Mijn buffet.... is het genoeg?
maandag 6 juli 2009 om 19:47
Zondag vier ik mijn verjaardag en mijn slagen en geef ik voor vrienden en familie een klein feestje. Ik heb ervoor gekozen om ze rond etenstijd uit te nodigen en dan een soort buffetje te maken.
Wie kan me helpen of onderstaande genoeg is....
Er komen ongeveer 25 volwassenen.
Ik heb gekocht: 2 kilo aardappelsalade
Verder ga ik maken:
- een pastasalade van 300 gram pasta, 500 gram tomaat, 250 gram gerookte zalm, 2 bolletjes mozarella, zwarte olijven en rucola
- een gewone groene salade met sla, tomaat, komkommer, fetablokjes en dressing
- gehaktballetjes van een kilo gehakt
- een hartige taart
- wraps met kipfilet en wraps met tonijn. (elke wrap in vieren?) Ik kan 16 wraps totaal maken, maar dat is denk ik veel als ik die in vieren doe. Maar hoeveel dan wel?
- kleine spiesjes (sateprikkertjes) met mozarella, tomaat en basilicum
- ik heb 10 stokbroden, filet american, pate en kruidenkaasjes.
Is dit genoeg voor 25 man? Ik vind het zó moeilijk inschatten!
Wie helpt!
[edit] ik heb ook nog olijven en eventueel coctailworstjes
Wie kan me helpen of onderstaande genoeg is....
Er komen ongeveer 25 volwassenen.
Ik heb gekocht: 2 kilo aardappelsalade
Verder ga ik maken:
- een pastasalade van 300 gram pasta, 500 gram tomaat, 250 gram gerookte zalm, 2 bolletjes mozarella, zwarte olijven en rucola
- een gewone groene salade met sla, tomaat, komkommer, fetablokjes en dressing
- gehaktballetjes van een kilo gehakt
- een hartige taart
- wraps met kipfilet en wraps met tonijn. (elke wrap in vieren?) Ik kan 16 wraps totaal maken, maar dat is denk ik veel als ik die in vieren doe. Maar hoeveel dan wel?
- kleine spiesjes (sateprikkertjes) met mozarella, tomaat en basilicum
- ik heb 10 stokbroden, filet american, pate en kruidenkaasjes.
Is dit genoeg voor 25 man? Ik vind het zó moeilijk inschatten!
Wie helpt!
[edit] ik heb ook nog olijven en eventueel coctailworstjes
zondag 12 juli 2009 om 23:26
Ik had aardappelsalade over, en ook van de pasta- en couscoussalade was over.
2 hartige taarten waren schoon op, net als de wraps (16 stuks totaal).
Verder was er stokbrood over, maar dat kun je naar behoeven bakken, dus dat is niet zo erg!
Dus... gelukkig genoeg!
(moet er wel bij zeggen dat er 4 mensen af hebben gezegd ivm ziekte, kapotte auto, dus als die er waren was het denk ik schoon op gegaan!)
2 hartige taarten waren schoon op, net als de wraps (16 stuks totaal).
Verder was er stokbrood over, maar dat kun je naar behoeven bakken, dus dat is niet zo erg!
Dus... gelukkig genoeg!
(moet er wel bij zeggen dat er 4 mensen af hebben gezegd ivm ziekte, kapotte auto, dus als die er waren was het denk ik schoon op gegaan!)
maandag 13 juli 2009 om 16:28
Hoi Vinyl, Nog gefeliciteerd met je verjaardag en slagen!!
Ik wilde ook eens kijken of iemand mij advies kon geven over hoeveelheden bij een buffet, maar ik zie hier al een topic vol adviezen. Ik ben vrijdag jarig, vier 't zaterdag en er komen irca 20 man.
Wat is het Viva forum toch fijn! Ik ga weer even verder lezen.
Groetjes, Aukje
Ik wilde ook eens kijken of iemand mij advies kon geven over hoeveelheden bij een buffet, maar ik zie hier al een topic vol adviezen. Ik ben vrijdag jarig, vier 't zaterdag en er komen irca 20 man.
Wat is het Viva forum toch fijn! Ik ga weer even verder lezen.
Groetjes, Aukje
maandag 13 juli 2009 om 18:37
maandag 13 juli 2009 om 20:33
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 12 juli 2009 @ 22:43:
Ik heb zojuist 30 mensen voor m'n verjaardag in augustus uitgenodigd. Ben nu al zenuwachtig, want dit is de eerste keer dat ik m'n verjaardag vier sinds ik geen kinderfeestjes meer geef... dus ik ga Vinyl's topic maar even doorspitten voor goede tips.
!Hahahaha jij ook al???? Komt toch best wel veel bij kijken. Ik heb wel hele leuke uitnodigen besteld via internet en reeds per post verstuurd. Zien er hartstikke gaaf uit!!!
Ik heb zojuist 30 mensen voor m'n verjaardag in augustus uitgenodigd. Ben nu al zenuwachtig, want dit is de eerste keer dat ik m'n verjaardag vier sinds ik geen kinderfeestjes meer geef... dus ik ga Vinyl's topic maar even doorspitten voor goede tips.
!Hahahaha jij ook al???? Komt toch best wel veel bij kijken. Ik heb wel hele leuke uitnodigen besteld via internet en reeds per post verstuurd. Zien er hartstikke gaaf uit!!!
maandag 13 juli 2009 om 20:35
Haa zo sjiek heb ik het niet aangepakt. Heb een leuke foto gevonden in mijn fotoalbum en daar een uitnodiging van gemaakt.
Grappig genoeg vertelde mijn moeder me vandaag dat die foto (waarop ik als vijfjarige kleuter aan het schommelen ben) is gemaakt op de avond van mijn verjaardag. Nog toepasselijker dan ik dacht dus
Grappig genoeg vertelde mijn moeder me vandaag dat die foto (waarop ik als vijfjarige kleuter aan het schommelen ben) is gemaakt op de avond van mijn verjaardag. Nog toepasselijker dan ik dacht dus
Peas on earth!
donderdag 24 februari 2011 om 14:43
Ik stel mijn vraag even op dit topic, want ik heb dezelfde vraag als Vinyl alleen met een ander buffet.
Er komen 16 volwassenen, en 4 kinderen. Ik maak een Italiaans buffet en heb t volgende.
- tomatensoep van 2 kilo gepelde tomaten (van Jamie Oliver)
- 4 ciabatta's en 4 foccacia's
- gehaktballetjes van E750 gram gehakt
- salade caprese van 4 bollen mozzarella en 12 tomaten
- gegrilde groenten met parmenzaan van 2 courgettes, 4 paprika's, 3 rode uien en 6 aardappels
- antipasto schotel met 3 bakjes knoflookolijven, kruidenboter, roomboter, 2 stukken gorgonzola, 2 pakjes salami, 1 groot pak mortadella, 1 grote droge worst, 3 soorten tapenades
- als toetje maak ik chocoladetruffeltaart met amaretto
Ik zit er over te denken om voor de zekerheid nog pizza's te halen en die in stukjes te snijden of toch ook ravoli met pestosaus erbij te maken.
Wat denken jullie? Is dit genoeg?
Er komen 16 volwassenen, en 4 kinderen. Ik maak een Italiaans buffet en heb t volgende.
- tomatensoep van 2 kilo gepelde tomaten (van Jamie Oliver)
- 4 ciabatta's en 4 foccacia's
- gehaktballetjes van E750 gram gehakt
- salade caprese van 4 bollen mozzarella en 12 tomaten
- gegrilde groenten met parmenzaan van 2 courgettes, 4 paprika's, 3 rode uien en 6 aardappels
- antipasto schotel met 3 bakjes knoflookolijven, kruidenboter, roomboter, 2 stukken gorgonzola, 2 pakjes salami, 1 groot pak mortadella, 1 grote droge worst, 3 soorten tapenades
- als toetje maak ik chocoladetruffeltaart met amaretto
Ik zit er over te denken om voor de zekerheid nog pizza's te halen en die in stukjes te snijden of toch ook ravoli met pestosaus erbij te maken.
Wat denken jullie? Is dit genoeg?
donderdag 24 februari 2011 om 14:54
1983 Het lijkt mij ook wat weinig. Ik zou qua groenten twee keer zoveel doen. En misschien de soep ook twee keer zoveel (en dan wat meer brood). Verder klinkt het allemaal erg lekker.
En zou ik graag het recept van de chocoladetruffeltaart hebben
En zou ik graag het recept van de chocoladetruffeltaart hebben
anoniem_75463 wijzigde dit bericht op 24-02-2011 14:55
Reden: groeten doen/groenten doen... een pot nat
Reden: groeten doen/groenten doen... een pot nat
% gewijzigd