Mijn buffet.... is het genoeg?
maandag 6 juli 2009 om 19:47
Zondag vier ik mijn verjaardag en mijn slagen en geef ik voor vrienden en familie een klein feestje. Ik heb ervoor gekozen om ze rond etenstijd uit te nodigen en dan een soort buffetje te maken.
Wie kan me helpen of onderstaande genoeg is....
Er komen ongeveer 25 volwassenen.
Ik heb gekocht: 2 kilo aardappelsalade
Verder ga ik maken:
- een pastasalade van 300 gram pasta, 500 gram tomaat, 250 gram gerookte zalm, 2 bolletjes mozarella, zwarte olijven en rucola
- een gewone groene salade met sla, tomaat, komkommer, fetablokjes en dressing
- gehaktballetjes van een kilo gehakt
- een hartige taart
- wraps met kipfilet en wraps met tonijn. (elke wrap in vieren?) Ik kan 16 wraps totaal maken, maar dat is denk ik veel als ik die in vieren doe. Maar hoeveel dan wel?
- kleine spiesjes (sateprikkertjes) met mozarella, tomaat en basilicum
- ik heb 10 stokbroden, filet american, pate en kruidenkaasjes.
Is dit genoeg voor 25 man? Ik vind het zó moeilijk inschatten!
Wie helpt!
[edit] ik heb ook nog olijven en eventueel coctailworstjes
Wie kan me helpen of onderstaande genoeg is....
Er komen ongeveer 25 volwassenen.
Ik heb gekocht: 2 kilo aardappelsalade
Verder ga ik maken:
- een pastasalade van 300 gram pasta, 500 gram tomaat, 250 gram gerookte zalm, 2 bolletjes mozarella, zwarte olijven en rucola
- een gewone groene salade met sla, tomaat, komkommer, fetablokjes en dressing
- gehaktballetjes van een kilo gehakt
- een hartige taart
- wraps met kipfilet en wraps met tonijn. (elke wrap in vieren?) Ik kan 16 wraps totaal maken, maar dat is denk ik veel als ik die in vieren doe. Maar hoeveel dan wel?
- kleine spiesjes (sateprikkertjes) met mozarella, tomaat en basilicum
- ik heb 10 stokbroden, filet american, pate en kruidenkaasjes.
Wie helpt!
[edit] ik heb ook nog olijven en eventueel coctailworstjes
maandag 6 juli 2009 om 20:55
maandag 6 juli 2009 om 20:56
quote:eleonora schreef op 06 juli 2009 @ 20:41:
Fruitsalade er bij, of franse/Hollandse kazen met druiven, vijgenjam en notenbrood? Staat zo lekker luxe vind ik.
Makkelijk, want kant en klaar en als het over is geef je ome Hans een stuk brie, je moeder de Roquefort en je zus de fruitsalade mee naar huis. Zo doe ik het altijd (maar ik kan niet schatten hoor).Hmmm... ik zal het kazen-festijn ook nog overdenken. Klinkt wel lekker! Maar ben zo bang dat ik echt veel te veel heb! (+ budgettechnisch... haha)
Fruitsalade er bij, of franse/Hollandse kazen met druiven, vijgenjam en notenbrood? Staat zo lekker luxe vind ik.
Makkelijk, want kant en klaar en als het over is geef je ome Hans een stuk brie, je moeder de Roquefort en je zus de fruitsalade mee naar huis. Zo doe ik het altijd (maar ik kan niet schatten hoor).Hmmm... ik zal het kazen-festijn ook nog overdenken. Klinkt wel lekker! Maar ben zo bang dat ik echt veel te veel heb! (+ budgettechnisch... haha)
maandag 6 juli 2009 om 20:56
quote:Zwieber schreef op 06 juli 2009 @ 20:55:
Heb je wel rekening gehouden met allergieen Vinyl? Bij mij valt er al heel veel af vanwege de kaas en room enzo. Dus ik reserveer een paar gehaktballen extra!
Die 25 mensen waren exclusief het halve vivaforum, toch?
Laten er nu iets van 30.000 VF leden zijn. OEF!
Enne.. ik ken niemand met allergieen, wel mensen die geen kaas lusten, maar die neem ik niet serieus
Heb je wel rekening gehouden met allergieen Vinyl? Bij mij valt er al heel veel af vanwege de kaas en room enzo. Dus ik reserveer een paar gehaktballen extra!
Die 25 mensen waren exclusief het halve vivaforum, toch?
Laten er nu iets van 30.000 VF leden zijn. OEF!
Enne.. ik ken niemand met allergieen, wel mensen die geen kaas lusten, maar die neem ik niet serieus

maandag 6 juli 2009 om 21:08
Soep zou ik zelf niet doen.. geeft veel troep met opscheppen. Je hebt soepkommen en lepels nodig (25 stuks!) en die plastick dingen daar brand je altijd je handen aan. Maar goed, ik ben dan ook niet zo'n grote liefhebber van soep dus dat scheelt al snel.
Lekkere dingetjes voor op stokbrood slaan altijd wel aan. Je hoeft niet alles in één keer open te maken en wat over is kun je bewaren of meegeven.
Wij hebben een chafing dish (google maar eens) en daarin maak ik altijd een bak gehaktballetjes in jus en een bak mini-satétjes. Leuk om te maken en lekker en makkelijk om te eten.
Daarbij gebruik ik ook vaak mijn gebaksbordjes, die zijn wel klein maar dan kun je vaker lekkere dingetjes opscheppen. En gebaksbordjes heb ik héél veel dus dat is lekker makkelijk. In de vaatwasser passen er ook nog eens een heleboel in één keer en je hebt niet van die hete handen door plastick bordjes.
Veel plezier!
Ow enneh... GEFELICITEERD!!!
Lekkere dingetjes voor op stokbrood slaan altijd wel aan. Je hoeft niet alles in één keer open te maken en wat over is kun je bewaren of meegeven.
Wij hebben een chafing dish (google maar eens) en daarin maak ik altijd een bak gehaktballetjes in jus en een bak mini-satétjes. Leuk om te maken en lekker en makkelijk om te eten.
Daarbij gebruik ik ook vaak mijn gebaksbordjes, die zijn wel klein maar dan kun je vaker lekkere dingetjes opscheppen. En gebaksbordjes heb ik héél veel dus dat is lekker makkelijk. In de vaatwasser passen er ook nog eens een heleboel in één keer en je hebt niet van die hete handen door plastick bordjes.
Veel plezier!
Ow enneh... GEFELICITEERD!!!
maandag 6 juli 2009 om 21:28
Vinyl je hebt de boel voor elkaar denk ik. Als je wat soep maakt (of gewoon een extra quiche, die kun je achter de hand houden) Die wraps willen ook wel extra mondjes in. Dus niet groot laten in hap klare stukjes maken. Je doet de balletjes al extra en dan kan het feest beginnen.
Meer heb je niet nodig qua eten. Het zijn 25 mensen ze komen in eerste plaatst voor jou en niet voor je eten. En je hebt veel! Dus dat komt wel goed. En zijn er echt mensen die kunnen bunkeren dan is de snackbar een goede uitkomst.
Meer heb je niet nodig qua eten. Het zijn 25 mensen ze komen in eerste plaatst voor jou en niet voor je eten. En je hebt veel! Dus dat komt wel goed. En zijn er echt mensen die kunnen bunkeren dan is de snackbar een goede uitkomst.
maandag 6 juli 2009 om 21:38
maandag 6 juli 2009 om 21:55
maandag 6 juli 2009 om 22:42
quote:Vinyl schreef op 06 juli 2009 @ 19:47:
Wie helpt!
Wát MV ook zegt: NIET geloven
Die komt hier rustig met twintig tassen vol amuses aanzetten, als we allemaal maar 1 (één) dingETJE hoeven te maken
Wie helpt!
Wát MV ook zegt: NIET geloven
Die komt hier rustig met twintig tassen vol amuses aanzetten, als we allemaal maar 1 (één) dingETJE hoeven te maken
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.