Non-issue, maar toch benieuwd

01-01-2016 19:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de tiel al zegt, een non-issue maar ik verveel me en ben venieuwd hoe anderen hier over denken.

Ik houd niet echt van vlees, af en toe een biefstukje lust ik wel maar zeker niet rood of medium. Gewoon doorbakken graag. Als ik dit bestel in een restaurant krijg ik hier heel vaak een opmerking over van de bediening of gezelschap die ik nog niet zo goed ken. Over dat het zonde is van het vlees, dat de kok dat niet klaarmaakt etc. Ik vind dat best vervelend want hoezo is dat zonde? Ik vind het zo toch lekker? En ik betaal er toch voor? Bovendien... Een goed stukje vlees is nog steeds mals als het doorbakken is. Nu ben ik zwanger en gebruik ik dat als 'excuus' maar eigenlijk vind ik dat wel een beetje raar..

Wat vinden jullie?
Ik zou er niks van zeggen als ik jouw gezelschap was maar ik vind het ook zonde van zulk lekker stukje vlees maar goed ieder zijn/haar eigen voorkeur.
Ik vind jou ook een beetje raar, maar daar hoef jij je vervolgens weer niks van aan te trekken.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Ik vind dat je eten moet eten zoals je dat lekker vindt en een echt goede kok weet daar wel raad mee.
Ik wil mijn biefstuk ook niet rauw of medium tegen rauw aan, maar dat is omdat ik eigenlijk niet zo van biefstuk houd. Daarom kun je beter wat anders bestellen, want doorbakken biefstuk is echt niet lekker.
Ik vind dat je moet eten wat je lekker vindt en hoe je het lekker vindt. Als jij van doorbakken biefstuk houdt, dan eet je het op die manier. Bediening die daar een opmerking over maakt of zelfs zegt 'zo maakt de kok het niet' zou van mijn geen fooi hoeven te verwachten.
Echt nog nooit gehoord in een restaurant.
doorbakken biefstuk is net zoiets als natte patat of gekookte sla
Als het zo raar was om je biefstuk doorbakken te eten, dan was die optie er niet. Dus ik snap het commentaar niet.
Grappig dat er toch velen zijn die dat niet lekker vinden. Maar ik vind het wel lekker en gaat het daar niet om? Dat is tich een kwestie van smaak? Zials een ander aan de tafel geen vis lust of geen lam? Of zie ik dat verkeerd?
Is doorbakken biefstuk niet net een oude schoenzool?
Dat zeggen de meestem hier toch ook?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 januari 2016 @ 20:02:

doorbakken biefstuk is net zoiets als natte patat of gekookte sla

Dat vind jij. Maar wie heeft bepaald dat een biefstuk medium of rood moet zijn?

Smaken verschillen toch?

Dus als iemand een doorbakken biefstuk lekker vindt, wie zijn wij dan, of een ander, om daar een opmerking over te geven?
quote:Frizz schreef op 01 januari 2016 @ 20:07:

Is doorbakken biefstuk niet net een oude schoenzool?

Nee.

Ik snap dan weer niet dat mensen rauw vlees eten waar het bloed uitloopt. Maar als zij dat lekker vinden, waarom niet?
Wat een ander ervan vind is totaal niet relevant. Als jij je biefstuk doorbakken wilt moet je hem lekker zo eten toch. Zou ook niet gediend zijn van commentaar daarop van een serveerster.
In de meeste restaurants waar ik kom vragen ze niet eens hoe je het vlees gebakken wilt, dan is het de smaak van de kok.

Maar als ze het vragen, moeten ze well-done ook gewoon accepteren.
Ik vind doorbakken biefstuk ook het lekkerst en ik moet het eten. Een medium biefstuk is aan mij niet besteed, ik lust het echt niet en dat is pas zonde.
Ik weet dan nooit zo goed hoe te reageren. De opmerking dat de kok dat niet klaarmaakte was in een wat duurder restaurant. Ik stond een beetje met mijn mond vol tanden en heb toen iets anders gekozen wat ik eigenlijk niet lekker vond.
Blijf gewoon bestellen waar je zin in hebt. Ieder z'n eigen smaak. Ik heb weleens een kindermenu besteld omdat ik niet veel trek had. Toen werd er ook wel even verbaasd gekeken. Maar ik heb nooit opmerkingen gehad over wat ik bestel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 januari 2016 @ 20:02:

doorbakken biefstuk is net zoiets als natte patat of gekookte slaSlasoep is echt wel lekker hoor!
Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen.
quote:Frizz schreef op 01 januari 2016 @ 20:07:

Is doorbakken biefstuk niet net een oude schoenzool?Alleen als de kok niet kan koken.
Hier kijken ze ook vreemd hoor. Ik lust mijn biefstuk rare of medium maar mijn man lust hem alleen well-done.

Meestal kijken ze bij het serveren hem aan met de medium biefstuk. Ze gaan er al vanuit dat de vrouw hem well-done wil hebben.

Ik vind het dus niet vreemd dat jij je vlees well-done wilt hebben.
Bij een doorbakken biefstuk loopt het restaurant het risico dat jij het vlees weer terug stuurt naar de keuken omdat je vindt dat het taai is.

Waarom bestel je iets wat je niet lekker vindt. Was de keuze zo beperkt daar?
Mijn vriend is een regelrechte carnivoor, die wil meestal wel wat roods zien nog, na het bakken. En het grappige is, ik ben levenslang vegetarier, echt waar, en ik bak al zijn vlees voor hem. Nooit veel klachten gehad nadat ik leerde het op de 'juiste' manier te bereiden. Maar de juiste manier, is niet iedereens manier, dat blijkt. Er is wel een soort consensus over hoe vlees bereid hoort te zijn bij chefkoks hoor, absoluut. En veel carnivoren denken hetzelfde over vlees. Is gewoon een observatie he! Ik eet zelf nooit vlees, ook niet om te proeven. Lijkt me niks lekker eigenlijk, ik weet van horen zeggen dat je er erg op moet kauwen.

Maar vind je taai vlees dan geen probleem? Want dat schijnt heel erg te zijn, lijkt me idd niet zo lekker. Je hebt ook van die schelpdieren, die je te taai kunt maken door te lang bakken.
quote:jippie55 schreef op 01 januari 2016 @ 20:02:

Echt nog nooit gehoord in een restaurant.

Ik wel, niet in een doorsnee eetcafe, maar ken een restaurant waar zelfs aan de muur een bord hangt dat de biefstuk rare of medium geserveerd wordt (en anders niet).

Het is eigenlijk net zoiets als die mensen die eigenlijk geen wijn lusten en daarom zoete witte wijn bestellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven