Pannen op tafel tijdens warme maaltijd, of niet?

12-02-2020 20:19 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo maar uit nieuwsgierigheid. Gaan bij jullie de pannen op tafel tijdens de warme maaltijd, of schep je in de keuken alles op de borden die je daarna op tafel zet?
Ikzelf schep de borden op, de pannen blijven in de keuken. Ik heb het altijd al lelijk en ongezellig gevonden die pannen voor mijn neus als ik zit te eten.

Zet jij de pannen op tafel?

Totaal aantal stemmen: 507

Ik zet de pannen op tafel (39%)
Ik schep de borden op in de keuken (38%)
Ik doe alles uit de pannen in bakjes en dan op tafel (5%)
Ik eet meestal kant en klare maaltijden (2%)
Ik eet voornamelijk van Thuisbezorgd (1%)
Ik eet meestal buitenshuis Geen stemmen
Het wisselt per dag (13%)
Iets anders, (3%)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Snouth schreef:
15-02-2020 08:41
Ik hoor iedereen over extra opscheppen van eten. Hier doen we dat eigenlijk nooit. Wat in de pannen zit verdelen we over de borden en dat is wat we eten. Op is op.
Ben ik daar echt één van de weinige in?
Ik kook ook op maat. Als ik meer maak( nasi goreng , chili con carne etc) gaat dat meteen in een bakje voor in de diepvries.
Ik denk dat je anders opschept als je altijd gewend bent op te scheppen. Wij mochten geen bord vol scheppen, liever schep je nog een tweede keer op. Altijd klein beginnen, je moet het bord kunnen zien. Als je soms naar een lopend buffet gaat zie je dat niet iedereen er zo over denkt!
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 15-02-2020 14:31
25.27% gewijzigd
Geengroenblaadje schreef:
15-02-2020 10:23
Welke opmerking van mijn moeder? Je bent in de war met iemand anders. Probeer even wat nauwkeuriger te zijn aub.
Je hebt gelijk, ik reageerde op de reactie van mukske en daar reageerde jij op, ik had niet op de namen gelet maar omdat je zo expliciet reageerde op wat ik zei dacht ik dat jullie dezelfde persoon waren.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
12-02-2020 22:25
Verhip. Kwam dat ding regelmatig tegen in de lade bij mijn moeder bij de onderzetters. Nooit geweten waar het voor was en ook verzuimd om na te vragen. Nooit gebruikt als onderzetter hoor!
https://www.handiggoed.nl/product/sudderplaatje/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
15-02-2020 08:37
Is er een ander moment dat jullie gebruiken om even samen te zijn om te kletsen en misschien de dag doornemen?
Niet allemaal tegelijk, nee. We zien elkaar natuurlijk tussendoor, en het is niet alsof je achter de tv of laptop geen gesprekken hebt, wij jekken overal doorheen.
Kinderen nemen het bord mee naar boven met een vriend of vriendin, of als ze dringend iets af moeten maken.

Toen iedereen nog op de basisschool zat aten we wel aan tafel, met de pubertijd zijn daar andere gewoonten voor in de plaats gekomen. Ik ben zelf niet zo'n tafelzitter. Ik krijg denk ik vaker van mijn kinderen te horen dat ik mijn telefoon moet wegleggen dan andersom.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven