Nieuwe gerechten?

08-10-2019 15:38 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ben het een beetje zat om steeds maar na 2 weken zo ongeveer het zelfde weer te koken.. of om thuisbezorgd te rond neuzen...
Weet iemand lekkere gerechten voor het avond eten? Ik ben van alle markten thuis... als het maar niet te ingewikkeld is.

Dankje,
Alle reacties Link kopieren
Wat maak je nu zoal?
Alle reacties Link kopieren
alle recepten uit alle andere topics al afgewerkt? ;-)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
voor hoeveel personen?
dieet wensen?
budget?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik maak vaak gerechten uit de Allerhande, Hallo Jumbo of Boodschappen (o.a. van de Plus). De recepten zijn niet moeilijk en uiteraard met producten uit de supermarkt te bereiden. Ik blader er doorheen en haal eruit wat me lekker lijkt. Als je dat een paar maanden doet, heb je zo een hoop recepten bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat Nerdopviva zegt. En ik heb de app mytaste, is een soort pinterest voor recepten. Wel een tip, als je een goed recept hebt zou ik het wel ook elders opslaan/ergens opschrijven, want soms verwijderd iemand zijn blog en dan kun je het via mytaste ook niet meer benaderen
Kijk hier eens:
eten/makkelijk-snel-en-enigszins-gezond ... ges/449044
eten/wat-eten-we-vandaag-vegetarisch/li ... ges/450476
eten/plaats-hier-jouw-weekmenu/list_messages/30037
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 16:25
1.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allerhande.nl
Ik vraag me dan altijd af wat iemand beweegt om een topic op Viva te maken i.p.v. een rondje te googlen of eens de allerhande mee te nemen uit de winkel :hyper:

On topic; zelf heb ik veel geleerd over smaken combineren en basistechnieken door naar masterchef (australia) te kijken en natuurlijk ook naar allerlei programma’s op 24kitchen. Op die manier ben je minder afhankelijk van recepten van anderen.
Met basiskennis is het niet zo moeilijk een recept te verzinnen rondom datgene dat je hebt liggen / datgene wat in de aanbieding is of een 35% korting sticker op zit.
Alle reacties Link kopieren
Wat is ingewikkeld? Maximaal 5 ingrediënten een goed idee? Mijn pubers koken uit het boek van chicks love food, er is ook een website van ze. Ah heeft ook recepten met 5 ingrediënten en Jamie Oliver doet er ook al aan mee.

Als je elke week één nieuw gerecht uitprobeert, ben je na een jaar al heel wat variatie verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal veel inspiratie bij Jamie Oliver, op zijn website staan honderden recepten.
Gesorteerd op type, hoofdingrediënt, boek/tv-serie, etc.

Deze zijn bijvoorbeeld uit zijn '15 minute meals', ik vind dat leuke gerechten die niet te ingewikkeld zijn en prima voor door de week:
https://www.jamieoliver.com/recipes/cat ... ute-meals/
Gezien je zegt dat het niet te ingewikkeld mag zijn: probeer eens de website (of kookboeken) van Lekker & Simpel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven