Paar vragen over bladerdeeghapjes

11-10-2010 13:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor een verjaardag verschillende bladerdeeghapjes maken; dit heb ik nog nooit gedaan en heb dus een paar vraagjes:

- Wat is handiger/beter: van te voren maken en afbakken vlak voor het serveren of van te voren afbakken en opwarmen voor het serveren?

- Ik wil verschillende vullingen maken; pittig gehakt/mozzarella+tomaat/boursin+spinazie/misschien iets zoets. Op hoeveel graden kan ik deze het beste afbakken?

en hoe lang?
De aanwijzingen op de verpakking van de plakjes bladerdeeg volgen. De vulling wordt dan ook gaar, want het zijn maar kleine hoeveelheden.

Ik zou ze voorbereiden en vlak voor het serveren in de oven doen.
Geen idee maar bij je boursin spinazie zou ik zalmsnippers doen!!! Wat een lekker idee!
Afbakken vlak voor het serveren is het beste.

Spinazie mag sowieso geen tweede keer worden opgewarmd.

Opnieuw opwarmen is ook niet lekker bij bladerdeeghapjes.
Ik zou ze wel helemaal afmaken en op het moment van je feestje nog even goed doorwarmen in je oven. Die tweede keer verwarmen van spinazie is niet van belang hierbij, volgens mij was dat sowieso achterhaald en bovendien ging het daarbij om kilo's spinazie.
Van tevoren maken, snijden en invriezen. Op het moment zelf uit de vriezer halen, op de bakplaat leggen en in een voorverwarmde oven in ongeveer 20 minuten gaar laten worden. Oven op 200 graden.
Knakworstjes doen het ook goed!
Lijkt me meer voor een kinderfeestje Flashy.
3 verschillende opties. Maar ik denk dat ik ze dan maar afbak op het feestje maar dat invriezen is ook een goeie!

Ja zalmsnippers kunnen er ook goed bij! Goed idee bedankt!

Laatst had ik de aanwijzingen op de verpakking opgevolgd (voor appelflappen geloof ik) maar toen waren ze een beetje witjes...dus heb ze maar langer in laten zitten. Ben alleen bang dat het gehakt dan droog wordt. of zou dit geen kwaad kunnen?
quote:Flashy schreef op 11 oktober 2010 @ 14:20:

Knakworstjes doen het ook goed!Dat is ook lekker. Misschien wel leuk voor de kinderen ja!
Even bestrijken met eiwit zorgt er ook voor dat de bruiner worden. En spinazie kun je best 2x opwarmen; is allang achtergehaald dat dat niet zou mogen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Maak gewoon een flinke hoeveel heid en proef steeds tussendoor. Weet je vanzelf wanneer ze gaar en goed zijn.
ik zag in 'de boodschappen' van deze maand ook een bladerdeeghapjes met Champignon, spekjes. In dat recept staat dat ze ongeveer 25 minuten op 180 graden in de oven moeten.
Ik ga denk ik maar eerst een paar probeersels maken.

Denken jullie dat mozzarella/spinazie of mozzarella/ricotta ook lekker is?

En het gehakt zal ik dat helemaal rul bakken? ben bang dat het droog wordt.

Bedankt voor de tips!
Ik denk dat mozerella/ricotta wat smaakloos is.

Gehakt gewoon half 3/4 bakken.
Gehakt gewoon rauw laten. Dat wordt prima gaar in de oven. Als je gehakt eerst gaat bakken en dan nog in bladerdeeg gaat doen en dan in de oven weet je zeker dat het droog wordt. Zodra de bladerdeeg goed is is het gehakt ook gaar. Zeker weten, ik maak het altijd met rauw gehakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven