Onzinvraag

24-01-2020 00:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net nog een boterham gemaakt met pindakaas en kan en opeens vroeg ik me af : waarom zit op een nieuwe pot choco pasta wel een folietje en op een pot pindakaas niet ? onzinvraag maar ja ...
Balletje was lekker trouwens ;)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Balletje of bammetje?

In pindakaas zit veel minder vocht dan in chocopasta. Daardoor zal chocopasta veel eerder uitdrogen dan pindakaas als er geen plastic folie onder het deksel wordt geplakt en is de houdbaarheid daarmee veel korter.
fitch wijzigde dit bericht op 24-01-2020 00:21
83.78% gewijzigd
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ik eet eigenlijk nooit pindakaas en we veel chocopasta, maar ik dacht dat op pindakaas ook zo'n velletje zat. Tenzij je dure pindakaas in een potje met blik (?) Deksel heb zoals bij groenten potjes.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn pindakaas zit wel een folie.
Alle reacties Link kopieren
Op de klassieke Calvé niet.
Dacht dat het papiertje voor de hygiëne was ... dat niemand zijn vinger er stiekem in zou kunnen stoppen in de winkel om stiekem te snoepen lol
Maar het heeft dus wel degelijk een functie tegen het uitdrogen.

Een bammetje. En nu lekker naar bed nu deze levensvraag weer is opgelost;)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Inderdaad, nu je het zegt...Ik koop altijd Calve pindakaaas en Nutella chocopasta.
Misschien ivm het vocht in de chocopasta?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet alleen dat ik het folietje van de Nutella-potten vreselijk irritant vind. Er zit geen lipje oid aan, dus het is altijd flink pielen om het er allemaal af te krijgen.

Ik zet zo'n pot weleens in de magnetron om een beetje te smelten (als ik Nutella-brownies maak, wat zachtere chocopasta is makkelijker te verwerken) en dan zit er stiekem toch nog een fliebertje folie aan de rand. :@
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Op de pindakaas die ik koop zit ook een folie omdat deze uit gemalen pinda's bestaat zo der geharde vetten of andere toevoegingen erdoor. Er zit een laagje olie op die er anders uitloopt.
tonkje schreef:
24-01-2020 09:52
Ik weet alleen dat ik het folietje van de Nutella-potten vreselijk irritant vind. Er zit geen lipje oid aan, dus het is altijd flink pielen om het er allemaal af te krijgen.

Ik zet zo'n pot weleens in de magnetron om een beetje te smelten (als ik Nutella-brownies maak, wat zachtere chocopasta is makkelijker te verwerken) en dan zit er stiekem toch nog een fliebertje folie aan de rand. :@
Ik prik met een mes in de folie en trek dan de folie er af.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
24-01-2020 09:58
Ik prik met een mes in de folie en trek dan de folie er af.
Dat is wat ik doe, maar je kunt het er dan nooit in 1x netjes helemaal aftrekken. Ik niet althans.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven