Minder pittig krijgen!

06-02-2010 16:23 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!



Ik ben hartige taart aan het maken en heb te veel cayennepeper in mijn gehakt mais mix gegooit! Doordat ze de nieuwe potjes van Silvo hebben veranderd, had ik niet door dat ik er al te veel in had gedaan.



Nu wil ik proberen de smaak iets minder pittig te krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik de pittige smaak iets kan opheffen?
Alle reacties Link kopieren
kookroom? maar of dat met je gerecht lekker is dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
suiker!
Hai, bij te pittig maken van gerechten heb je een aantal keuzes:

- er "meer" van maken dus in dit geval denk ik een extra blikje mais

- iets toevoegen dat de smaak kan opnemen, bijvoorbeeld in de soep aardappel toevoegen, weet niet of dit een optie is (stukjes gekookte aardappel)

- schepje suiker helpt ook!
Alle reacties Link kopieren
Dan gooi ik er inderdaad suiker bij! Ik heb bij het proeven eerst een half uur door het huis gerend omdat ik in de fik stond. :( Extra mais toevoegen zou wel mogelijk zijn, maar voor mijn gevoel zijn de kruiden al in het gehakt en de mais getrokken?



Kookroom heb ik ook niet zo in huis. Lijkt me ook niet echt lekker ;)
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval bedankt voor de tips!
Opnieuw beginnen! Hartige taart die naar suiker smaakt is niet te vreten. Gooi gewoon de helft van je prutje in de vriezer en maak nieuw prutje bij om het milder van smaak te maken.
Alle reacties Link kopieren
Je proeft de suiker niet hoor, het haalt alleen wat van het scherp eraf.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er niet hele eetlepers suiker in gedaan. Hoop dat het meevalt. Zal zometeen nog wel even posten hoe het gesmaakt heeft.



Is ook niet heel slim dat ik niet door had dat de oude potjes 15 gram waren en deze 32 gram. Oops. Normaal gesproken gooi ik er 3 kwart van het kleine potje in. Nu was het bijna de helft van de ander. Ik heb altijd nog voor de zekerheid een eitje in huis om te bakken
Alle reacties Link kopieren
quote:Eternal_Sunshine schreef op 06 februari 2010 @ 16:32:

Dan gooi ik er inderdaad suiker bij! Ik heb bij het proeven eerst een half uur door het huis gerend omdat ik in de fik stond. :( Extra mais toevoegen zou wel mogelijk zijn, maar voor mijn gevoel zijn de kruiden al in het gehakt en de mais getrokken?



Kookroom heb ik ook niet zo in huis. Lijkt me ook niet echt lekker ;)Ik zou er inderdaad extra ingredienten aan toevoegen, zoals Elninjoo zei, de helft.Tijdens het bakken in de oven trekken alle smaken echt wel goed in je gehakt en mais.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Het zit inmiddels in de oven. Ik ga het gewoon proberen en dikke pech als het echt niks meer is.
Alle reacties Link kopieren
Voor een volgende keer: volgnes mij wordt pikant teniet gedaan door vet. Als je in elk geval pikant eten in je mond hebt helpt bv. melk wel en water niet. In dat geval kan je er wat boter aan toevoegen of room oid.
Suiker is een prima optie hoor. Zolang je niet teveel suiker gebruikt, proef je dat helemaal niet. Het heft gewoon de pittigheid wat op.

Heb 't zelf ook wel eens gedaan toen de rode peper van de guacemole nogal scherp uitviel....
Alle reacties Link kopieren
Nee, heb er inderdaad iets van 3 a 4 theelepels suiker ingedaan. Nu hou ik niet van melk, maar heb nog wel een pak Fristi in de koelkast staan. Gebruikte dat vroeger ook altijd als blusdrank voor de pittige hartige taart. Ben nu wel heel benieuwd hoe het smaakt.
Alle reacties Link kopieren
De taart is inmiddels uit de oven en het valt nu gelukkig wel mee!

De nasmaak is nog steeds goed pittig, maar met een glas fristi erbij is het goed te doen! De suiker proef je inderdaad niet.



Heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Eternal_Sunshine, ik ben nieuwsigerig, heb je het recept van je taart?
Alle reacties Link kopieren
Haha, echt een recept kan je het niet eens noemen ;)



Pakje hartige taart mix, 300 gram mager rundergehakt en een blikje mais. Gewoon even in een pan bakken en dit kruiden met cayennepeper naar eigen smaak. Ook kan je er nog een beetje kaas in doen. Rest gewoon het pakje opvolgen .



Simpel, maar vind het nog steeds een topper.
ieuwwwww, fristi drinken bij hartige taart?quote:akje hartige taart mix, 300 gram mager rundergehakt en een blikje mais. Gewoon even in een pan bakken en dit kruiden met cayennepeper naar eigen smaak. Ook kan je er nog een beetje kaas in doen.je kan er ook nog gefruit ui en sambal in doen (dat gebruik ik liever dan cayennepeper) en natuurlijk veeeeeeeeeel kaas, per 100 gram gehakt zeker tussen de 50 en 100 gram pittige kaas
Alle reacties Link kopieren
Kaas was inderdaad ook lekker. Heft ook een beetje de pittigheid op.



Haha, Fristi en hartige taart samen is niet echt heel lekker, maar als je het te pittig vindt is het toch een oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven