Oosterse hapjes gezocht

18-09-2011 16:57 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over anderhalve maand ben ik jarig en de enige reden dat ik dat vier is omdat ik dan voor veel mensen kan koken!

Vorig jaar had ik als thema mediterraan, dat is voor mij het makkelijkst, want daarvoor had ik de meeste ideen. Dit jaar wil ik eens oosterse hapjes maken, maar ik heb niet zo veel inspiratie.

Ik denk dat er ongeveer 30 mensen komen. De voorbereidingen mogen gerust een dag kosten (in totaal), dat vind ik juist leuk.

Ik zoek vooral dingen die je zonder bestek, evt op een klein bordje kan eten.

Kipsate, gehaktballetjes met pinda en ketjap saus had ik al.

Sushi wil ik liever niet, dat kan je hier veel goedkoper krijgen dan in NL en daar kan ik nooit aan tippen.

Ik heb een klein keukentje, maar evt wel een tweede keuken en een vriezer tot mijn beschikking.
Ziet er verrukkelijk uit Pom.

Lust iedereen wel vis of vlees?

Genoeg heb je maar mocht je nog een variatie willen dan zou ik iets met groente doen, daar is minder van.

Dit lijkt op sushi maar toch anders;

hier

Ik heb nog slarolletjes maar daar zit kip in, ook niet echt handig als je al genoeg daarvan hebt.

omeletrolletjes

Deze staat nog op mijn lijstje;

hier
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hey MV,

Die verse loempias maak ik met sla erin.De maiskoekjes, pannenkoekjes en omelet rolletjes wilde ik vegetarisch maken, dat is dan de helft van de hapjes. Misschien is passestoelen wel lekker in de omelet rolletjes.

Dankje wel voor de tips.
Hee Pompedom,

Het klinkt echt super. Misschien kun je in de pannekoekjes met lente ui ook nog wat lucifertjes komkommer doen, en wat fijngesneden gebraden eendeborst (maar dat is natuurlijk niet vegetarisch en ook best duur, hoewel je met een borst een eind komt als je in elk pannekoekje maar een bescheiden hoeveelheid eend doet). En dan met pruimensaus, hmm.

Heel veel plezier in ieder geval!
giraffe, ik heb daar wel aan gedacht, maar dat wordt me en te veel werk en te duur. Bovendien bedoel ik een ander soort pannenkoekjes, die ik in stukken snijd met een dipsausje erbij. Meer als een soort brood dus. Snel, makkelijk en goedkoop!

Hieer is een recept:

chinese pannenkoekjes
quote:pompedom schreef op 09 november 2011 @ 15:59:

giraffe, ik heb daar wel aan gedacht, maar dat wordt me en te veel werk en te duur. Bovendien bedoel ik een ander soort pannenkoekjes, die ik in stukken snijd met een dipsausje erbij. Meer als een soort brood dus. Snel, makkelijk en goedkoop!

Hieer is een recept:

chinese pannenkoekjes

Wat een lekker gerecht zeg, ik heb hem meteen opgeslagen. Ik zat aan een ander soort pannenkoekjes te denken. Ik denk dat dit super lekker is bij de vleesgerechten. Wel een hoop werk maar het past echt geweldig bij de rest.

We zien de fotos toch nog wel? En alvast gefeliciteerd maar ik spreek je misschien nog wel ervoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb een module oosters koken gevolgd en zou je het volgende aanraden:

- kleine loempia's met al dan niet zelfgemaakte zoete chilisaus

- scampi gepaneerd met japans broodkruim (panko) en kort gefrituurd

- we hebben ook een soort van samosa's gemaakt met o.a. gehakt, puree en kruiden. Die moesten in de oven. Als je wil kan ik het recept eens opzoeken.

- niet echt fancy, maar je kan ook zelf kroepoek afbakken/frituren. Je kan ze krijgen in verschillende groottes en kleuren; dat is ook nog eens leuk en makkelijk om te doen

- visballetjes op een satéprikker

- gemarineerde, gebakken drumsticks
Lolliebollie, ik zou graag het recept van de samosa willen hebben, ik vind ze heerlijk.

Ik ben al heel lang op zoek naar Panko maar kan het tot nu toe nog niet vinden.
Ik wilde je een Koreaanse pannenkoek aanraden: http://www.receptenweb.nl ... en/5-x-chocolademelk/505/&ingr1=eieren/4

Die je hebt klinkt ook heerlijk. Die Koreaanse kan natuurlijk ook zonder vis.

Klinkt lekker, eet smakelijk!
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2011 @ 10:58:

Lolliebollie, ik zou graag het recept van de samosa willen hebben, ik vind ze heerlijk.

Ik ben al heel lang op zoek naar Panko maar kan het tot nu toe nog niet vinden.Ok, ik probeer het asap op het forum te zetten. Panko kan je normaal gezien in elke oosterse supermarkt krijgen.
Heb je vandaag het feest Pom? Iig heel veel plezier en succes. Zal wel lukken denk ik. Ben benieuwd of je nog fotos maakt van de hapjes.

Fijne avond/weekend.
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 november 2011 @ 10:58:

Heb je nog het recept voor mij? Lijkt me erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven