Pannekoeken

24-08-2025 14:44 116 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net geluncht met pannenkoeken en nu vraag ik me af hoe jullie pannenkoeken maken.
Koop je ze kant en klaar of maak je ze from scratch of iets ertussenin?

Je kan meerdere opties kiezen in de peiling als je het niet altijd op dezelfde manier doet :) .

Deel ook jouw geheime tips voor nog lekkerder pannenkoeken en alles wat je er verder over kwijt wil.

Ik maak pannenkoeken:

Totaal aantal stemmen: 227

from scratch (55%)
met pannenkoekenmix (36%)
met kant en klaar beslag (3%)
ik koop ze kant en klaar (7%)
Als ik zin heb in pannenkoeken dan ga ik die ergens eten. Of ik koop zo'n pak van Koopmans en doe er nog havermout doorheen. Boekweit pannenkoeken vind ik echt niet lekker.
I am the one who has to die, when it's time for me to die. So let me live my life the way I want to. -Jimmi Hendrix-
Loren schreef:
24-08-2025 16:13
Vroeger toen de kinderen nog klein waren deed ik wel eens op woensdagmiddag kant en klare poffertjes. Niemand die het merkte :-). Maar aan kant en klare pannekoeken ben ik nooit begonnen.

Ik bakte een hele berg pannenkoeken, als ik wat tijd over had, die ik dan invroor.
Tussen iedere pannenkoek een velletje plastic zodat ik ze,op woensdagmiddag, per stuk snel kon laten ontdooien.
Ik maak het beslag zelf want ik eet alleen pannenkoeken met gist. Anders blief ik het niet.
Beste tip die ik ooit heb gekregen is gebruik een pannenkoekenpan. Wat een verschil. Soms from scratch, soms een pak.
rosanna08 schreef:
24-08-2025 16:41
ik weeg nooit af. Ik klop een ei los, gooi er een sloot melk bij, klop dat door elkaar. Daarna steeds bloem/meel erbij tot ik de gewenste dikte bereikt heb.
Zo doe ik het ook en dan wat vloeibare boter er nog bij door.
Maar mensen gaan voorbij
MIx, degene waar alleen water bij hoeft, helemaal blij mee.
Doe het niet zelf, omdat ik daar bij n vriendin geen goede ervaringen mee heb, die smaakten echt niet lekker (geen idee waar dat aan lag). Geen zin om te experimenteren totdat ik tevreden ben. Dochterlief is gek op pannekoeken, maar alleen deze. Degene in een pannenkoekenrestaurant vindt ze niet lekker, die zijn ook vaak wel extreem gevuld en soms dikker dan wij lekker vinden.
From scratch. Vind die pannenkoekenmix altijd een beetje onzinnig want het is nou niet alsof je 30 ingrediënten moet mixen. Het is zo gebeurd. In een pannenkoekenpan. Beslag dat ik toevallig over heb, bewaar ik in de koelkast voor de volgende dag.
Ik heb net stapels havermoutpannenkoekjes gebakken.
Met havermout, bananen, eieren, melk, kaneel, en bakpoeder.

Hartstikke lekker en gezond en het beslag maken kost je max 10 minuten.
Onkruit schreef:
24-08-2025 17:05
Ik wilde iets zeggen over dat het pannenkoek is, niet pannekoek. Maar laat maar….
Ik heb speciaal opgezocht hoe je het moet schrijven :D .
Ik maak ze from scratch, of ik haal ze kant en klaar. Die laatsten eet ik zelf niet trouwens, maar kinderen en man wel. 😁
Ik ben die enige persoon die ze kant en klaar koopt :-D
Catan schreef:
24-08-2025 18:41
Ik heb speciaal opgezocht hoe je het moet schrijven :D .
Sinds 30 jaar is het pannenkoek in plaats van pannekoek. Maar het is ook onkruid, toch Onkruit? ;-)
What would Patsy do?
Ooooh, ik ben gek op pannenkoeken. Ik bak ze vaak voor mezelf als lunch. En een keer per jaar hebben we pannenkoekenfuif met de vereniging. Dan bakken we voor 70 leden pannenkoeken. From scratch, we mixen dan in een speciekuip :).
Ladyday21 schreef:
24-08-2025 19:10
Sinds 30 jaar is het pannenkoek in plaats van pannekoek. Maar het is ook onkruid, toch Onkruit? ;-)
Helemaal waar als je het over onkruid hebt.
:sun:
Maar op dit forum ben ik Onkruit.
Ik heb altijd een kant en klare mix. Daar waar alleen water bij hoeft. Waarom? Ik ben alleen en eet 1 pannenkoek. Dat maakt zo wel makkelijker en logischer mbt vele boodschapjes doen voor 1 pannenkoek.
Ik heb niet standaard melk en meel in huis, en zou de rest dan weg moeten gooien, dus gebruik een mix waar alleen water bij hoeft.
Ik laat ze voor me bakken, door man of kinderen. Ik kan het wel, maar ze worden bij mij snel te vettig.
Man en kinderen maken ze met meel, ei (altijd een ei extra), melk en zout. Bij voorkeur gaat er spek in. Dan beleg ik ze met stroop, rol ze op, smeer margarine boven op de rol en strooi daar basterdsuiker over. Schandelijk natuurlijk, maar echt enorm lekker. Ik vind het ook gewoon een volwaardige maaltijd en ik kan er, vooral met regenachtig weer, enorm veel zin in hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
Catan schreef:
24-08-2025 15:21
Ik dacht dat roomboter sneller aanbrandt.
Is ook zo en aangezien je de mooiste pannenkoeken bakt op een loeihete pan is het niet aan te raden.
Fietsertje89 schreef:
24-08-2025 14:59
From scratch omdat ik ze graag volkoren en bio heb, dat staat niet als mix in de supermarkt en zelf doen is op zich net zo makkelijk :)
Bij de appie, bio en volkoren. En ook bij de EkoPlaza of Odin of een willekeurige biologische winkel.. Keuze zat.
Onkruit schreef:
24-08-2025 19:34
Helemaal waar als je het over onkruid hebt.
:sun:
Maar op dit forum ben ik Onkruit.
Ik vond het gewoon heel grappig dat uitgerekend jij op die taalfout wees :-D
What would Patsy do?
Ladyday21 schreef:
24-08-2025 19:10
Ja, ik heb meegemaakt dat de spelling veranderde 🧓🏼. Voor mijn gevoel gingen sommige woorden van geschreven met een C naar geschreven met een K en weer terug of andersom. In ieder geval ben ik ergens de draad kwijt geraakt.
Altijd met gewoon bloem en eieren
Soms doe ik er citroenrasp en spa rood door, wordt het luchtiger
Oh, met spa! Niemand met bier?
SunShine35 schreef:
24-08-2025 19:06
Ik ben die enige persoon die ze kant en klaar koopt :-D
:-D

Er moeten er nog een paar zijn, maar die blijven liever anoniem.

Ik moet zeggen dat ik wel eens kant en klare pancakes bij Lidl heb gekocht.
Poffertjes koop ik kant en klaar. Van de AH en dan uit de oven, lekker. En dan met pruimenjam van uit het plaatselijk jamhuisje.
I am the one who has to die, when it's time for me to die. So let me live my life the way I want to. -Jimmi Hendrix-

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven