muffin/ cupcake vraagje

26-06-2011 15:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb mijn vriend beloofd om cupcakes te bakken voor zijn verjaardag ipv een taart oid.

Maar... nu moet ik die hele dag werken. Zouden de cupcakes ook nog lekker zijn als ik ze de avond ervoor maak??

En weet er iemand nog een lekker recept voor oa chocolade cupcakes?

Alvast bedankt!

Groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ja hoor geen probleem, ik maak altijd verse cake ( cupcakes voor de kids ) een avond van te voren, scheelt me weer werk op de dag zelf
Kan prima, ik doe ze meestal in een schaal met folie er over, de dag daarna nog prima te eten.

Als je geen zin hebt om moeilijk te doen koop je gewoon mix in de supermarkt.
Kan prima! Gewoon een pak chocoladecakemix maken en verdelen over de cupjes. Ik maak zelf altijd een half pak, daar haal je er een stuk of 10 á 12 uit. Vormpje voor de helft vullen en ong. 20 minuten laten bakken op de aangegeven temperatuur.
Ik maak altijd deze, heel makkelijk te maken en mislukken nooit. (en ook errug lekker)
Cake is sowieso lekkerder the day after.
Van het merk Home Made hebben ze hele lekkere mix voor muffins, je hoeft er alleen maar water bij te doen en na 20 minuten in de oven zijn ze al klaar. Ze zijn ook nog eens veel lekkerder de dag nadat je ze gebakken hebt.

Van dat merk zijn er ook heel veel mixen voor lekkere cakes, chocoladecake en kruidcake bijvoorbeeld. De mix daarvan kun je ook gewoon in cupcake vormpjes gieten. Ze moeten dan wel korter in de oven dan op het pak staat.
Ik maak ze altijd een dag van te voren, en zoals KL zegt, van Homemade, mislukken nooit en zijn superlekker! veel bakplezier vast!
Ik heb pas 'n pak koopman cake gebruikt met iets van 350 gram pure callebaut chocolade er doorheen. Laten smelten in de magnetron. Had er ook nog verse kersen doorheen gedaan. Die cake was dagen lang goed en erg lekker!

Ook wel 'ns cupcakes gemaakt met verse abrikozen, die waren ook super!
quote:KayleighLarkin schreef op 26 juni 2011 @ 16:22:

Van het merk Home Made hebben ze hele lekkere mix voor muffins, je hoeft er alleen maar water bij te doen en na 20 minuten in de oven zijn ze al klaar. Ze zijn ook nog eens veel lekkerder de dag nadat je ze gebakken hebt.

Van dat merk zijn er ook heel veel mixen voor lekkere cakes, chocoladecake en kruidcake bijvoorbeeld. De mix daarvan kun je ook gewoon in cupcake vormpjes gieten. Ze moeten dan wel korter in de oven dan op het pak staat.Ik had laatst ook 'n keer iets van Home Made, maar ik vind 't juist 'n tekortkoming dat er alleen water bij moet. Ik mis de echte boter in de cake. Koopmans bevalt me beter. Je voegt er echte boter en eieren aan toe en ingredienten naar keuze (fruit, chocolade etc.)
Je kan de cupcakes zelf vooraf maken en in de diepvries steken. Wel even wachten met decoreren. Kijk voor alle basisinformatie en tips op http://www.cupcakerecipet ... ipes-cupcake-recipe-tips/

Ik wens je heel veel bakplezier!
Wat is nou de lol van bakken als je alleen maar water aan iets hoeft toe te voegen? Sorry, maar daar begrijp ik echt niks van. Zelf cake bakken met eieren, bloem, suiker en boter is echt niet zo ingewikkeld!
Wat eten we vanavond?
Bedankt voor de tips.

Ik wil inderdaad graag zelf alles in elkaar klutsen, vind ik leuker en ik kan dan echt zeggen dat ik ze zelf gemaakt heb!

Die kruidcake van home is inderdaad erg lekker, di eheb ik weleens op.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ik gebruik altijd het basis recept van nigella lawson en daar maak ik zelf variaties op, bijv.door appel, banaan, cacao of rozijnen/noten aan het beslag toe te voegen. Zijn altijd heerlijk luchtig en smaakvol! En blijven echt wel een paar dagen goed.

125g roomboter

125g zelfrijzend bakmeel

125g kristalsuiker

2 eieren

Scheutje melk

Zakje vanille suiker

Gewoon alles door elkaar mengen met een spatel, mixer is niet eens nodig. Eerst de droge ingredienten, dan de eieren erbij en als laatste de melk. Even spatelen tot het een mooi stevig en glad mengsel is.

Cups vullen en ong. 20 tot 25min op 200c. Succes!!

Ps, je kan 5 of 6 eetlepels cacao toe voegen aan het beslag voor choco cupcakes. En/of blokjes pure chocola in het beslag drukken voor je ze de oven in doet.
@maris: hoeveel cupcakes kunnen eruit jouw beslag gemaakt worden?

hmmm krijg er trek in hoor!

misschien morgen een paar voor de test maken haha!
Uit dat beslag kan je precies 12 cupcakes maken. Ik gebruik deze vorm (paar euro bij Action)

En dan doe ik nog weer (papieren) cupcake-vormpjes dáárin.

Ze hoeven niet propvol, voor iets meer dan de helft, aangezien ze nog flink rijzen.
hi die silicone muffin vorm heb ik ook!!!!!

heb in een grijs verleden ook een keer muffind gemaakt, met worteltaart smaak. mjammm

en heb ook al hele leuke zomerige muffinvormpjes dus gaat goed komen!

Thanks
Ik maak altijd cupcakes met onderstaand recept, zijn heerlijk (een aantal dames op dit forum kunnen dat bevestigen ). Is niet met chocolade, maar je kunt natuurlijk wel cacaopoeder door het meel doen.

Cupcake Ingredients voor 12 cupcakes

100 gram mon chou

60 gram ongezouten boter, kamertemperatuur

100 gram basterdsuiker

15 gram Limoenrasp

Sap van 1 limoen

5 gram vanilla extract

2 eieren

0,5 dl oliel

0,5 dl halfvolle melk

80 gram bloem

6 gram bakpoeder

Beetje zout

Frosting Ingredients

100 gram poedersuiker

100 gram boter op kamertemperatuur

100 gram monchou

5 gram vanilla extract

100 gram verse aardbeien

15 gram suiker

Hoe te maken?

Verwarm de oven voor op 170˚C. Doe de papieren vormpjes in het bakblik

Doe het meel, de bakpoeder en het zout in een kom en zet deze apart. Doe in een mengkom de monchou, de boter, suiker, limoenrasp, limoensap en vanille extract en meng dit tot een licht en luchtig mengsel, in ong 3-4 minuten.

Voeg de eieren één voor één toe, telkens eerst goed doormengen. Daarna de olie er door mixen. Voeg daarna wat van het bloemmengsel toe (in 3 porties) en wissel dit af met de melk ( in 2 porties). Eindig met het bloemmengsel. Probeer niet te lang te mixen.

Vul de cupcakes tot 2/3. Bak ze 25-30 minuten in de voorverwarmde oven tot een sateprikker er schoon uitkomt. Haal ze uit het bakblik en laat ze helemaal afkoelen op een rekje.

Het maken van de frosting:

In een foodprocesser of blender de aardbeien pureren. Druk de aardbeien door een fijne zeef om de zaadjes te verwijderen. Als alle zaadjes zijn verwijderd, doe de aardbeiensaus en de suiker in een steelpannetje. Verwarm dit op een matig vuur, reduceer de saus tot de saus op de achterkant van een lepel blijft liggen. Haal het van het vuur en laat het afkoelen.

Doe in de mixer de aardebeiensaus en alle ingredienten en mix dit door elkaar. Doe dit een spuitzak. Laat dit 2 uurtjes in een koelkast opstijven en versier er de cupcakes mee.
Hi

@friezinnetje: lang niet meer gezien hier op het forum! Klinkt lekker jouw recept maar ik ga toch voor het nigella recept, heeft iets minder ingredienten dus hopelijk een hogere slagings kans!!!

@maris: zo alle spullen zijn in huis. Hoe kan ik ze het beste bewaren als ze eenmaal gebakken zijn? (behalve dan uit de buurt van de veelvraat die zich kat noemt haha!)

groetjes
zo gisteren dus de cupcakes voorgeschoteld en ze vielen erg in de smaak, had chocolade gemaakt, gewone en chocolat chip. vond ze zelf een beetje te droog maar ik was de enige denk ik die er zo over dacht!

thanks voor de tips
Mooi dat iedereen blij was met je baksels!
He Adios, fijn dat ze gelukt zijn en lekker waren. Mocht je zie iets minder droog willen hebben, dan raad ik je toch monchou aan om er door te doen. Cupcakes die ik maak zijn echt nooit droog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven