melk opschuimer - aanraders (of juist niet!)

09-09-2009 08:56 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een simpele vraag.

Wat is jullie ervaring met melkopschuimers? Ik zie dat ze in veel verschillende prijscategorieën verkrijgbaar zijn. Ik wil hem voor mijn verjaardag vragen (moet van schoonmoeder altijd met een lijstje komen) en vraag daarom een niet al te dure, maar ik wil dan natuurlijk wel iets wat het doet (en blijft doen!)

Vandaar hoor ik graag jullie ervaringen.
Ik heb er ook 1. In het begin fanatiek gebruikt. Nu staat ie droevig in het hoekje van de kast. Ik ben gewoon te lui die hele handel weer schoon te maken na het maken van 3 cm schuim.

Een bakkie leut creëren duurt dan wel heel erg lang.....
Nou, zo op een zondagochtend heb ik het er wel voor over geloof ik

Maar wat voor melkopschuimer heb je? En hoe doet hij het verder? Is het zo'n onding om schoon te maken?
Ik gebruik dit ding. (tenminste hij lijkt er op)

Is iets van 12 euro bij de Hema.

Melk erin, in de magnetron en een keer of 8 heen en weer halen. En voila, de melk is opgeschuimd. Echt heel handig en snel.
Wij hebben er hier eentje van nespresso. Die is electrisch, hoef je niets te doen behalve een knopje indrukken. Het is een kannetje, dat dan weer niet in de vaatwasser kan, dus dat is weer minder, maar gebruik het wel als er visite is bv.
Computer says nooooo
Volgens mij maakt het niet uit welke je neemt, zolang je het truukje onder de knie hebt kun je in allemaal lekkere melkschuim maken.

Mijn ouders hebben die van DE die moet je in de magnetron doen, zo een van plastic. Kost tussen de 5 a 10 euro. Ikzelf heb er eentje die op het gasfornuis moet.

Overigens, er zijn nu ook electrische, volgens mij van tomado. Wel duur, maar ze werken echt supergoed. En als je dan geen zin hebt om het zelf op te kloppen is dit wel de oplossing!
wij hebben er ook 1 van de hema...MAAR het is het koffiemaakding kwam ik pas achter toen ik er 1 voor schoonmama wilde halen.

Mijn vriend heeft perongeluk de verkeerde gepakt...haha

maar hij doet t wel veel beter dan de officiele melkopschuimer van de hema....ff kloppen in de magnetron en mega veel en stevig schuim!
-
anoniem_23018 wijzigde dit bericht op 28-09-2010 23:43
Reden: -
% gewijzigd
wij hebben die van nespresso. ideaal alleen op een knopje drukken
Ik heb een glazen van Bodum, beetje net zo'n ding als Lapin laat zien...Heb hem ook cadeau gekregen dus weet niet wat 'ie kost, maar dat valt wel te googlen denk. Hij kan in de magnetron, wat ik dus altijd doe, of op het fornuis. In de magnetron gaat veel sneller.

Tip die ik ook van een ander kreeg: melk in de opschuimer, dán al een keer of tien dat deksel krachtig op en neer pompen en dán pas in de magnetron. Mega schuimlaag gegarandeerd. Hij kan daarna gewoon in de vaatwasser dus het is bijna geen werk.
Ik heb ook die van nespresso en ik vind em super! Dikke schuimlaag in zeer korte tijd. Gebruik het apparaat bijna elke dag,heerlijk! Beetje uitspoelen ff droog maken en klaar.

Je kunt er ook koude melk in doen voor frappe ofzo......hij kost alleen wel zo'n 69euro. Ik heb er geen spijt van!

Succes ermee
Hiero ook 1 elektrische van Lattemento. Prima schuimlaag, daar niet van. Ik blijf het een gedoe vinden om dat piefje schoon te maken en het binnenwerk. Je kan hem niet ff lekker onderdompelen en goed schoonmaken.

ManItaly gebruikt hem wel maar dat is ook een echte cappucino drinker. Ik ben van de Espresso.
Ik heb eigenlijk gewoon zo'n ding van een euro. Melk in een glas of cappuccinokop, in de magnetron (minuutje). Dan met dat schuimdingetje 15 seconden opschuimen, senseo erbij, en ik ben gelukkig.

Meestal ziet het er dan zo uit:

Renza, ik heb ook de opschuimer van Nespresso maar nu heb ik toch even een vraag.. hoe doe je dat dan met koude melk?

Het wordt toch automatisch warm als je hem in t stopcontact doet en op het knopje drukt?
Ik heb er ooit een die op die van de Hema lijkt kado gekregen bij twee pakjes 'opschuimmelk'. Dat product verdween binnen een paar weken alweer uit de schappen, maar de opschuimer doet het alweer jaren. Ik gebruik hem veel. Je hoeft maar ongeveer 20-30 keer te pompen en hem dan even in de magnetron te zetten. Kan gewoon in de vaatwasser.

Ik doe trouwens voor het pompen altijd een schepje suiker bovenop het zeefje. Vind ik lekkerder en ik heb het idee dat het schuim dan steviger wordt.
Maudym, ik heb precies zo'n zelfde als jij (maar dan rood, hihi). Prima ding! Het kost bijna niks en het doet wat het moet doen.
quote:gelfling schreef op 09 september 2009 @ 09:36:

Renza, ik heb ook de opschuimer van Nespresso maar nu heb ik toch even een vraag.. hoe doe je dat dan met koude melk?

Het wordt toch automatisch warm als je hem in t stopcontact doet en op het knopje drukt?

Heb ook de nespresso. Koude melk krijg je door de knop langer in te drukken (lampje wordt dan ook blauw ipv rood)

Verder is hij ook handig voor chocomel, opwarmen met het plastic 'mixertje' (weet niet hoe dat heet?), hoewel niet iedereen hier dat heet genoeg vindt.
Een kennis van mij gebruikt één van de gardes van de mixer als melkopschuimer. Gewoon tussen de handen rollen en je krijgt ook melkschuim. Het werkt ook nog!

Ik heb zelf zo'n plastic beker met schuimklopper van de DE. Werkt ook prima.
O ja hij is wel duur. Maar wij kregen hem bij de nespresso machine. (zou hem trouwens zelf ook gekocht hebben, is voor mij z'n geld meer dan waard)
Wat een antwoorden al zo te lezen doen ze het allemaal zo'n beetje. Ik heb wel een slechte review over die van Tomado gelezen op internet. Vroeger hadden wij ook zo'n pompding, maar dat maakte zo'n zooi, uit eindelijk weg gegooid.

Zo'n dure wil ik liever niet vragen, ik denk iets van rond de 20 euro (of minder) ik koop het namelijk niet zelf en wil hen niet om iets duurs vragen. (Vorig jaar had ik geen verlanglijstje gemaakt en kreeg ik niks van mijn schoonmoeder hahaha!)
Hoi Runner,

Ik had dezelfde als Lapin en was erg tevreden over.
Hee Runner,

Wij hebben ook een aerocino. Is inderdaad duur en vind het onhandig dat je het tussen elk gebruik moet schoonmaken. Als je bijv. meerde capuccino's wilt maken. Als je dat niet doet dan koekt het aan en dat is rottig om schoon te maken. Uiteindelijk krijg ik superschuim door het handmatig te doen met een kannetje zoals hier al is afgebeeld (dat je als het ware moet pompen). Een tip voor superschuim: koude magere melk opschuimen en dan in de magnetron. Ik krijg altijd complimenten en het is echt lekkerder schuim in vergelijking met de aerocino. Je kunt ook meer tegelijkertijd maken.
Goeie tip zeg over die koude melk!

Nooit geweten dat mijn Aerocino dat ook kon

Ga het vanavond meteen uitproberen.
Ik heb deze:

kan op het vuur en daarna gewoon in de vaatwasser. Werkt perfect.

Dit is de LINK
quote:maudym schreef op 09 september 2009 @ 09:34:

Ik heb eigenlijk gewoon zo'n ding van een euro. Melk in een glas of cappuccinokop, in de magnetron (minuutje). Dan met dat schuimdingetje 15 seconden opschuimen, senseo erbij, en ik ben gelukkig.

[afbeelding]

Die heb ik ook. En doet het prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven