Nieuwe alcoholwet

21-06-2021 06:50 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Supermarkten mogen per 1 juli niet meer stunten met de verkoopprijs van alcohol.
Tja, wat moet je dan? HAMSTEREN!!!

:moon:
:cheers: :cheers:

https://www.dvhn.nl/drenthe/Speciale-aa ... 95032.html

Op de website van De Stentor zegt Jørgen Schepers (20) dat ze deze aanbieding niet konden laten lopen. Zeven pallets bier werden besteld, in totaal 11.760 flesjes bier.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat een gepamper.

Verlaag dan tegelijkertijd dan ook de btw op groenten en fruit naar 0 procent ‘
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
21-06-2021 06:59
Verlaag dan tegelijkertijd dan ook de btw op groenten en fruit naar 0 procent ‘
Graag. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Belachelijke wet
Mirandaaatje_86 schreef:
21-06-2021 06:59
Wat een gepamper.

Verlaag dan tegelijkertijd dan ook de btw op groenten en fruit naar 0 procent ‘
Dat laatste lijkt me een prima idee. Onbewerkt voedsel goedkoper, bewerkt duurder.
Bij mij gaat een kratje al grotendeels over de datum.
Hoe lang blijft bier goed en hoe krijgen ze dit weg?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat erg zeg, dan maar over op de Schultenbräu?

Ben trouwens voor om de BTW op groenten en fruit te verlagen/af te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
21-06-2021 07:52
Bij mij gaat een kratje al grotendeels over de datum.
Hoe lang blijft bier goed en hoe krijgen ze dit weg?
Dit. Je moet flink doordrinken om het niet over de datum te laten gaan. Verder heb ik er een ander filmpje van gezien en vind ik het vooral dieptriest hoe die alcoholisten door de winkel rennen en lopen te graaien.
pamelacourson schreef:
21-06-2021 08:00
Dit. Je moet flink doordrinken om het niet over de datum te laten gaan. Verder heb ik er een ander filmpje van gezien en vind ik het vooral dieptriest hoe die alcoholisten door de winkel rennen en lopen te graaien.
Daarom lag de ah site plat de stille alcoholisten bestelde online de drank.
Je kon al niet veel meer online bestellen werd er op het nieuws gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een belachelijke regeling en kan me ook niet voorstellen dat er straks minder gedronken gaat worden
pamelacourson schreef:
21-06-2021 08:00
Dit. Je moet flink doordrinken om het niet over de datum te laten gaan. Verder heb ik er een ander filmpje van gezien en vind ik het vooral dieptriest hoe die alcoholisten door de winkel rennen en lopen te graaien.

Eens. En ik heb al die aanbiedingen op alcohol altijd al vreemd gevonden, dus deze wet lijkt me prima. Maar ik vind het sowieso vreemd dat er vaak meer ongezond eten in de aanbieding is dan gezond eten. En eens met 0% btw op groente en fruit.
Alle reacties Link kopieren
Als de BTW op groente en fruit naar 0% zou gaan steken de winkelaars dat (grotendeels) voordeel in hun zak.
Door het verhogen van de prijzen op ongezond eten/drinken (btw of niet-stunten of wat anders) lijken groente en fruit straks goedkoop. Begint nu bij alcohol en straks zijn de chips of zo de pineut. Beter voor de staatskas dan btw voor gezond eten verlagen. Ik denk dat zoiets de (stiekeme) achterliggende gedachte is.
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
21-06-2021 06:59
Wat een gepamper.

Verlaag dan tegelijkertijd dan ook de btw op groenten en fruit naar 0 procent ‘
Nou inderdaad zeg (6)
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
21-06-2021 08:23
Ik vind het een belachelijke regeling en kan me ook niet voorstellen dat er straks minder gedronken gaat worden
Ik ook, en eens.
Gebeurt ook niet.
Tis gewoon geld pakken en een voordeeltje voor de gewone burger afnemen.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
21-06-2021 07:52
Bij mij gaat een kratje al grotendeels over de datum.
Hoe lang blijft bier goed en hoe krijgen ze dit weg?
dat zijn van die plattelands vriendengroepen. Man of 15/20 met hun aanhang, dus man of 35
490 kratjes / 35 = 14 kratjes pp, daar komen ze net de zomer mee door. Ieder weekend een feest (een weekend duurt snel 3 avonden)
Tentfeest/dijkfeest/schuurfeest = plattelandspret
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
21-06-2021 08:26
Eens. En ik heb al die aanbiedingen op alcohol altijd al vreemd gevonden, dus deze wet lijkt me prima. Maar ik vind het sowieso vreemd dat er vaak meer ongezond eten in de aanbieding is dan gezond eten. En eens met 0% btw op groente en fruit.
Ook eens. Ik vind mega en stunt kortingen op alcohol gewoon bizar. Je geeft ook geen kortingen op sigaretten oid. Tevens ben ik ook voorstander van het goedkoper maken van gezond eten.

En ik heb het niet gevolgd (want ik drink al een hele tijd helemaal niet meer en koop het dus ook zelden tot nooit tenzij visite), zijn er echt mensen die nu een run op alcohol doen? Dat vind ik dus echt triest. Die mensen hebben sowieso hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
Oh even gelezen. Het is dus niet zo dat acolhol duurder wordt, het wordt alleen verboden om met kortingen hoger dan 25% te komen. Jeetje joh, waar maakt men zich druk om. Alcohol houdt dus gewoon dezelfde prijs normaal, maar geen ' twee kratjes voor de prijs van 1' meer. LB.
Dat maakt het ook zo oneerlijk. Extra inkomsten zouden eigenlijk voor 100 procent ingezet moeten worden om gezond eten te promoten
Wat mij opvalt is dat vooral ongezonde dingen in de aanbieding zijn. Bij mijn lokale supermarkt lijkt dat om de week vooral Magum/Ben and Jerry's ijs, Oetker pizza's en frisdrank te zijn.

Waarom voert de regering ook geen verbod in op deze aanbiedingen?

Wat ik ook vreemd vind is dat tijdens de lockdown de coffeeshops hier gewoon open waren 7 dagen per week maar de horeca potdicht zat.

De kosten/baten calculatie van de gemeente en overheid is denk ik geweest dat de inkomsten uit softdrugs verkoop toch wel erg fijn is. Apart, vooral wanneer men bedenkt dat roken niet gezond is en er best veel mensen probleemblowers zijn in plaats van recreatieve blowers, dubbele standaarden dus.
Alle reacties Link kopieren
Mirandaaatje_86 schreef:
21-06-2021 08:56
Dat maakt het ook zo oneerlijk. Extra inkomsten zouden eigenlijk voor 100 procent ingezet moeten worden om gezond eten te promoten
Maar er komen toch geen extra inkomsten? Het wordt niet duurder. Je mag als supermarktketen gewoon niet meer gaan prijsstunten met alcohol.
lilalinda schreef:
21-06-2021 08:53
dat zijn van die plattelands vriendengroepen. Man of 15/20 met hun aanhang, dus man of 35
490 kratjes / 35 = 14 kratjes pp, daar komen ze net de zomer mee door. Ieder weekend een feest (een weekend duurt snel 3 avonden)
Tentfeest/dijkfeest/schuurfeest = plattelandspret

Verschrikkelijk. Een van de redenen waarom ik nooit op het platteland zal gaan wonen met mijn gezin. Zo leeg en dom om structureel zo veel te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Led-lampje schreef:
21-06-2021 08:11
Daarom lag de ah site plat de stille alcoholisten bestelde online de drank.
Je kon al niet veel meer online bestellen werd er op het nieuws gezegd.
Maar waarom dan?
Alcohol is sowieso toch bijna nooit met >25% korting bij de AH?
BuzzieBee schreef:
21-06-2021 08:57
Maar er komen toch geen extra inkomsten? Het wordt niet duurder. Je mag als supermarktketen gewoon niet meer gaan prijsstunten met alcohol.
Je denkt toch niet dat er minder gedronken gaat worden.

Nu verdiend de supermarkt meer. En de overheid ook omdat je meer btw ontvangt. Dat gedeelte zou ingezet kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
21-06-2021 09:02
Verschrikkelijk. Een van de redenen waarom ik nooit op het platteland zal gaan wonen met mijn gezin. Zo leeg en dom om structureel zo veel te drinken.
Want dat gebeurt alleen op het platteland denk je ?
En nee voel me niet aangesproken woon niet op het platteland en mijn kinderen zijn anti-alcohol .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven