mcflurry maken

07-05-2011 10:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik wil nu zelf soort van mcflurry maken.

Ik heb slagroomijs, koekjes die ik ga verkruimelen. En een flesje karamelsaus en stroopwafels.

Nu vraag ik me af, hoe je dat zo lekker kunt maken. Ijs smelten , alles erdoor heen, roeren en weer invriezen. Of gaat dat niet en is de smaak dan niet lekker meer?

Iemand tips of meer ideeen?
Volgens mij kun je het beste eerst alleen het ijs roeren/mixen om er 'softijs' van te maken. En daarna de rest er doorheen roeren.
De saus opwarmen en dan over het met ijs doen, koekjes erbij en roeren maar. Volgens mij werkt dat ook zo bij de Mac..
Heel iets opwarmen dan he..
@mieomij is het dan daarna niet snel gesmolten?

@blond, dankje voor je tip. Ga ik proberen.
Hoop dat het lukt!

Een McFlurry met saus smelt al sowieso sneller dan een flurry zonder saus, dus neem aan dat die iets warmer is. En zodoende roert het natuurlijk ook makkelijk met gewoon ijs..

Lekker hoor!
Wordt dat niet veel te compact?
Maar mcflurry is toch juist geen gewoon ijs, maar softijs?
ja, maar hoe maak je thuis softijs hè.
Dus wilde ik zeggen dat het me geen goed idee lijkt thuis een mcflurry te gaan maken.
het hoeft toch ook niet exact een mcflurry te zijn maar het gaat om het idee.

Een lekker soort ijs wat je lekker vind en lekkere sausjes, koekjes o.i.d. om er door heen te doen ;)
quote:zwitsal_nijntje schreef op 07 mei 2011 @ 10:04:

Oke, ik wil nu zelf soort van mcflurry maken.

Ik heb slagroomijs, koekjes die ik ga verkruimelen. En een flesje karamelsaus en stroopwafels.

Nu vraag ik me af, hoe je dat zo lekker kunt maken. Ijs smelten , alles erdoor heen, roeren en weer invriezen. Of gaat dat niet en is de smaak dan niet lekker meer?

Iemand tips of meer ideeen?Klinkt lekker Krijg er trek van in ijsjes
quote:zwitsal_nijntje schreef op 07 mei 2011 @ 11:30:

het hoeft toch ook niet exact een mcflurry te zijn maar het gaat om het idee.

Een lekker soort ijs wat je lekker vind en lekkere sausjes, koekjes o.i.d. om er door heen te doen ;)

klinkt goed hoor, lekker gaan experimenteren.

Een bak slagroomijs is goedkoper dan een kleinere bak stroopwafelijs en zo kun je zlef je eigen smaak maken.
MIsschien het slagroomijs zacht laten worden, verkruimelde stroopwafel erdoor doen en dan weer iets laten opvriezen. En daarna warme saus erover?
Ik zou het ijs zeker niet laten smelten! En dan al helemaaaal niet weer invriezen. Dan krijg je van die vervelende waterkristallen er in..

Wanneer het ijs te scheppen is, zou ik het simpelweg mixen. En tijdens het mixen de koekkruimels etc er door doen..
Nooit ijs laten smelten en weer opvriezen!

Ik zou naar de plaatselijke ijssalon gaan, een bak softijs kopen en daar je koekjes en saus doorheen roeren.
en nu heb ik zin in een mc flurry!
Ik krijg nu ook zin in ijs!

Als ik jou was zou ik gewoon een bak stroopwafelijs kopen. Erg lekker.
Kan je niet gewoon het ijs iets laten smelten, de koekjes/saus erdoor heen doen en dan verdelen en dan gelijk opeten?

Dan hoef het niet mee de vriezer in.
Ik zou gewoon langs de Mac rijden.
quote:layla1969 schreef op 08 mei 2011 @ 18:32:

Ik zou gewoon langs de Mac rijden.Nee, wandelen, het is prachtig weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven