ojee, dochter 15 mnd bedorven voedsel gehad...
zondag 10 oktober 2010 om 19:34

zondag 10 oktober 2010 om 21:15
HA doet niets bij voedselvergiftiging. Alles moet eruit dus spugen en diaree is goed en veel vocht toedienen. Bij verlies van teveel vocht idd ORS, maar een goed alternatief is platgeslagen warme (geen light) coca cola.
Pas bij uitdroging (zie eerdere tips) en/of kind wordt apatisch dan zo snel mogelijk naar Ha of eerste hulp..
In principe kan het een aantal uur duren voordat de buikkramp begint, dus nog niet te vroeg juichen.
Sterkte.
Pas bij uitdroging (zie eerdere tips) en/of kind wordt apatisch dan zo snel mogelijk naar Ha of eerste hulp..
In principe kan het een aantal uur duren voordat de buikkramp begint, dus nog niet te vroeg juichen.
Sterkte.

maandag 11 oktober 2010 om 23:16
Ik heb één keer voedselvergiftiging gehad en kreeg pas een dag later hele heftige klachten.
M'n man was binnen een half uur nadat we het hebben gegeten ziek.
Heel apart, op het moment dat we het aten (lamsgehakt) zei hij al dat hij het niet goed vond smaken.
Ik dacht dat hij het niet lekker vond dus at ook zijn deel op..
Hij heeft de hele avond op de wc gezeten, ik had nergens last van, tot de dag erna.
Ik ben een week ontzettend ziek geweest, ben 6 kilo afgevallen door een simpel stuk lamsgehakt.
Dus echt, let alsjeblieft op.
Ik heb ook wel eens kliekjes in de koelkast maar na een paar dagen niet eten gooi ik het weg.
Een volwassen lijf kan veel hebben maar een kind is kwetsbaar.
M'n man was binnen een half uur nadat we het hebben gegeten ziek.
Heel apart, op het moment dat we het aten (lamsgehakt) zei hij al dat hij het niet goed vond smaken.
Ik dacht dat hij het niet lekker vond dus at ook zijn deel op..
Hij heeft de hele avond op de wc gezeten, ik had nergens last van, tot de dag erna.
Ik ben een week ontzettend ziek geweest, ben 6 kilo afgevallen door een simpel stuk lamsgehakt.
Dus echt, let alsjeblieft op.
Ik heb ook wel eens kliekjes in de koelkast maar na een paar dagen niet eten gooi ik het weg.
Een volwassen lijf kan veel hebben maar een kind is kwetsbaar.