Pannekoeken

24-08-2025 14:44 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net geluncht met pannenkoeken en nu vraag ik me af hoe jullie pannenkoeken maken.
Koop je ze kant en klaar of maak je ze from scratch of iets ertussenin?

Je kan meerdere opties kiezen in de peiling als je het niet altijd op dezelfde manier doet :) .

Deel ook jouw geheime tips voor nog lekkerder pannenkoeken en alles wat je er verder over kwijt wil.

Ik maak pannenkoeken:

Totaal aantal stemmen: 246

from scratch (54%)
met pannenkoekenmix (36%)
met kant en klaar beslag (3%)
ik koop ze kant en klaar (7%)
Oh. War zijn jullie allemaal goed bezig, met mix van het huis.

Hier dus gewoon wel een pak pannekoekenmix van Koopmans, dan hoef ik zo min mogelijk na te denken. En wat olie in de pan. En kaas erop.

Maar het liefst ga ik naar een pannenkoekenrestaurant eigenlijk.
From scratch, omdat het dan echt echt echt lekker is.
Ik heb nooit begrepen wat er zoveel beter is aan een pannenkoekmix. Je moet het vocht wat je dan toevoegt toch ook afwegen? Dan kost het 1 minuut om ook het meel af te wegen en er eieren bij te gooien en een snuffie zout en klein scheutje olie.
Hoppaaaa

Overigens heb ik ook een hekel aan pannenkoekenrestaurants voor een diner, want als kind kreeg je dan 1 pannenkoek. Ik hield vooral van naturel en appel toen.
En daarna had ik nog honger, kon er nog wel 2 op.
Nu/hedendaags zou ik ook geen babi pangang op mijn pannenkoeken doen overigens, maar dan kan ik wel een 2e bestellen :)
Vroeger toen de kinderen nog klein waren deed ik wel eens op woensdagmiddag kant en klare poffertjes. Niemand die het merkte :-). Maar aan kant en klare pannekoeken ben ik nooit begonnen.
It-is-joysjuhhh schreef:
24-08-2025 16:12
Ik heb nooit begrepen wat er zoveel beter is aan een pannenkoekmix. Je moet het vocht wat je dan toevoegt toch ook afwegen? Dan kost het 1 minuut om ook het meel af te wegen en er eieren bij te gooien en een snuffie zout en klein scheutje olie.
Hoppaaaa

Overigens heb ik ook een hekel aan pannenkoekenrestaurants voor een diner, want als kind kreeg je dan 1 pannenkoek. Ik hield vooral van naturel en appel toen.
En daarna had ik nog honger, kon er nog wel 2 op.
Nu/hedendaags zou ik ook geen babi pangang op mijn pannenkoeken doen overigens, maar dan kan ik wel een 2e bestellen :)
Er is niks beter aan een mix. Maar dan hoef ik alleen te doen wat er op het pak staat in plaats van zelf na te denken.

Een restaurantpannenkoek is voor mij wel meer dan genoeg altijd.
Meestal uit pak, dat scheelt me afwegen en wij eten pannenkoeken meestal als er snel iets op tafel moet komen.
Als ik een keer geen mix heb dan maak ik ze zelf.

Om het nog erger te maken, ik bak ze in vloeibare bakboter, omdat ik roomboter niet lekker vindt.
Hier regelmatig pannekoeken. Wel met een mix🙈 (volkoren mix van de Lidl). We bakken ze in roomboter.

We eten eerst hartig met spek en/of salami, courgette, ui, kaas. Als hij klaar is (zelfgemaakte) pesto, tomaat en sla (als we in huis/moestuin hebben) erover.

Nu in de zomer doen we daarna naturel met aardbeien en slagroom😄.
In de winter met appel, kaneel en beetje suiker.

We zijn (met 5 personen) wel even bezig maar we vinden het allemaal lekker🥞.
La_Galette schreef:
24-08-2025 16:21
Meestal uit pak, dat scheelt me afwegen en wij eten pannenkoeken meestal als er snel iets op tafel moet komen.
Als ik een keer geen mix heb dan maak ik ze zelf.

Om het nog erger te maken, ik bak ze in vloeibare bakboter, omdat ik roomboter niet lekker vindt.
ik weeg nooit af. Ik klop een ei los, gooi er een sloot melk bij, klop dat door elkaar. Daarna steeds bloem/meel erbij tot ik de gewenste dikte bereikt heb.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik maakte vroeger liever wentelteefjes.
Sneller klaar en lekkerder dan pannenkoeken.
Ja nu heb ik dus zin in pannekoeken. :(

Ik maak ze altijd met de Compleet mix van Koopmans. Gewoon water bij doen en klaar! Heb ze weleens from scratch gemaakt maar die vond ik minder lekker, zat minder smaak aan.

En dan met kaas, spek en poedersuiker, mjam! Niet tegelijk, wel in die volgorde.
Mix zelf bloem met boekweit, vind ik de lekkerste combi. Kost ook niet meer moeite dan pannenkoekenmix dat een minder lekker en duurder is.
Die 1 keer per jaar dat ik pannenkoeken eet koop ik ze kant-en-klaar.

Ik ben een 0 in bakken, dus zelfs zo'n prefab-beslag zou hier mislukken.

Geen kinderen en man moet niet van pannenkoeken weten.
Behalve dan op vakantie de Bretoense crepes.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
rosanna08 schreef:
24-08-2025 16:41
ik weeg nooit af. Ik klop een ei los, gooi er een sloot melk bij, klop dat door elkaar. Daarna steeds bloem/meel erbij tot ik de gewenste dikte bereikt heb.

Zo deed ik het ook, die zeldzame keren, dat ik pannenkoeken bakte.
Jamie-Lee schreef:
24-08-2025 15:24
Oeh lekker! Doe je dan 100% boekweit of mix je?

100% boekweit. Dan worden ze wat harder en ‘knapperig’.
I wanna live my life with the volume full!
It-is-joysjuhhh schreef:
24-08-2025 16:12
Hoppaaaa
Ik weeg of meet niks, op gevoel.
I wanna live my life with the volume full!
dolfje schreef:
24-08-2025 15:29
Meestal from scratch maar er staat ook al tijden een pak in de kast, weet niet waarom en waar die vandaan komt eigenlijk maar die moet wel eens op dus dat eten we volgende week zondag waarschijnlijk.
In het jumbo pakket dat je kon sparen zat er ook 1. Misschien komt die daar vandaan?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Lila-Linda schreef:
24-08-2025 15:58
Kerstpakket?
Daar krijg ik ze bijna ieder jaar
Ja zoiets zal het wel zijn of gratis bij de supermarkt oid.
Graze schreef:
24-08-2025 15:38
Meestal ook from scratch maar soms ook een volkoren pannenkoek mix. Daar gooi ik dan regelmatig ook nog kaneel of iets van chiazaad of gebroken lijnzaad doorheen voor de extra vezels. Ik eet ze meestal met poedersuiker, maple syrup en ik heb sinds kort ook kaneelsuiker in huis.

Had laatst ineens zo'n zin in poffertjes maar geen poffertjes pan dus die maar kant en klaar gehaald, niet zo goed als vers en net gebakken maar toch.

Ik gebruik voor poffertjes een gewone koekenpan en maak dan met een lepel kleine hoopjes.
Mijn kinderen merken niet dat ze niet allemaal even groot of rond zijn.
She was brave and strong and broken, all at once.
Ik koop zo’n fles waar je alleen melk bij hoeft te doen.
Echt ídeaal, binnen een paar minuten een pannenkoek op mijn bord.
onkruit wijzigde dit bericht op 24-08-2025 17:08
1.53% gewijzigd
Ik wilde iets zeggen over dat het pannenkoek is, niet pannekoek. Maar laat maar….
onkruit wijzigde dit bericht op 24-08-2025 17:10
77.21% gewijzigd
Onkruit schreef:
24-08-2025 17:05
Ik koop zo’n fles waar je alleen melk bij hoeft te doen.
Echt ídeaal, binnen een paar minuten een pannenkoek op mijn bord.
Kun je die mix meerdere dagen gebruiken of moet je die meteen opmaken?
EllaFitz schreef:
24-08-2025 17:09
Kun je die mix meerdere dagen gebruiken of moet je die meteen opmaken?
Op de fles staat dat het meteen op moet, maar het is minimaal 3 dagen houdbaar in de koelkast. Is mijn ervaring. Even opnieuw schudden, there you go..
loesje** schreef:
24-08-2025 16:42
Ik maakte vroeger liever wentelteefjes.
Sneller klaar en lekkerder dan pannenkoeken.
Da's brood. Toch niet te vergelijken met pannenkoeken?
rosanna08 schreef:
24-08-2025 16:41
Zo doe ik het ook. Tegenwoordig glutenvrij ( of gewoon boekweitmeel is ook Gv) en met plantaardige melk. Smaakt ook prima. Gebakken in margarine omdat het plantaardig moet zijn. Maar roomboter vond ik nooit zo geweldig. Spettert ook enorm.
Ik heb niet echt een voorkeur, ik doe het allemaal op zijn tijd. En ik zal wel geen fijnproever zijn, want ik vind het één niet speciaal veel lekkerder dan het ander. Voor de onverwachte trek in pannenkoeken vind ik het handig om zo'n pak in huis te hebben waar alleen water bij hoeft. Zal wel minder gezond zijn, maar ja ik maak pannenkoeken niet voor de gezondheid.
loesje** schreef:
24-08-2025 15:59
Daarom gebruik ik altijd een scheutje arachide -olie bij de roomboter.
Dus klein klontje roomboter, beetje olie en dan door draaien met de bakpan met elkaar mengen.
Je kunt het dan loeiheet maken en er verbrandt niets.
Goeie tip, dankjewel. Vind margarine echt niet lekker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven