ojee, dochter 15 mnd bedorven voedsel gehad...

09-10-2010 19:02 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje, onze dochter 15 mnd heeft per ongeluk een opgewarmde pasta schotel met gehakt van 11 dagen oud gegeten!!!!

Hoe snel kan/zal ze hier last van krijgen????!!!

K!@%%$#*%!%!!!!!
quote:meds schreef op 09 oktober 2010 @ 19:42:

ik wil niet weten hoe die koelkast zich moet voelen...Ik denk moe en toe aan een workshopje anger-management.
@Nieke, dat gaat over een pastasalade. Ongekookt dus, een heel ander verhaal. paniekzaaier
The time is now
Dat kind is sowieso wel een bikkel dat ze dat gegeten heeft.
Cum non tum age
quote:niekie1 schreef op 09 oktober 2010 @ 19:44:

[...]

O nee?

Tijdje geleden in het nieuws:

voedselvergiftiging door bedorven pasta

Ik zou haar heel goed in de gaten houden en bij de eerste tekenen van misselijkheid o.i.d. naar de HAP gaanleuk bericht, nogal opbeurend voor TO. Voedselvergiftiging komt vaker voor dan je denkt en meestal kom je er ongeschonden maar leeggescheten weer vanaf. Heel soms kan bijv. een e-coli bacterie echt heftig worden, maar dat is geen regel maar een uitzondering
quote:Banba schreef op 09 oktober 2010 @ 19:46:

@Nieke, dat gaat over een pastasalade. Ongekookt dus, een heel ander verhaal. paniekzaaierpasta is altijd gekookt, ook in een salade
Niekie, heftig artikel!

Ik vraag me trouwens echt af hoe die ouders eerst een pastasalade een hele dag kunnen meeslepen op een uitje en het 2! dagen daarna nog eens verder gaan opeten! Je kan op je vingers natellen dat dat niet goed gaat.
ook knap dat die man bij het opwarmen niks heeft geroken/gezien (soms vraag je je af wat je wel aan de andere sekse kan overlaten met een gerust hart)
quote:Zwup schreef op 09 oktober 2010 @ 19:48:

Niekie, heftig artikel!

Ik vraag me trouwens echt af hoe die ouders eerst een pastasalade een hele dag kunnen meeslepen op een uitje en het 2! dagen daarna nog eens verder gaan opeten! Je kan op je vingers natellen dat dat niet goed gaat.nah je gaat er toch niet vanuit dat je kind er dood aan kan gaan. Ik ben eerder verbijsterd over het recept, ananas, erwten, mayonaise en granen... yak
quote:meds schreef op 09 oktober 2010 @ 19:47:

[...]

pasta is altijd gekookt, ook in een saladeJa klopt, maar de overige ingrediënten vaak niet. Als je rauwe groentes en vlees luchtdicht afsluit in een te warme koelkast, kun je bv. botulisme krijgen, wat dodelijk kan zijn.
The time is now
Oh, ik had het artikel niet helemaal gelezen. Als ik de ingredienten bekijk zit ik er naast, er zat geen vlees in.
The time is now
quote:Banba schreef op 09 oktober 2010 @ 19:50:

[...]

Ja klopt, maar de overige ingrediënten vaak niet. Als je rauwe groentes en vlees luchtdicht afsluit in een te warme koelkast, kun je bv. botulisme krijgen, wat dodelijk kan zijn.bij rauw producten zou ik eerder huiverig zijn voor listeria en bij rauw vlees voor e-coli. Salmonella is natuurlijk ook altijd een gezellige mee-eter van je kliekjes
quote:meds schreef op 09 oktober 2010 @ 19:49:

[...]

nah je gaat er toch niet vanuit dat je kind er dood aan kan gaan. Ik ben eerder verbijsterd over het recept, ananas, erwten, mayonaise en granen... yakNee, tuurlijk verwacht je niet dat je kinderen er aan dood gaan. Zo bedoelde ik het ook niet. Ik bedoelde er mee te zeggen dat als je iets een hele dag buiten een koelkast rondsleept, het daarna weer thuis in de koelkast gooit en het twee dagen later op gaat eten, het in ieder geval bedorven gaat zijn.
De salade uit het artikel klinkt inderdaad uitermate onsmakelijk, ook toen het vers was

@TO; niet in paniek raken door dat artikel hoor, in veruit de meeste gevallen is er weinig tot niks aan de hand. Hou je kind goed in de gaten en bel de HAP bij twijfel.
The time is now
Paniekzaaierij. Er gaan ook jaarlijks genoeg mensen dood aan de griep, en toch ga ik niet dood als ik griep heb.
668, the neighbour of the Beast
quote:Banba schreef op 09 oktober 2010 @ 19:46:

@Nieke, dat gaat over een pastasalade. Ongekookt dus, een heel ander verhaal. paniekzaaierJa en? Je kunt wel degelijk dood gaan door voedelvergifting naieveling
er gaan ook vrij veel mensen dood aan ouderdom, leven is sowieso gevaarlijk
quote:niekie1 schreef op 09 oktober 2010 @ 19:56:

[...]

Ja en? Je kunt wel degelijk dood gaan door voedelvergifting naievelingDat is misschien wel zo, maar vind je het zelf ook niet een beetje onhandig om TO nu zo'n artiekel onder de neus te drukken?
The time is now
ik denk dat TO nu ruzie heeft met haar man.
En terwijl ze aan het autorijden zijn, en tijdens operaties, en er verdrinken mensen.

Eigenlijk moeten we ons gewoon in huis opsluiten met een deken over ons hoofd. Hoewel je dan weer kans hebt om te stikken. En als je nooit buiten komt kun je ook geen vers eten aan laten rukken, waardoor je weer dood gaat aan voedselvergiftiging.
quote:meds schreef op 09 oktober 2010 @ 19:59:

ik denk dat TO nu ruzie heeft met haar man.
The time is now
quote:meds schreef op 09 oktober 2010 @ 19:46:

[...]

leuk bericht, nogal opbeurend voor TO. Voedselvergiftiging komt vaker voor dan je denkt en meestal kom je er ongeschonden maar leeggescheten weer vanaf. Heel soms kan bijv. een e-coli bacterie echt heftig worden, maar dat is geen regel maar een uitzonderingSnap ik, maar in sommige posts wordt er wel heel licht over gedacht. Het gaat niet om een volwassene maar een klein kindje, en op die leeftijd kunnen ze zich nog moelijk uiten. Ik zou d'r echt wel in de gaten houden, maar natuurlijk ook weer niet meteen 112 bellen
je moet maar zo denken: hoe doen ze dat in Afrika met het koelkastbeleid? Daar is het eten ook lang niet altijd fris en fruitig en zitten er ook nog vliegen op.
quote:niekie1 schreef op 09 oktober 2010 @ 20:01:

[...]

Snap ik, maar in sommige posts wordt er wel heel licht over gedacht. Het gaat niet om een volwassene maar een klein kindje, en op die leeftijd kunnen ze zich nog moelijk uiten. Ik zou d'r echt wel in de gaten houden, maar natuurlijk ook weer niet meteen 112 bellennatuurlijk moet je je kind in de gaten houden, maar dat doe je ook als ze geen bedorven pasta hebben gegeten. Een kind van 15 maanden kan zich prima uiten hoor als ze zich niet lekker voelen, het zal kotsen en janken
Maar da's trouwens ook weer lastig.... Als oud worden ongezond is omdat je er dood aan gaat, maar je moet verder ook zorgen dat je nergens anders dood aan gaat.... Hoe moet dat dan?

Je moet niet oud worden want dan heb je een kans dat je doodgaat, maar om niet oud te worden moet je ook weer doodgaan, ofzo.

Wie weet de oplossing?
quote:meds schreef op 09 oktober 2010 @ 20:02:

[...]

natuurlijk moet je je kind in de gaten houden, maar dat doe je ook als ze geen bedorven pasta hebben gegeten. Een kind van 15 maanden kan zich prima uiten hoor als ze zich niet lekker voelen, het zal kotsen en jankenEn als het kotst is het bedorven eten er uit ook, dus is dat probleem ook weer opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven