muffins van dr. oetker

24-02-2011 19:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie de nieuwe muffinmixen van dr oetker al geprobeerd?

Zo ja? Welke raden jullie aan?

Met stukken karamel en pure chocolade of met stukken pure en witte chocolade?
Jaaaaa!! En ik ben gelijk verslaafd... Alleen het beslag al is heerlijk. Ik heb die met stukken pure en witte chocolade gemaakt. (al meerdere keren).

Doe alleen wel alle chocoladestukjes door het beslag en doe niet de decoratiesuiker erop.

Vooral heerlijk als ze net uit de oven komen.

Ik had 2 pakken in voorraad om binnenkort te maken maar er is al weer 1 op. Helaas heeft mijn vaste appie ze niet in het assortiment.
Het is dr. Utker tegenwoordig. Geen Oetker.

En sorry, geen antwoord op je vraag.
Dat vind ik zo stom dat het ineens dr Utker is geworden.
Niks geen Dr. Utker..... het is gewoon Dr. Oetker, je spreekt het alleen uit als Utker.

Mix kopen om muffins te maken is echt niet nodig/zonde van je geld, als er iets makkelijk is, zijn het muffins wel.
Alleen om uit te spreken hoor, merknaam blijft dr Oetker
Ramiaatje, ze zijn gewoon de correcte uitspraak gaan gebruiken. Het is een Duits merk hè.

Verder geen ervaring met de muffins. Wil ze graag proberen, maar ehb ze nog niet kunnen vinden in de winkel.
gewoon lekker zelf maken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Recept?
Ik ben totaal geen kookwonder maar muffins zijn zo makkelijk zelf te maken.
Die met caramel vond ik echt heel erg vies.
De pure en witte chocolade zijn eeerg lekker.
Die met witte en gewone chocola heb ik al een paar keer gemaakt. Is ook leuk om samen met een kind te maken. Verder lekker makkelijk te maken en smaken prima!
Nog steeds op zoek naar HET muffinrecept) beetje lekker luchtig, niet te vast en cake-achtig zegmaar.. Dus komt u maar
Oké, een paar van mijn favorieten:

Chocolademuffins:

2 eieren

200 g fijne kristalsuiker

130 g bloem

50 g cacaopoeder

2 theelepels (zo'n maatje van 5 ml) bakpoeder

snufje zout

1,6 dl volle melk

drupje vanilleextract

160 g boter, gesmolten

120 g pure chocolade, grofgehakt

Eieren en suiker kloppen (keukenmachine of mixer) tot het bleek en luchtig is (best lang kloppen dus).Bloem, cacao, bakpoeder en zout in om zeven.Doe afwissend steeds wat van de bloem en de melk bij de eieren in de draaiende keukenmachine en het drupje vanille-extract. Kloppen tot alles goed gemengd is.Roer er de gesmolten boter door en schep er de stukjes chocolade doorBakken op 170 graden, zo'n 30 minuten.Bananenmuffins met kaneel

350 g bloem

160 g basterdsuiker + een beetje extra

snuf zout

1,5 theelepel bakpoeder

0,5 theelepel zuiveringszout (te koop bij toko of drogist)

2 theelepels kaneel

3,75 dl karnemelk

1 ei

drup vanille-extract

70 g boter, gesmolten

400 g gepelde bananen, geprakt

Men alles tot en met de kaneel door elkaar.Meng in een maatbeker de karnemelk met ei en vanille.Klop dit geleidelijk door het bloemmengsel (mixer of keukenmachine) en klop op lage stand tot alles gemengd is.Roer er de gesmolten boter doorheenSchep er de banaan doorheen.Verdeel over 12 vormpjes, bestrooi met wat extra suiker en kaneel.Bakken bij 170 graden, 20 tot 30 minuten.
Dankjewel sassafras! Ik ga ze zeker proberen.
Die met caramel zat in mijn kerstpakket. Plaatjes, maar heb ze aan de vogels opgevoerd, ik vond ze niet te eten.

En ben er weer van overtuigd: muffins gewoon zelf maken.
Ik val in herhaling maar ik maak ze graag met stukjes banaan door het beslag en een lepeltje nutella in het midden ..yummmm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven