Minder pittig krijgen!
zaterdag 6 februari 2010 om 16:23
Help!
Ik ben hartige taart aan het maken en heb te veel cayennepeper in mijn gehakt mais mix gegooit! Doordat ze de nieuwe potjes van Silvo hebben veranderd, had ik niet door dat ik er al te veel in had gedaan.
Nu wil ik proberen de smaak iets minder pittig te krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik de pittige smaak iets kan opheffen?
Ik ben hartige taart aan het maken en heb te veel cayennepeper in mijn gehakt mais mix gegooit! Doordat ze de nieuwe potjes van Silvo hebben veranderd, had ik niet door dat ik er al te veel in had gedaan.
Nu wil ik proberen de smaak iets minder pittig te krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik de pittige smaak iets kan opheffen?

zaterdag 6 februari 2010 om 16:29
Hai, bij te pittig maken van gerechten heb je een aantal keuzes:
- er "meer" van maken dus in dit geval denk ik een extra blikje mais
- iets toevoegen dat de smaak kan opnemen, bijvoorbeeld in de soep aardappel toevoegen, weet niet of dit een optie is (stukjes gekookte aardappel)
- schepje suiker helpt ook!
- er "meer" van maken dus in dit geval denk ik een extra blikje mais
- iets toevoegen dat de smaak kan opnemen, bijvoorbeeld in de soep aardappel toevoegen, weet niet of dit een optie is (stukjes gekookte aardappel)
- schepje suiker helpt ook!
zaterdag 6 februari 2010 om 16:32
Dan gooi ik er inderdaad suiker bij! Ik heb bij het proeven eerst een half uur door het huis gerend omdat ik in de fik stond.
Extra mais toevoegen zou wel mogelijk zijn, maar voor mijn gevoel zijn de kruiden al in het gehakt en de mais getrokken?
Kookroom heb ik ook niet zo in huis. Lijkt me ook niet echt lekker

Kookroom heb ik ook niet zo in huis. Lijkt me ook niet echt lekker

zaterdag 6 februari 2010 om 16:49
Ik heb er niet hele eetlepers suiker in gedaan. Hoop dat het meevalt. Zal zometeen nog wel even posten hoe het gesmaakt heeft.
Is ook niet heel slim dat ik niet door had dat de oude potjes 15 gram waren en deze 32 gram. Oops. Normaal gesproken gooi ik er 3 kwart van het kleine potje in. Nu was het bijna de helft van de ander. Ik heb altijd nog voor de zekerheid een eitje in huis om te bakken
Is ook niet heel slim dat ik niet door had dat de oude potjes 15 gram waren en deze 32 gram. Oops. Normaal gesproken gooi ik er 3 kwart van het kleine potje in. Nu was het bijna de helft van de ander. Ik heb altijd nog voor de zekerheid een eitje in huis om te bakken
zaterdag 6 februari 2010 om 16:49
quote:Eternal_Sunshine schreef op 06 februari 2010 @ 16:32:
Dan gooi ik er inderdaad suiker bij! Ik heb bij het proeven eerst een half uur door het huis gerend omdat ik in de fik stond.
Extra mais toevoegen zou wel mogelijk zijn, maar voor mijn gevoel zijn de kruiden al in het gehakt en de mais getrokken?
Kookroom heb ik ook niet zo in huis. Lijkt me ook niet echt lekker ;)Ik zou er inderdaad extra ingredienten aan toevoegen, zoals Elninjoo zei, de helft.Tijdens het bakken in de oven trekken alle smaken echt wel goed in je gehakt en mais.

Kookroom heb ik ook niet zo in huis. Lijkt me ook niet echt lekker ;)Ik zou er inderdaad extra ingredienten aan toevoegen, zoals Elninjoo zei, de helft.Tijdens het bakken in de oven trekken alle smaken echt wel goed in je gehakt en mais.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.

zaterdag 6 februari 2010 om 17:23
zaterdag 6 februari 2010 om 19:30
Haha, echt een recept kan je het niet eens noemen 
Pakje hartige taart mix, 300 gram mager rundergehakt en een blikje mais. Gewoon even in een pan bakken en dit kruiden met cayennepeper naar eigen smaak. Ook kan je er nog een beetje kaas in doen. Rest gewoon het pakje opvolgen .
Simpel, maar vind het nog steeds een topper.

Pakje hartige taart mix, 300 gram mager rundergehakt en een blikje mais. Gewoon even in een pan bakken en dit kruiden met cayennepeper naar eigen smaak. Ook kan je er nog een beetje kaas in doen. Rest gewoon het pakje opvolgen .
Simpel, maar vind het nog steeds een topper.

zaterdag 6 februari 2010 om 19:33
ieuwwwww, fristi drinken bij hartige taart?quote:akje hartige taart mix, 300 gram mager rundergehakt en een blikje mais. Gewoon even in een pan bakken en dit kruiden met cayennepeper naar eigen smaak. Ook kan je er nog een beetje kaas in doen.je kan er ook nog gefruit ui en sambal in doen (dat gebruik ik liever dan cayennepeper) en natuurlijk veeeeeeeeeel kaas, per 100 gram gehakt zeker tussen de 50 en 100 gram pittige kaas