muffins van dr. oetker
donderdag 24 februari 2011 om 19:11
Jaaaaa!! En ik ben gelijk verslaafd... Alleen het beslag al is heerlijk. Ik heb die met stukken pure en witte chocolade gemaakt. (al meerdere keren).
Doe alleen wel alle chocoladestukjes door het beslag en doe niet de decoratiesuiker erop.
Vooral heerlijk als ze net uit de oven komen.
Ik had 2 pakken in voorraad om binnenkort te maken maar er is al weer 1 op. Helaas heeft mijn vaste appie ze niet in het assortiment.
Doe alleen wel alle chocoladestukjes door het beslag en doe niet de decoratiesuiker erop.
Vooral heerlijk als ze net uit de oven komen.
Ik had 2 pakken in voorraad om binnenkort te maken maar er is al weer 1 op. Helaas heeft mijn vaste appie ze niet in het assortiment.
donderdag 24 februari 2011 om 20:51
Oké, een paar van mijn favorieten:
Chocolademuffins:
2 eieren
200 g fijne kristalsuiker
130 g bloem
50 g cacaopoeder
2 theelepels (zo'n maatje van 5 ml) bakpoeder
snufje zout
1,6 dl volle melk
drupje vanilleextract
160 g boter, gesmolten
120 g pure chocolade, grofgehakt
Eieren en suiker kloppen (keukenmachine of mixer) tot het bleek en luchtig is (best lang kloppen dus).Bloem, cacao, bakpoeder en zout in om zeven.Doe afwissend steeds wat van de bloem en de melk bij de eieren in de draaiende keukenmachine en het drupje vanille-extract. Kloppen tot alles goed gemengd is.Roer er de gesmolten boter door en schep er de stukjes chocolade doorBakken op 170 graden, zo'n 30 minuten.Bananenmuffins met kaneel
350 g bloem
160 g basterdsuiker + een beetje extra
snuf zout
1,5 theelepel bakpoeder
0,5 theelepel zuiveringszout (te koop bij toko of drogist)
2 theelepels kaneel
3,75 dl karnemelk
1 ei
drup vanille-extract
70 g boter, gesmolten
400 g gepelde bananen, geprakt
Men alles tot en met de kaneel door elkaar.Meng in een maatbeker de karnemelk met ei en vanille.Klop dit geleidelijk door het bloemmengsel (mixer of keukenmachine) en klop op lage stand tot alles gemengd is.Roer er de gesmolten boter doorheenSchep er de banaan doorheen.Verdeel over 12 vormpjes, bestrooi met wat extra suiker en kaneel.Bakken bij 170 graden, 20 tot 30 minuten.
Chocolademuffins:
2 eieren
200 g fijne kristalsuiker
130 g bloem
50 g cacaopoeder
2 theelepels (zo'n maatje van 5 ml) bakpoeder
snufje zout
1,6 dl volle melk
drupje vanilleextract
160 g boter, gesmolten
120 g pure chocolade, grofgehakt
Eieren en suiker kloppen (keukenmachine of mixer) tot het bleek en luchtig is (best lang kloppen dus).Bloem, cacao, bakpoeder en zout in om zeven.Doe afwissend steeds wat van de bloem en de melk bij de eieren in de draaiende keukenmachine en het drupje vanille-extract. Kloppen tot alles goed gemengd is.Roer er de gesmolten boter door en schep er de stukjes chocolade doorBakken op 170 graden, zo'n 30 minuten.Bananenmuffins met kaneel
350 g bloem
160 g basterdsuiker + een beetje extra
snuf zout
1,5 theelepel bakpoeder
0,5 theelepel zuiveringszout (te koop bij toko of drogist)
2 theelepels kaneel
3,75 dl karnemelk
1 ei
drup vanille-extract
70 g boter, gesmolten
400 g gepelde bananen, geprakt
Men alles tot en met de kaneel door elkaar.Meng in een maatbeker de karnemelk met ei en vanille.Klop dit geleidelijk door het bloemmengsel (mixer of keukenmachine) en klop op lage stand tot alles gemengd is.Roer er de gesmolten boter doorheenSchep er de banaan doorheen.Verdeel over 12 vormpjes, bestrooi met wat extra suiker en kaneel.Bakken bij 170 graden, 20 tot 30 minuten.