melk opschuimer - aanraders (of juist niet!)
woensdag 9 september 2009 om 08:56
Hoi,
Even een simpele vraag.
Wat is jullie ervaring met melkopschuimers? Ik zie dat ze in veel verschillende prijscategorieën verkrijgbaar zijn. Ik wil hem voor mijn verjaardag vragen (moet van schoonmoeder altijd met een lijstje komen) en vraag daarom een niet al te dure, maar ik wil dan natuurlijk wel iets wat het doet (en blijft doen!)
Vandaar hoor ik graag jullie ervaringen.
Even een simpele vraag.
Wat is jullie ervaring met melkopschuimers? Ik zie dat ze in veel verschillende prijscategorieën verkrijgbaar zijn. Ik wil hem voor mijn verjaardag vragen (moet van schoonmoeder altijd met een lijstje komen) en vraag daarom een niet al te dure, maar ik wil dan natuurlijk wel iets wat het doet (en blijft doen!)
Vandaar hoor ik graag jullie ervaringen.

woensdag 9 september 2009 om 13:03
quote:gelfling schreef op 09 september 2009 @ 09:36:
Renza, ik heb ook de opschuimer van Nespresso maar nu heb ik toch even een vraag.. hoe doe je dat dan met koude melk?
Het wordt toch automatisch warm als je hem in t stopcontact doet en op het knopje drukt?Je moet de knop dan geloof ik een paar seconde indrukken,dus langer dan gewoon. Dan wordt de knop ook blauw ipv rood. Best leuk!
Renza, ik heb ook de opschuimer van Nespresso maar nu heb ik toch even een vraag.. hoe doe je dat dan met koude melk?
Het wordt toch automatisch warm als je hem in t stopcontact doet en op het knopje drukt?Je moet de knop dan geloof ik een paar seconde indrukken,dus langer dan gewoon. Dan wordt de knop ook blauw ipv rood. Best leuk!

woensdag 9 september 2009 om 13:05
quote:bibaatje schreef op 09 september 2009 @ 09:51:
[...]
Heb ook de nespresso. Koude melk krijg je door de knop langer in te drukken (lampje wordt dan ook blauw ipv rood)
Verder is hij ook handig voor chocomel, opwarmen met het plastic 'mixertje' (weet niet hoe dat heet?), hoewel niet iedereen hier dat heet genoeg vindt.haha de vraag was al beantwoord! Maarre kan dus ook choco in?
[...]
Heb ook de nespresso. Koude melk krijg je door de knop langer in te drukken (lampje wordt dan ook blauw ipv rood)
Verder is hij ook handig voor chocomel, opwarmen met het plastic 'mixertje' (weet niet hoe dat heet?), hoewel niet iedereen hier dat heet genoeg vindt.haha de vraag was al beantwoord! Maarre kan dus ook choco in?
woensdag 9 september 2009 om 23:21
quote:GeorgieBrown schreef op 09 september 2009 @ 12:33:
Ik heb deze: [afbeelding]
kan op het vuur en daarna gewoon in de vaatwasser. Werkt perfect.
Dit is de LINK
Ik heb deze ook, maar werd gek van het aankoeken!
Hij kan niet in de magnetron, want -> ijzer.
Hij Moet dus op het gas en dan koekt het altijd aan op de randen.
Ook het stampding is heel gevoelig voor het aankoeken/plakken van melk.
Door dit topic ga ik dat 1 euro ding maar eens kopen. Misschien dat dat beter werkt.
Dit is de LINK
Ik heb deze ook, maar werd gek van het aankoeken!
Hij kan niet in de magnetron, want -> ijzer.
Hij Moet dus op het gas en dan koekt het altijd aan op de randen.
Ook het stampding is heel gevoelig voor het aankoeken/plakken van melk.
Door dit topic ga ik dat 1 euro ding maar eens kopen. Misschien dat dat beter werkt.
Poelepoelepoelepoes!

donderdag 10 september 2009 om 00:37
dinsdag 15 september 2009 om 08:51
Wij zijn zo ouderwets om een pannetje op het vuur te zetten met een schuimkloppertje erin.
En dat dagelijks toch wel een keer of drie, vier....
Heb al verschillende melkopkloppers geprobeert die hier ook stonden, maar dit werkt te goed. Ook als er visite is. Ik vergeet simpelweg altijd gewone koffiemelk te kopen én vind een bak koffie met dik schuim zoooo lekker, mmmmm....
Tegen de tijd dat we gaan investeren in een echte goede koffiemasjien, dan ga ik ook kijken naar het Nespresso opschuimertje.
En dat dagelijks toch wel een keer of drie, vier....
Heb al verschillende melkopkloppers geprobeert die hier ook stonden, maar dit werkt te goed. Ook als er visite is. Ik vergeet simpelweg altijd gewone koffiemelk te kopen én vind een bak koffie met dik schuim zoooo lekker, mmmmm....
Tegen de tijd dat we gaan investeren in een echte goede koffiemasjien, dan ga ik ook kijken naar het Nespresso opschuimertje.

dinsdag 15 september 2009 om 16:25
Ik heb ook die van een euro.
gekocht bij de xenos maar ook verkrijgbaar bij de Ikea.
Ik doe het al volgt. Ik doe 3 cm melk in een kopje. Mix het met de de schuimer zodat het al een beetje opgeklopt is en zet het dan 40 sec in de de magnetron.
Ondertussen de senseo aan en beiden zijn tegelijkertijd klaar.
Is lekkere stevige schuim dus ik doe eerst suike rin mijn koffie want zit echt een dikke laag op de koffie.
Bijna geen werk.
Ik gebruik trouwens expres houdbare volle melk, schuimt beter is mijn ervaring.
Ik doe het al volgt. Ik doe 3 cm melk in een kopje. Mix het met de de schuimer zodat het al een beetje opgeklopt is en zet het dan 40 sec in de de magnetron.
Is lekkere stevige schuim dus ik doe eerst suike rin mijn koffie want zit echt een dikke laag op de koffie.
Bijna geen werk.
maandag 16 november 2009 om 11:33
quote:GeorgieBrown schreef op 09 september 2009 @ 12:33:
Dit is de LINK
check, deze heb ik ook. WErkt super, zeker voor meerdere cappucino's. Volle melk gebruiken (of de houdbare halfvolle), langzaam op gasfornuis warm laten worden. Even kloppen en dan.... nog minuutje laten staan, dan wordt het schuim vaster en steviger dan dat je het direct gebruikt.
Voor één kopje gebruik ik een handkloppertje in de mok zelf.
oja, en na gebruik direct even onder kraan afspoelen dan voorkom je schoonmaakproblemen...
Dit is de LINK
check, deze heb ik ook. WErkt super, zeker voor meerdere cappucino's. Volle melk gebruiken (of de houdbare halfvolle), langzaam op gasfornuis warm laten worden. Even kloppen en dan.... nog minuutje laten staan, dan wordt het schuim vaster en steviger dan dat je het direct gebruikt.
Voor één kopje gebruik ik een handkloppertje in de mok zelf.
oja, en na gebruik direct even onder kraan afspoelen dan voorkom je schoonmaakproblemen...

maandag 16 november 2009 om 13:26
quote:benmamma schreef op 15 september 2009 @ 16:25:
Bijna geen werk.
Hier ook die van een euro, van de Ikea. Werkt prima!
Ik warm de melk eigenlijk altijd eerst op in de magnetron voordat ik ga opschuimen. Maakt die volgorde wat uit? Ik heb altijd het idee dat de melk makkelijker gaat schuimen als het warm is..
Bijna geen werk.
Hier ook die van een euro, van de Ikea. Werkt prima!
Ik warm de melk eigenlijk altijd eerst op in de magnetron voordat ik ga opschuimen. Maakt die volgorde wat uit? Ik heb altijd het idee dat de melk makkelijker gaat schuimen als het warm is..
zondag 22 november 2009 om 16:06
dinsdag 2 februari 2010 om 11:02
dinsdag 2 februari 2010 om 11:06
er schijnt iets te zijn met UMTS(??????? kan ook andere afkorting zijn hoor haha) melk, dat werkt beter dan andere melksoorten.
Brandt bij iedereen hier die Lattemento ook aan? Ik zie op de anti aanbaklaag zo'n bruine aanslag zitten (op het anti aanbaklaagje) terwijl ik m braaf iedere keer direct na gebruik schoonmaak..
Brandt bij iedereen hier die Lattemento ook aan? Ik zie op de anti aanbaklaag zo'n bruine aanslag zitten (op het anti aanbaklaagje) terwijl ik m braaf iedere keer direct na gebruik schoonmaak..
dinsdag 2 februari 2010 om 12:39
dinsdag 2 februari 2010 om 12:49
Olie, die had ik nog niet getest! Ik maak m overigens zelden schoon met Dreft, maar wel met heel heet water. EN dan ff nog een keer na laten draaien, clean
Thnx voor de tip, vanmiddag met olie insmeren, uiteraard pas NA mn bakkie
Dat laagje water wat in een pannetje altijd wel werkte, gaat hier niet op
UMTS/ UHT... je bent er in ieder geval
Dat schijnt het schuimgeheim te zijn stond in de gebruiksaanwijzing van mn Lattemento
Thnx voor de tip, vanmiddag met olie insmeren, uiteraard pas NA mn bakkie
Dat laagje water wat in een pannetje altijd wel werkte, gaat hier niet op
UMTS/ UHT... je bent er in ieder geval
Dat schijnt het schuimgeheim te zijn stond in de gebruiksaanwijzing van mn Lattemento