ovenfrites

30-01-2009 17:00 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen frituur..

Maar wel zin in kip met patat en appelmoes.

Lekker een kipfiletje in de grillpan met courgette paprika en champignons, en homemade appelcompote.

Zijn ovenfrites een goed idee? of is dit heel veel werk?

En welk merk is aan te bevelen?

Ik zag een reclame van superchrunch ovenfrite van aviko dacht ik, is dat wat?
Die superchrunch ken ik niet, maar mijn kinderen (en ik) zijn gek op de kreukelfriet van Aviko. Het smaakt goed en is helemaal niet veel werk. Goed verspreiden over de bakplaat die je lang genoeg in een goed voorverwarmde oven laat zitten en smullen maar.

Smakelijk eten.
Die vlaamse van de appie zijn ook goed te doen :-)
Ik gebruik wel eens de kreukelfrites van McCain voor in de oven... vind ze zelf erg lekker!
quote:Loesssie schreef op 30 januari 2009 @ 17:29:

Ik gebruik wel eens de kreukelfrites van McCain voor in de oven... vind ze zelf erg lekker! Dat kunnen ze ook zijn hoor, ik let eigenlijk niet zo op merken hahaha
Wij hebben altijd ovenfrites van mccain en nu heb ik twisters van lambweston in de oven zitten. Ben heel benieuwd. Na het eten kan ik je er meer over vertellen..... .

De ovenfrites van mccain vind ik overinges erg lekker. Ok...frites van onze snackbar is veul lekkerder.
Wij hebben regelmatig de ovenfriet van Aviko (van de tvreclame) en vinden ze erg lekker. Hou mezelf voor dat het gezonder is als van de friettent maar dat is natuurlijk onzin.
Wij eten zometeen ook die knapperige van Aviko, mjammie. Wel de oven goed heet voorverwarmen, ik doe 'm zelfs nog een beetje heter dan op de zak staat. Dan worden ze echt lekker knapperig!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Wat ook lekker is: Aardappels met schil in partjes snijden, inwrijven met olie en dan in de oven, 220 graden tot ze goudbruin gebakken zijn, volgens mij iets van half uur, maar ik let nooit op de tijd, maar kijk of het goed is.

Ik doe er dan ook knoflooktenen in schil bij en tijm.
De ovenfriet van McCain is echt lekker!
quote:TouchOfPink schreef op 30 januari 2009 @ 18:13:

Wij hebben regelmatig de ovenfriet van Aviko (van de tvreclame) en vinden ze erg lekker. Hou mezelf voor dat het gezonder is als van de friettent maar dat is natuurlijk onzin.Lijkt me wel. Er komt geen vet aan te pas.
Ik vind ovenfrites echt niet lekker, als ik dan toch patat eet en wil, dan moet het bij de snackbar komen.

Maar goed als het echt niet anders kan, vind ik ze met heel veel mayonaise wel te pruimen.
quote:Star schreef op 30 januari 2009 @ 18:47:

[...]

Lijkt me wel. Er komt geen vet aan te pas.dat zou je nog wel eens vies tegen kunnen vallen.... Zoek het straks even op. J. nu op schoot en tiep dus met li-vinger, schiet niet op
ik heb ook eens ovenfrites gehaald, omdat het gezonder zou zijn. Maar ik heb toch liever ook af en toe gewoon friet dat in olie is gebakken. Smaakt veel lekkerder. Ach en die 1 keer per 2 maanden dat ik het eet is het dan niet zo slecht.
Ik neem altijd de spicey wedges van de lidl (van Mccain vind ik zo ook erg lekker). Deze kunnen in de oven.

Ik vrees dat Suze 2 gelijk heeft, ovenfrites is niet gezonder dan frituren. Ik heb het een keertje op de zak van Aviko zien staan (en dacht toen "dit moet een foutje zijn"). Maar het voordeel is dat je huis niet naar een snackbar ruikt!
Misschien een zgn. 'domme vraag', maar:

Kun je gewone friet (voor in de frituur) ook in de oven doen? Wordt dat net zo lekker?
quote:Suze2 schreef op 30 januari 2009 @ 18:56:

[...]

dat zou je nog wel eens vies tegen kunnen vallen.... Zoek het straks even op. J. nu op schoot en tiep dus met li-vinger, schiet niet op O vertel, dan hou ik mezelf niet langer voor de gek
Goed toppic!

Nu eindelijk eens lekkere frites uit de oven gehad...Dankzij de " tip" van de oven goed voorverwarmen!

Jammie!
Heb al wat gevonden:

http://www.buddyon.nl/forum/showthread.php?t=133
Yep, dat van dat dichtschroeien enzo. Ook ovenfrites komen uit frituur, je bakt ze alleen af in oven. Ook gewone frites is al dichtgeschroeid als je ze weer in vet gooit. Nemen dan dus ook weinig vet op. Na ja, dat verhaal was het volgens mij. Maar als er een dietist in da house is die het tegendeel kan aangeven hoor ik het graag (ik heb wel zin in ovenfriet van Mc cain, die dunne)
De keren dat ik overfriet had, Waren ze hartstikke slap, niks geen krokante friet. Dus beseloten toch maar weer de frietpan te pakken.

Wat doe/deed ik fout dan?
Geen dietist maar een die hard lijner (Met overigens weinig resultaat, maar ik luister altijd wel erg goed ...)

Oven friet is inderdaad al gefrituurd/erg vet van zichzelf. Blijft echter wel beter dan gefrituurd hoor. Wat je beter kunt doen:

Aardappels tot friet snijden, patatkruiden er overheen, oven extreem goed voorverwarmen, olie over de frietjes heen, goed verdelen over de bakplaat en dan in een hete oven afbakken. Noemde mijn weight watchers juf ww friet...

Maar, geinspireerd door dit topic gooi ik morgen maar eens ovenfriet in het karretje, is wel gezonder dan frituur en ik heb sinds kort een goede oven.
Moet op de zak staan, denk ik, of er goede of slechte vetzuren in zitten.
Ik vind ovenfriet heerlijk. Lekker slap.

Kan mijn vriend er alleen niet echt blij mee maken.

Doe daarom meestal rösti's in de oven. Lekker!!

reactie op superletje; ovenfriet kan absoluut niet in de frituur!

Neemt veel meer vet op dan gewone friet.

x
Ovenfriet kan best in de frituur.. Zolang je het vet heet genoeg hebt nemen ze echt niet meer vet op..

Kleine porties zodat het vet niet teveel afkoelt.

Tja ik kan het weten.. Ik werk al jaren in snackbar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven