Non-issue, maar toch benieuwd
vrijdag 1 januari 2016 om 19:59
Zoals de tiel al zegt, een non-issue maar ik verveel me en ben venieuwd hoe anderen hier over denken.
Ik houd niet echt van vlees, af en toe een biefstukje lust ik wel maar zeker niet rood of medium. Gewoon doorbakken graag. Als ik dit bestel in een restaurant krijg ik hier heel vaak een opmerking over van de bediening of gezelschap die ik nog niet zo goed ken. Over dat het zonde is van het vlees, dat de kok dat niet klaarmaakt etc. Ik vind dat best vervelend want hoezo is dat zonde? Ik vind het zo toch lekker? En ik betaal er toch voor? Bovendien... Een goed stukje vlees is nog steeds mals als het doorbakken is. Nu ben ik zwanger en gebruik ik dat als 'excuus' maar eigenlijk vind ik dat wel een beetje raar..
Wat vinden jullie?
Ik houd niet echt van vlees, af en toe een biefstukje lust ik wel maar zeker niet rood of medium. Gewoon doorbakken graag. Als ik dit bestel in een restaurant krijg ik hier heel vaak een opmerking over van de bediening of gezelschap die ik nog niet zo goed ken. Over dat het zonde is van het vlees, dat de kok dat niet klaarmaakt etc. Ik vind dat best vervelend want hoezo is dat zonde? Ik vind het zo toch lekker? En ik betaal er toch voor? Bovendien... Een goed stukje vlees is nog steeds mals als het doorbakken is. Nu ben ik zwanger en gebruik ik dat als 'excuus' maar eigenlijk vind ik dat wel een beetje raar..
Wat vinden jullie?
vrijdag 1 januari 2016 om 20:02
vrijdag 1 januari 2016 om 20:08
quote:sabbaticalmeds schreef op 01 januari 2016 @ 20:02:
doorbakken biefstuk is net zoiets als natte patat of gekookte sla
Dat vind jij. Maar wie heeft bepaald dat een biefstuk medium of rood moet zijn?
Smaken verschillen toch?
Dus als iemand een doorbakken biefstuk lekker vindt, wie zijn wij dan, of een ander, om daar een opmerking over te geven?
doorbakken biefstuk is net zoiets als natte patat of gekookte sla
Dat vind jij. Maar wie heeft bepaald dat een biefstuk medium of rood moet zijn?
Smaken verschillen toch?
Dus als iemand een doorbakken biefstuk lekker vindt, wie zijn wij dan, of een ander, om daar een opmerking over te geven?
vrijdag 1 januari 2016 om 20:19
Hier kijken ze ook vreemd hoor. Ik lust mijn biefstuk rare of medium maar mijn man lust hem alleen well-done.
Meestal kijken ze bij het serveren hem aan met de medium biefstuk. Ze gaan er al vanuit dat de vrouw hem well-done wil hebben.
Ik vind het dus niet vreemd dat jij je vlees well-done wilt hebben.
Meestal kijken ze bij het serveren hem aan met de medium biefstuk. Ze gaan er al vanuit dat de vrouw hem well-done wil hebben.
Ik vind het dus niet vreemd dat jij je vlees well-done wilt hebben.
vrijdag 1 januari 2016 om 20:23
Mijn vriend is een regelrechte carnivoor, die wil meestal wel wat roods zien nog, na het bakken. En het grappige is, ik ben levenslang vegetarier, echt waar, en ik bak al zijn vlees voor hem. Nooit veel klachten gehad nadat ik leerde het op de 'juiste' manier te bereiden. Maar de juiste manier, is niet iedereens manier, dat blijkt. Er is wel een soort consensus over hoe vlees bereid hoort te zijn bij chefkoks hoor, absoluut. En veel carnivoren denken hetzelfde over vlees. Is gewoon een observatie he! Ik eet zelf nooit vlees, ook niet om te proeven. Lijkt me niks lekker eigenlijk, ik weet van horen zeggen dat je er erg op moet kauwen.
Maar vind je taai vlees dan geen probleem? Want dat schijnt heel erg te zijn, lijkt me idd niet zo lekker. Je hebt ook van die schelpdieren, die je te taai kunt maken door te lang bakken.
Maar vind je taai vlees dan geen probleem? Want dat schijnt heel erg te zijn, lijkt me idd niet zo lekker. Je hebt ook van die schelpdieren, die je te taai kunt maken door te lang bakken.
vrijdag 1 januari 2016 om 20:24
quote:jippie55 schreef op 01 januari 2016 @ 20:02:
Echt nog nooit gehoord in een restaurant.
Ik wel, niet in een doorsnee eetcafe, maar ken een restaurant waar zelfs aan de muur een bord hangt dat de biefstuk rare of medium geserveerd wordt (en anders niet).
Het is eigenlijk net zoiets als die mensen die eigenlijk geen wijn lusten en daarom zoete witte wijn bestellen.
Echt nog nooit gehoord in een restaurant.
Ik wel, niet in een doorsnee eetcafe, maar ken een restaurant waar zelfs aan de muur een bord hangt dat de biefstuk rare of medium geserveerd wordt (en anders niet).
Het is eigenlijk net zoiets als die mensen die eigenlijk geen wijn lusten en daarom zoete witte wijn bestellen.