Meal preppen?

20-11-2019 22:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Koken is niet mijn Hobby.
Ik eet daarom vaak ook brood avonds. Terwijl ik warm eten veel lekkerder vind.
Als ik kook is het altijd het zelfde, aardappelen, groente en soms vlees. Vind het gewoon te veel gedoe om het klaarmaken.
Nu wil ik in het weekend vooruit koken.
Maar wat is lekker uit de diepvries?
Hebben jullie recepten voor mij?
Misschien handig om te weten, ik woon alleen.
Lasagne kan je prima zelf maken en invriezen.

En risotto. Lekker simpel.
Als je een recept voor risotto wil, laat maar weten.

Houd je van stoofschotels? Die kan je ook invriezen.

En als je dan toch 's avonds brood eet, neem er dan soep bij. Alle soepen kan je invriezen.

Je kookt voor 4 personen en vriest 3 porties in.
Alle reacties Link kopieren
Nasi. Hoe je het maakt staat op de achterkant van het pakje.
Alle reacties Link kopieren
Vertaal eerst even jouw topictitel en geef dan Google een slinger...
pffff lui tiep :bye:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Maaltijdbox:
Lasagna van de ah is erg lekker en goed in te vriezen.

Curry madras is ook handig. Curry in porties invriezen en al je t wil eten even wat rijst er bij maken.

Pakket van pompoensoep en erwtensoep is ook lekker. Al heb ik inmiddels geen pakket meer nodig.
Maaltijdsoepen zijn sowieso fijn. Zeker als je een keer wel brood wil. Lekker grofgesneden oerbrood er bij :yum:

Zakken van hak vind ik handig.
Zak voor buritovulling. Helft opwarmen, 2 tortillia's vullen, kaas er over en 10min in de oven. Gemengde sla er bij en klaar.

Pasta vooruit maken. Evt alleen saus en pasta koken op de dag zelf.

Maaltijdsalades zijn makkelijker dan AGV. Recepten en ideeen zat online en in de supermarkt.
Been there, done that, got the T-shirt.
pokkewijf schreef:
20-11-2019 22:52
Vertaal eerst even jouw topictitel en geef dan Google een slinger...
Als je googelt op 'recepten om in te vriezen'
krijg je onder andere deze.
Chicks love food hebben leuke recepten, vind ik.
https://chickslovefood.com/7x-recepten- ... e-vriezen/

Ik heb ze even afgedrukt hieronder. (Copyright-disclaimer. Onderstaande is gestolen van Chicks love food)

1. Zoete aardappel moussaka
Ovenschotels zijn perfect om in te vriezen. Deze overheerlijke zoete aardappel moussaka met courgette is een variant op de Griekse moussaka.

2. Rode linzensoep met wortel
Lekker oranje, en ook lekker van smaak ;-). Maak in een keer een grote pan en bewaar verschillende porties in de vriezer, dan heb je altijd wat in huis. Ontdooi hem, doe er wat Griekse yoghurt bij en smullen maar.

3. Curry met garnalen
Curry is altijd goed, toch? Deze simpele healthy variant met garnalen en zoete aardappel is invries proof en zorgt dat je altijd een fijne maaltijd klaar hebt staan.

4. Zomerstamppot met tuinbonen
Stamppotjes zijn perfect om in te vriezen, ga bijvoorbeeld voor deze zomerse variant met garnalen. Vries ‘m bij voorkeur in zonder de cashewnoten, dan blijven die het lekkerst.

5. Zoete aardappellasagne
Deze lasagne staat nog maar een paar weken op de site maar is nu al een van de grootste hits ever, zó lekker! Mocht je je in kunnen houden en niet alles in een keer opeten dan kun je hem dus ook goed invriezen.

6. Quiche Lorraine
Deze klassieke quiche is heerlijk om zelf te maken, en ideaal om in te vriezen. Handig om standaard in je vriezer te hebben staan voor als je een keer geen zin hebt om te koken.

7. Lenterisotto
Wie houdt er nou niet van risotto?! Zo heerlijk smeuïg en romig, echt; we kunnen er geen genoeg van krijgen! Van deze risotto met bleekselderij, prei en geitenkaas loopt het water je in de mond.
anoniem_391135 wijzigde dit bericht op 20-11-2019 22:59
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom eet je aardappelen en groente? Uit 'luiigheid' of omdat je dat het lekkerst vindt?

Ik vind aardappelgerechten uit de vriezer niet lekker. Stamppotten worden vaak zo papperig.
Pasta's en rijstgerechten blijven meestal wel lekker. Of Chili con Carne, of ragout (met rijst)
En maaltijdsoepen. Maak een flinke pan erwtensoep bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
20-11-2019 22:52
Vertaal eerst even jouw topictitel en geef dan Google een slinger...
pffff lui tiep :bye:
Ik snap haar wel. Ik vind het ook niet makkelijk als ik voor alleen mezelf moet koken. Dan ben ik blij met mn gevulde vriezer. (Kook 50% van de tijd voor mij en mn dochtertje, kook dan voor 3 1/2)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Maaltijdsoepen zijn ideaal om in te vriezen. Grote pan vol maken en in porties invriezen. Recepten kun je zelf toch wel vinden?
Voor nu: pompoensoep, erwtensoep, gevulde tomatensoep of prei-aardappelsoep (met de blender glad maken en op de avond zelf nog even wat gebakken paddestoelen en knoflook toevoegen). Snel een simpele salade erbij en vers brood: klaar!
nounou
Alle reacties Link kopieren
Miniquiches zijn ook fijn om in te vriezen. Ik heb 3 12cm springvormen. Met 2 plakjes bladerdeeg bekleden. Kan je vanalles instoppen. Prei of broccoli en dan geraspte kaas en melk/eimengsel er over of quiche loraine.

Ontdooien, opwarmen en gemengde salade er bij of kop soep als t koud is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
20-11-2019 22:57
Waarom eet je aardappelen en groente? Uit 'luiigheid' of omdat je dat het lekkerst vindt?
Omdat dat makkelijk is.
wolkewitje schreef:
20-11-2019 22:52
Nasi. Hoe je het maakt staat op de achterkant van het pakje.
Het pakje?
hoe moeilijk is het om een zak groente te wokken, kip erbij en noedels, binnen de 10 minuten klaar
Alle reacties Link kopieren
Regenwolk schreef:
20-11-2019 23:02
Omdat dat makkelijk is.
Groente uit een potje en aardappelen uit t koelvak?

Of vers en vers?
Been there, done that, got the T-shirt.
Als je niet zo erg van koken houdt, is er kans dat je het wèl leuk vindt om soep te maken.

Fantastische soeprecepten vind je hier.
http://www.degroenemeisjes.nl/soep-appr ... more-34387

Wortel-pindasoep
Harira
Broccolisoep
Good old linzensoep
Erwtensoep
Ramen
Tortillasoep
S-Meds schreef:
20-11-2019 23:03
hoe moeilijk is het om een zak groente te wokken, kip erbij en noedels, binnen de 10 minuten klaar
Inderdaad , en superlekker !
Alle reacties Link kopieren
I.p.v. invriezen kun je ook groente en vlees wecken.

Ik weck altijd een stuk of vier potten soep, als ik een pan soep heb gekookt.

1 keer koken, vijf keer eten. Lekker gemakkelijk.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
20-11-2019 23:06
Groente uit een potje en aardappelen uit t koelvak?

Of vers en vers?
Groeten uit pot en aardappelen uit het koelvak. Ben echt erg
Alle reacties Link kopieren
https://www.bedrock.nl/meal-prepping-tips/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Is er bij jou in de buurt niet ergens een initiatief om samen te eten tegen een kleine vergoeding?

Verder zou je je op kunnen geven voor een kookcursus. Leer je gelijk nieuwe mensen kennen.

Of vraag eens bij het lokale welzijnswerk zoals Mee of er geen vrijwilliger is die samen met jou een paar keer wil koken, zodat je wat meer ervaring op kunt doen.
Regenwolk schreef:
20-11-2019 23:12
Groeten uit pot en aardappelen uit het koelvak. Ben echt erg
Je hoeft je niet te verontschuldigen als je niet van koken houdt.

Heb je geld, 4-10 euro over voor een maaltijd?
Waarom kijk je dan niet naar een 'buurvrouw kookt'-initiatief in je woonplaats.
Of thuisafgehaald.nl waarbij je een maaltijd koopt van een buuf die wel van koken houdt.
https://www.thuisafgehaald.nl/maaltijde ... %2C3.88916
Aardappelen, vlees en groenten is toch veel meer werk dan een pasta of roerbakschotel? Zorg dat je in het weekend vast wat rijst en aardappelen kookt, dat kun je dan doordeweeks eenvoudig opbakken met groenten en stukjes vlees. Noodles kosten sowieso maar een paar minuten en kun je ook met alles combineren.

Youtube staat trouwens vol met weekly meal prep video’s. Daar heb je de term vandaan, dus waarom kijk je daar niet even?
Ik woon alleen, dus als ik kook, kook ik altijd meteen voor meerdere dagen. Dus als ik lasagne maak, eet ik dat later in de week nog eens.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
20-11-2019 23:03
hoe moeilijk is het om een zak groente te wokken, kip erbij en noedels, binnen de 10 minuten klaar
Wel met een sausje toch?
.
El4ra schreef:
20-11-2019 23:39
Wel met een sausje toch?
ketjap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven