ook nog lekker door de salade. Augurk had je niet las. ik.

Vergeet niet lekker wat peper. En ipv ketchup zou ik een schepje salsasaus doen.

Als je nog gerookte zalmfilet hebt in de vriezer zou ik er een zalmbonbon van maken, lekker met dille en die makreelsalade erin.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou het blik gewoon leegeten, boven de gootsteen.
quote:Groll schreef op 14 november 2010 @ 15:43:

Ik zou het blik gewoon leegeten, boven de gootsteen.Hahahahaha, ik ook geloof ik. Makreel, JUMMIE!
Dan neem je de augurk daarna.
Makreelsalade is ook lekker in halve sweetbite's of 1/8 van een paprika.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

ik heb dus inderdaad de makreel aangemaakt met ui, mayo, ketchup, wat peper, zout, paprikapoeder en knoflook op toast gedaan.

Lekker hoor. Ik had echt geen idee wat ik met makreel moest.

Maar ik haal nog eens een blikje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven