MV, vraagje over jouw Kampersteur...

09-05-2010 19:29 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heleboel jaartjes terug las ik hier ergens jouw recept voor Kampersteur. Ik heb het geprint en netjes weggestopt en kwam het laatst weer tegen. Het lijkt me heerlijk! Maar...je schreef dat je zalmpakketjes maakt door zalmfiletstukjes in aluminiumfolie te leggen, er kruiden en olijfolie bij te doen en het dan 20 minuten in de oven te stoppen.

Vouw je die aluminiumpjes dan losjes dicht zodat de zalm gaar stoomt? Of laat je zo open, zodat de zalm grillt?

Met vast veel dank!
Ehm, even denken...
Ik ben MV niet maar het meest voor de hand liggend lijkt mij dicht. Waarom zou je het anders een pakketje noemen en waarom zou je aluminiumfolie gebruiken als je wilt grillen?
Ik denk dicht, anders zijn het geen pakketjes.
Nee ik doe die zalmfiletjes in aluminiumfolie, veel verse kruiden en wat peper en citroensap. En dan dicht in de oven.

Met 20 graden was het heerlijk mals.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Zo had ik het en dan goed dichtgevouwen.

Oja kruiden en vergeet niet wat goede olijfolie erbij te doen.
Zelfs als het nog klaargemaakt moet worden ziet het er bij jou al prachtig uit.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En zo uit de oven;

quote:nouschi schreef op 09 mei 2010 @ 19:45:

Zelfs als het nog klaargemaakt moet worden ziet het er bij jou al prachtig uit. Hihi, dank je .
Welke temperatuur zet je de oven op?

En dan 20 minuten voor 2 zalmfilets?

Ziet er zo goed uit!!
Oh, goed zeg! Wat ziet dat er smakelijk uit. Dankjewel!!!!
Ehm, even denken...
quote:miss_understood schreef op 09 mei 2010 @ 19:53:

Welke temperatuur zet je de oven op?

En dan 20 minuten voor 2 zalmfilets?

Ziet er zo goed uit!!

Ik heb even mijn externe schijf erbij gepakt, zo heb ik het recept (op mijn site staan);

Zalm uit de oven

Erg lekker en zo makkelijk is om zalmfilet-pakketje uit de oven te maken. U hoeft niet bang te zijn dat het mislukt, het kan niet mislukken, is altijd lekker en de smaak past u aan bij het gerecht wat u maakt.

Wat ik doe, koop een goed stukje zalmfilet (het liefst bij een visboer), en kijk wat u voor gerecht wil maken.

Bij mijn recept had ik nodig uiteraard 2 zalmfilets, citroensap, knoflook, peper en zout, dille, citroen en als u zou willen nog meer kruiden. (tip; beetje witte wijn is heerlijk erbij en kappertjes zijn ook lekker voor variatie)

Bereiding

Leg op 2 velletjes aluminiumfolie 1 stukje zalmfilet in het midden. Besmeer de filets met olijfolie, knoflook, peper en zout en de kruiden die u lekker vindt. Ik had verse dille en wat Italiaanse kruiden. Daarna besprenkelen met wat citroensap (en evt. beetje witte wijn).Vouw het aluminiumfolie dicht,zodat er een pakketje ontstaat.Stop ze 20 minuten in een voorverwarmde oven op 200 graden.

Nadat het pakketje uit de oven kwam heb ik wel merendeel van de kruiden weer verwijderd. Gaat om de smaak. Dus zie eerste foto, zo ging het de oven in, en onderaan ziet u hoe het was bij het gerecht Kampersteur met asperges. Dat recept staat ook hier op de site.

Doordat bij mij het gerecht mij al met mosterd was had ik dat nu niet gebruikt. Maar als u het zo bij groente gebruikt is het een lekkere variatie. Dit is trouwens ook zeer makkelijk op de bbq te maken.

En ik heb helaas geen foto maar plakjes geitenkaas op de zalm was ook heerlijk erop.

Zalm uit de oven;

Duo

Heb je inmiddels een site MV? Wat leuk! Mag je daar van de engeltjes af en toe reclame voor maken? Ik zou er graag eens een blik op werpen.
Ehm, even denken...
Thanks MV!

Ben ook benieuwd naar je site
MV, wanneer gaat je restaurant open?

Dat ziet er heerlijk uit!
Offtopic: Whiskers, ik herkende je bijna niet met je kleren aan.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Kleren aan?

Mijn avatar?
Ja ik mag hem noemen omdat het geen commerciele site is. Ik verkoop niets. Hij is even offline maar hopelijk binnenkort weer online. Dan kan je kijken op www.prikeenvorkje.nl

quote:Whiskers schreef op 09 mei 2010 @ 20:26:

Kleren aan?

Mijn avatar?

Ja je hebt een bloot zonnetje .

Restaurant, ja had ik een partner gehad dan had ik kunnen meedoen met Herrie in je huiskamer .
Oké, dank! Ik houd 'm in de gaten.
Ehm, even denken...
Oja Thinker, wat leuk is als je het voor visite maakt, dat je het Volksverhaal/sage erbij verteld bij het gerecht Kampersteur (eiergerecht). Ik heb het een keer helemaal uitgezocht en opgeschreven. En op het menukaartje had ik aan de binnenkant het menu en op de achterkant het Volksverhaal geprint. Was erg geslaagd;

Dit was het kaartje;

Wat leuk! Staat dat volksverhaal ook op je site? Of adviseer je me om even te googlen?
Ehm, even denken...
Oh sorry thinker, zie je vraag nu pas. Nee ik zet het hier wel voor je neer. Het is dus door mij geschreven dit, ja het stond ook op mijn site, die is nog niet online. Ik heb dus alle verhalen erover gelezen en dat samen gevat.

Ik zoek even de externe schijf op waar die op staat, ik plaats hem zo.
Volgens mij had ik hem uitgebreider maar mijn laptop is kapot dus waarschijnlijk staat het nog op de harde schijf, als ik de uitgebreide versie vind dan plaats ik hem hier.

Met google is het ook makkelijk te vinden.

Dit is de korte versie;

Kampersteur (eiergerecht met mosterdsaus)

Dit van origine Overijsselse gerecht ontleent z'n titel aan een volksverhaal dat al eeuwen de ronde doet over de inwoners van Kampen en de gevangen steur. Het stadsbestuur zou bezoek ontvangen van de bisschop van Munster en wilde daartoe een feestmaal aanrichten met een steur van wel 6 meter lengte. Omdat het bezoek op het laatste moment werd uitgesteld, besloten de Kampenaren de gevangen vis terug te zetten in de rivier de IJssel. Met een belletje om z'n nek, zodat ze hem later heel makkelijk weer konden vangen...

Misschien heet het onderstaande gerecht wel zo omdat de Kampenaren uiteindelijk, bij gebrek aan (de ontsnapte) steur, maar een vegetarisch feestmaal met eieren hebben gemaakt.

Op mijn site staat het recept hier dan onder.
MV, ik wilde even op je site kijken, maar krijg een melding 'toegang verboden'.

Is dat omdat de site even uit de lucht is, of mag alleen ik er niet op?
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven